Cuprins
- 1. Definirea rolului functional al reperului
- 2. Descrierea solicitarilor la care e supus reperul in exploatare
- 3. Analiza constructiv tehnologica a desenului de executie
- 4. Caracterizarea materialului de baza
- 5. Stabilirea caracterului productiei
- 6. Alegerea semifabricatului si calculul gradului de utilizare al materialului
- 7. Elaborarea itinerariului tehnologic
- 8. Specificarea echipamentului tehnologic (masini,instalati,SDV-uri,etc.)
- 9. Calculul regimului de prelucrare pentru o operatie tehnologica distincta
- 10. Masurile de securitate a munci si prevenire a incendilor pe durata prelucrari reperului
- 11. Desenul de executie al reperului cu inbunatatiri tehnologice
- 12. Fisele tehnologice
- 13. Planul de operati
Extras din proiect
1.Definirea rolului functional al reperului
Piesa „Bucşă” este o piesă de rotaţie, obţinută prin strunjire pentru toate suprafeţele.
Luam exemplu unei bucsei de ghidare, piesa face parte din construcţia unei ştanţe combinate, care se foloseşte la o operaţie tehnologică de presare la rece la o tablă. Acesta se montează (pereche) în placa superioară, ghidând pachetul superior al matriţei, unde datorită ajustajului alunecător format cu coloana de ghidare .se produce culisarea acestuia.
Ulterior operaţiilor de strunjire analizate în prezenta lucrare, se vor executa operaţiile de tratament termic şi rectificare, piesa fiind solicitată la uzură.
Din desenul de execuţie a piesei şi datele înscrise în indicator, se observă că piesa „Bucşă” este o piesă de rotaţie, se execută prin strunjire dintr-un semifabricat laminat din oţel OLC 35.
Piesa are o formă constructivă tehnologică simplă alcătuită dintr-o succesiune de cilindri. Este suficientă o singură proiecţie, reprezentată în secţiune longitudinală completă pentru a înţelege forma şi dimensiunile acesteia.
Cotele netolerate ale piesa se înscriu în clasa de execuţie mijlocie. În timpul prelucrării la astfel de piese trebuie respectată coaxialitatea suprafeţelor cilindrice.
Fiind vorba de o piesă de rotaţie cotarea este simplă, se foloseşte o singură suprafaţă de cotare, ceea ce simplifică executarea piesei.
În concluzie piesa „Bucşă ” este tehnologică şi nu ridică probleme de execuţie.
2. Descrierea solicitarilor la care e supus reperul in exploatare
Bucsa e supusa in exploatare la solicitari de incovoiere, forfecare, compresiune. Ca de exemlpu bucsa brat care se afla intr-un autovehicul este solicitata la compresiune, in urma actionarii fortei de greutate a masinii.
3. Analiza constructiv tehnologica a desenului de executie
Plecand de la desenul de executie al bucsei si analizand posibilitatea de prelucrare vom avea in vedere urmatori factori:
- posibilitatea de prelucrare pe utilajele pe care le avem in dotare sau care pot fi angajate prin colaboratori externi
- executarea operatiilor si a fazelor in concordanta cu regimurile de lucru rezultante din calcule
- executia sa urmareasca un cost cat mai scazut din punct de vedere al materialului,manopera,forta de munca si nu in ultimul rand respectarea documentatiei ,deci a calitati produsului.
Pentru realizarea piesei se va folosi semifabricat de tip :
- Standard de fabricatie: DIN 1013
- otel rotund
- diametrul exterior de Ø 50 mm.
- Greutate : 15.41 kg/m
- Lungimea : 6m , 12 m .
pentru a economisi material. Utilajele si sculele necesare pentru prelucrare se aleg cat mai optim.
Preview document
Conținut arhivă zip
- foaie titlu12.docx
- Proiect Tehnologie de Fabricatie a Autovehiculelor1.docx
- BUCSA12.jpg
- BUCSA12.pdf