Tehnologia construcțiilor de mașini

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 49 în total
Cuvinte : 5728
Mărime: 2.88MB (arhivat)
Publicat de: Bogdan M.
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof.dr.ing. Buidos Traian
Facultatea de Inginerie Manageriala si Tehnologica
Universitatea din Oradea, Oradea

Cuprins

  1. Capitolul 1
  2. Alegerea semifabricatului. Materiale si procedee de obtinere 4
  3. Capitolu 2
  4. Stabilirea itinerarului tehnologic .7
  5. Capitolul 3
  6. Stabilirea echipamentului necesar efectuarii operatiilor ..14
  7. Capitolul 4
  8. Determinarea dimensiunilor intermediare si adaosului de prelucrare .26
  9. Capitolul 5
  10. Determinarea regimurilor de aschiere 33
  11. Capitolul 6
  12. Efectuare normei tehnice 43
  13. Capitolul 7
  14. Intocmirea documentatiei tehnice ..45
  15. Bibliografie ..49

Extras din proiect

Stabilirea itinerariului tehnologic

La stabilirea succesiunii de desfășurare a operațiilor care compun procesul tehnologic se ține seama se anumite principii de bază:

- primele operații ale procesului tehnologic sunt cele care creează bazele tehnologice ce vor servi ulterior la prelucrarea celorlate suprafețe ale piesei. De exemplu la prelucrarea mecanică a coloanei bazele tehnologice sunt găurile de centrare care materializează axa geometrică a piesei și suprafețelor frontale de la care pleacă baza de cotare, diametrele fiind date referitoare axei piesei.

- operațiile de degroșare în cursul cărora se înlătură cea mai mare parte a adaosului de prelucrare se îndepărtează la începutul procesului tehnologic.

- operațiile de finisare se efectuează spre sfârșitul procesului de prelucrare mecanică.

Se ține cont de aceste principii pentru că în timpul operațiilor de degroșare, adaosul fiind mai mare, adâncimea de așchiere deci și forțele de așchiere cresc corespunzător, ceea ce duce la deformarea intensivă a sistemului tehnologic introducând erori de prelucrare care sunt înlăturate treptat în timpul operațiilor succesive de finisare. La operațiile de finisare adâncimile de așchiere sunt mici, de asemenea ca și forțele și deformațiile. Suprafețele care au precizia cea mai mare, rugozitatea cea mai fină se prelucrează ultima dată pentru evitarea deteriorării suprafeței. Se va ține seama de modul de cotare a piesei din desen. Se prelucrează mai întâi suprafețele care sunt baze de măsurare (de la care pleacă cotele care determină poziția altor suprafețe) după aceea celelalte suprafețe a căror poziție este determinată de cotele sus amintite.

Suprafețele cărora li se impun condiții severe de poziție relativă se recomandă să se prelucreze dintr-o singură așezare a piesei evitând apariția erorilor de așezare.

Capitolul 1

Alegerea semifabricatului.Materiale si procedee de obtinere

Piesa de realizat este o piesa cilindrica de tip arbore.

Pentru realizarea arborelui se alege ca material C45 STAS 880 - 80 dintr-o bara Ø45x310.

Deformarea plastica este metoda de prelucrare aplicata metalelor si aliajelor in scopul obtinerii unor semifabricate sau produse finite. Deformarea materialelor este permanenta, fiind realizata in stare solida la cald sau la rece.

Metoda prezinta o serie de avantaje, dintre care se amintesc:

- se obtin produse cu proprietati mecanice superioare celor turnate;

- se obtine o structura cu cristale fine;

- consum minim de metal;

- precizie mare;

- posibilitatea realizarii unor piese cu forme complexe.

- proprietati mecanice imbunatatite datorita unei structuri omogene si mai dense

-precizie mare de prelucrare (mai ales la deformare plastica la rece)

Dintre marile dezavantaje ale metodei amintim costul ridicat al masinilor si instalatiilor si utilizarea unor forte mari de deformare. Prelucrarea prin deformare plastica are o aplicabilitate din ce in ce mai larga deoarece piesele si subansamblurile sunt tot mai solicitate din punct de vedere mecanic.

Pentru obtinerea unei piese finite dintr-un semifabricat exista mai multe posibilitati de abordare a succesiunii operatiilor de prelucrare. Dar nu orice succesiune de operatii poate asigura indeplinirea conocmitenta a celor trei criterii care stau la baza elaborarii proceselor tehnologice.

Un principiu de baza care trebuie respectat la elaborarea proceselor tehnologice il constituie mentinerea, pe cat posibil, a acelorati baze tehnologice.

Un aspect important care trebuie avut in vedere la elaborarea proceselor tehnologice este gradul de detaliere a acestora pe operatii si faze de prelucrare.

O caracteristica importanta a deformarii la rece o constituie faptul, ca deformarea odata începuta nu continua la aceeasi tensiune. Pentru a continua deformarea este necesara cresterea continua a tensiunii.

Astfel, deformarea plastica duce la cresterea rezistentei la o urmatoare deformare plastica, marind limita de elasticitate, limita de curgere, rezistenta la rupere si duritatea acestuia, dar scade plasticitatea materialului, rezistenta la coroziune, conductibilitatea termica.

Deformarea se considera plastica daca eforturile unitare datorate fortelor de prelucrare tehnologica sunt peste limita de curgere conventionala (efortul unitar caruia ii corespunde o deformare remanenta de 0,2% .

Deformarea plastica se realizeaza prin deplasarea relativa a atomilor în pozitii noi de echilibru stabil. Principalele moduri prin care se produce deformarea plastica sunt: alunecarea si maclarea.

In elaborarea procesului tehnologic pentru reperul dat se va folosi principiul concentrarii operatiilor. Concentrarea tehnica a operatiilor se bazeaza pe executarea unui numar mare de prelucrari: elementare, succesive, la un singur loc de munca, pastrand, de regula, aceeasi orientare si fixare a piesei. Procesul tehnologic astfel proiectat contine, de regula, un numar mare de operatii cu faze multiple si, in cadrul fiecarei operatii, semifabricatul sufera transformari importante ale formei si dimensiunilor.

Bibliografie

1. C. PICOȘ, ș.a. - Calculul adaosului de prelucrare și a regimurilor de așchiere, Editura tehnică București, 1974

2. A.VLASE, ș.a. - Regimuri de așchiere, adaosuri de prelucrare și norma tehnică de timp, volumul I-II, Editura tehnică București, 1983-1985

3. AL. CHIȘIU, ș.a. - Organe de mașini, ediția a II-a, Editura didacică și pedagogică, București, 1981

4. https://www.totalmateria.com/subgroup.aspx?LN=RO&id1=280604&db=S (accesat in 12.12.2019)

5. http://www.creeaza.com/tehnologie/tehnica-mecanica/OTELURI-CARBON213.php) (accesat in 16.12.2019)

6. http://www.mec.tuiasi.ro/ro/images/OMM/Tabele_OM_1_2016.pdf (accesat in 19.12.2019)

7. http://old.unitbv.ro/Portals/45/Admitere/Master/5%20MARASCU%20KLEIN (accesat in 20.12.2019)

8. https://www.securitateamunciissm.ro/protectia-muncii.html (accesat in 21.12.2019)

9. http://www.monitoruljuridic.ro/act/norme-tehnice-din-3-februarie-2006-privind-intretinerea-repararea (accesat in 22.12.2019)

10. https://www.researchgate.net/publication/321731416_Imbunatatirea_calitatii_si_fiabilitatii_proceselor_tehnologice_de_presare_la_rece_prin_proiectare_asistata_si_simulare_pe_calculator (accesat in 23.12.2019)

11. https://www.boschrexroth.com/en/xc/products/product-groups/assembly-technology/index (accesat in 24.12.2019

Preview document

Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 1
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 2
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 3
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 4
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 5
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 6
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 7
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 8
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 9
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 10
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 11
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 12
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 13
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 14
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 15
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 16
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 17
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 18
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 19
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 20
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 21
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 22
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 23
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 24
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 25
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 26
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 27
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 28
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 29
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 30
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 31
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 32
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 33
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 34
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 35
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 36
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 37
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 38
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 39
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 40
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 41
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 42
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 43
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 44
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 45
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 46
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 47
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 48
Tehnologia construcțiilor de mașini - Pagina 49

Conținut arhivă zip

  • Tehnologia constructiilor de masini.docx

Alții au mai descărcat și

Transportor cu Bandă

MEMORIU TEHNIC Prin tema s-a cerut proiectarea unui arbore de antrenare al unui transportor cu banda cu urmatoarele caracteristici tehnice: -...

Arbore antrenare al unui transportor cu bandă

Calculul mecanic general Prezentarea schemei cinematice Schema cinematica este prezentata in fig. CI.1.1. Motorul electric asincron trifazat cu...

Procesul de control al panourilor solare fotovoltaice

Energia solară este disponibilă pe tot globul, cu mici diferențe regionale, în cantități mai mult decât suficiente. Suprafața pământului este...

Sistem de acționare hidraulică

1. ASPECTE GENERALE 1.1. DEFINIREA ȘI CLASIFICAREA SISTEMELOR DE ACȚIONARE HIDRAULICĂ Prin sistem de acționare hidraulică se înțelege un ansamblu...

Sistem de injecție al motoarelor cu aprindere prin comprimare

ARGUMENT În timp, în raport cu nivelul atins de dezvoltarea tehnologică și a posibilităților deutilizare la fabricarea automobilelor, se folosesc...

Acționări electrice pentru mecatronică și robotică

Capitolul I -Notiuni introductive- I.0. Electricitate si current electric Electricitatea este un set de evenimente/ fenomene fizice si sunt...

Reductor

1 MEMORI TEHNIC 1.1. TEMA DE PROIECTAR Să se proiecteze instalația mecanică alcătuită dintr-o transmisie prin curele trapezoidale clasice și o...

Transportor cu role electropneumatic

I Tema Proiectului Tema acestui proiect este realizarea dimensionarii motoarelor liniare pneumatice in funcție de anumiti parametri specifici,...

Te-ar putea interesa și

Proiect Concasor

CAP.I STUDIU ASUPRA UTILAJELOR 1. TEHNOLOGII SI UTILAJE PENTRU PREGATIREA INCARCATURII METALICE A CUPTOARELOR DE ELABORARE SECUNDARE Atat...

Tehnologii de Fabricație în Construcția de Mașini

1. Stabilirea tipului de semifabricat OLC15- laminat la cald Compoziţia chimică a oţelului este:C-0,12-0,18%,Mn-0,35-0,65%,S- max 0,045,P-max....

Tehnologia construcțiilor de mașini

Să se proiecteze procesul tehnologic de prelucrare mecanică prin aşchiere a reperului numarul 6 din anexa 1, în condiţiile unei producţii de serie...

Elaborarea Procesului Tehnologic a unei Piese - DOP

1.1 Descrierea principiului masinii , mecanizmului , ansamblului in componenta carea intra piesa ; conditiile de lucru a piesei in ansamblu ,...

Tehnologia construcțiilor de mașini

1.Desenul de definire al piesei Sa se proiecteze procesul de conceptie al semifabricatului din figura 1. Figura 1 Analiza acestui desen se poate...

Contribuții la proiectarea răcitorului pentru răcirea laptelui

1. Introducere In memoriul dat se analizeaza pentru instalatii de racire a laptelui, studiate individual pe termenul unui trimestru de studii. Se...

Alegerea și Utilizarea unui Material pentru Fabricarea unui Batiu

1.Notiuni fundamentale despre un batiu. Batiul reprezinta elementul de structura , care in ansamblul masini-unelte indeplineste cele mai complexe...

Industria constructoare de mașini

-Productia De Masini Una dintre cele mai importante industrii ale lumii, productia de masini, asigura milioane de locuri de munca, genereaza...

Ai nevoie de altceva?