Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale

Proiect
6.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Mecanică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 35 în total
Cuvinte : 13448
Mărime: 68.50KB (arhivat)
Publicat de: Daciana Chiș
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Alexandru Ioan
UNIVERSITATEA “DUNAREA DE JOS” GALATI FACULTATEA DE NAVE

Extras din proiect

C.l. Stabilirea tehnologiei de montare a motorului principal.

C.l.l. Generalităţi

Prezentele instrucţiuni sunt întocmite în baza documentaţiei tehnice a motorului tip 6 DKRN 42/136 -10 şi au ca scop evidenţierea principalelor operaţii de montare a motorului pe dană şi la navă.

înainte de montare toate piesele şi sistemele motorului se vor deconserva, spăla şi curăţa minuţios de eventualele pete de oxizi (coroziuni), în scopul preîntâmpinării deteriorării suprafeţelor funcţionale în perioada de montaj şi în timpul funcţionării.

Pe perioada de montare a motorului, se va instala un acoperiş demontabil, deasupra motorului, pentru protejarea împotriva pătrunderii murdăriei, a precipitaţiilor atmosferice, a stropilor de sudură şi a altor impurităţi.

In timpul montării toate suprafeţele în contact ale pieselor trebuie să Fie curate şi fără bavuri sau impurităţi. Pe toată durata montării, suprafeţele prelucrate ale pieselor în mişcare se vor unge cu ulei SAE 30;SAE 40 sau T90, T140 iar celelalte suprafe'e prelucrate la luciu metalic se vor proteja prin ungere cu unsoare consistentă pe bază de litiu U 170 - LiCa2.

Filetele şuruburilor, prezoanelor, tiranţilor, suprafeţele pieselor expuse la temperaturi, dinţii (flancurile) roţilor dinţate ale mecanismului de transmitere a mişcării, tija pistoanelor înaintea montării presetupei, paturile şi părţile de sprijin ale lagărelor paliere se vor unge cu un strat subţire de pastă de disulfură de molibden (MoS2).

Etanşarea între două piese, montate fără garnitură, se va realiza prin aplicarea unui strat de pastă de etanşare tip "IN-01 P" sau "Ermetic Y-3.0.M".

De reţinut că piesele mari sau îmbinările presate, se vor unge cu pastă de etanşare pe ambele suprafeţe.

Pentru a preveni coroziunea la detaliile de mişcare ale motorului, pe durata montării acestuia , este necesar ca cel puţin de 20 ori pe săptămână să se rotească arborele cotit cu minim 1-2 rotaţii, oprindu-1 într-o nouă poziţie a coturilor. înainte de rotire se toarnă ulei la toate lagărele şi se spriţuiesc cu ulei glisierele, patinele şi rotile dinţate.

Montarea pompelor de combustibil, a regulatorului de turaţii, acţionările valvulelor de evacuare, a sistemului de comandă şi a aparatelor de măsură şi control, se efectuează după terminarea lucrărilor de montare din sala maşinilor şi încheierea lucrărilor de montare a suprastructurii navei.

La terminarea programului zilnic de lucru se vor lua măsuri de protejare a detaliilor montate, iar motorul se va acoperi cu o prelată pentru a evita pătrunderea prafului sau a precipitaţiilor atmosferice.

Centrarea mecanismelor de mişcare şi verificările centrajelor se recomandă să se efectueze după asigurarea navei pe asietă dreaptă.

Persoanele care efectuează lucrări de montare, centrare şi măsurători în spaţiul interior al motorului, vor purta peste încălţăminte huse din pânză de velă pentru evitarea introducerii murdăriei în motor.

Momentele de strângere şi presiunile de tensionare ale elementelor de cuplare, valorile jocurilor, condiţiile de ungere a suprafeţelor detaliilor, poziţia de amplasare a dispozitivelor de ridicare, necesare montării sunt explicate în "Instrucţiunile de deservire tehnică a motorului - DB 34-Ia" şi în tabelele anexate.

Pentru celelalte elemente de cuplare (şuruburi, prezoane, piuliţe) de diferite dimensiuni şi grupe de material, pentru care nu sunt menţionate momentele de strângere în instrucţiune şi tabelul anexat, strângerea se va efectua la valoarea momentului ales din fişa anexă.

Elementele de cuplare care sunt unse cu pastă de disulfură de molibden (MoS2) sau cadmiate se vor strânge la un moment mai mic cu 20% decât momentul indicat în fişa anexă (vezi observaţia din fişa anexă).

Valorile de centrare şi montare (jocuri, lufturi, deflexiuni arbore cotit, etc,) realizate la navă vor fi notate în fişele de măsurători, indicate în I.T. 2006.Acestea trebuie să se încadreze în limitele menţionate în "Instrucţiuni de deservire tehnică - DB 34-1.0. şi protocolul fiecărui motor.

Sculele, dispozitivele, aparatele de măsură şi control din dotarea motorului, înainte de folosire, se vor deconserva, verifica funcţional şi metrologic, iar după utilizare se vor conserva şi preda la inventar.

La utilizarea cheilor dinamometrice tip"KD-150" din dotarea motorului, se vor respecta "Instrucţiunile de exploatare DB 21-1.1", aferente acestor chei.

Cablurile de sarcină, cheile de tachelaj şi palanele utilizate la montare vor fi în bună stare şi se aleg în funcţie de greutatea reperului, ansamblului sau subansamblului. Părţile componente ale fiecărui ansamblu sau subansamblu al motorului sunt prezentate în documentaţia tehnică a motorului "DB 34-T.O.".

Pe durata executării lucrărilor de montare a detaliilor motorului, pe dană şi în navă, se vor respecta cu stricteţe normele de protecţia muncii specifice construcţiilor navale şi a regulilor de prevenire şi stingere a incendiilor.

Din "Normativ de Protecţia Muncii pentru industria de utilaj greu, construcţii de maşini şi electrotehnică" se vor prelucra şi respecta următoarele: Cap.XXXVII - art.5123-5124; 5168-5266; 5365; 5389; 5390; 5393-5408; 5409-5416; 5438-5489; 5490-5495; 5552; 5553; 5677-5687.

NOTA:

1) Toate lucrările de montare, centrare şi reglare ale detaliilor motorului

se vor efectua în prezenţa şi la indicaţiile reprezntant furnizor motor.

2) Predarea lucrărilor la inspecţia de Registru şi Client se va face

conform "Nomenclator cu lucrările propuse pentru verificarea de către

inspectori de Registru şi Client pentru durata montării la navă a motorului principal 6 DKRN 42/136 - 10.

C.1.2. Montarea motorului principal

Montarea motorului principal se va realiza în două etape:

-în prima etapă se execută asamblarea pe dană a principalelor repere ale motorului, de exemplu: carter, arbore cotit, lagăr axial şi paliere, volant, virar, bloc intermediar, capete de cruce asamblate cu bielele, lagăre manetoane, blocul cilindrilor, tiranţi şi chiulasele.

-în etapa a doua se execută introducerea în navă a motorului asmablat în prima etapă, fixarea acestuia pe postament, executarea centrajelor şi continuarea montării reperelor motorului conform documentaţiei tehnice.

Schemele de prindere legare pentru transport şi manipulare a principalelor repere ale motorului şi pentru introducerea acestuia în navă sunt menţionate în fişele anexate.

Detaliile reperelor ansamblelor şi subansamblelor motorului sunt evidenţiate în fişele anexate.

Presiunile de tensionare şi principalele momente de strângere a piuliţelor şi şuruburilor sunt menţionate în fişele anexate.

Pentru strângerea celorlalte şuruburi şi piuliţe nemenţionate în fişele anexă anterioare, momentul de strângere se alege din tabelul de momente anexat, respectând observaţia menţionată în tabel.

Listele cu sculele şi dispozitivele aferente motorului sunt indicate în fişele anexate.

Alegerea cablurilor de sarcină şi a ocheţilor de legare se face funcţie de greutăţile reperelor indicate în fişa anexă.

Lucrările ce trebuiesc prezentate la Registru şi Client trebuiesc menţionate în nomenclatorul de lucrări.

Preview document

Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 1
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 2
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 3
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 4
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 5
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 6
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 7
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 8
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 9
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 10
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 11
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 12
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 13
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 14
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 15
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 16
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 17
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 18
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 19
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 20
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 21
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 22
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 23
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 24
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 25
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 26
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 27
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 28
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 29
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 30
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 31
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 32
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 33
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 34
Tehnologii de montare și reparare a instalațiilor navale - Pagina 35

Conținut arhivă zip

  • Tehnologii de Montare si Reparare a Instalatiilor Navale.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect TMPIN - proiectarea și calculul instalației de balast la o navă tip vrachier

Pentru nava tip „Vrachier – 55.000 tdw”, având dimensiunile principale: Lpp = 205,5 m B = 32 m D = 17 m d = 12,4 m se va realiza proiectul...

Proiectarea procesului tehnologic și matriță sau ștanță pentru o piesă cilindrică

Sa se proiecteze procesul tehnologic si stanta sau matrita pentru obtinerea piesei din figura 1. Materialul utilizat este TDA3 ( tabla decapata...

Determinarea parametrilor geometrici și funcționali ai motoarelor navale

VERIFICAREA FORMEI GEOMETRICE A ARBORELUI COTIT Arborele geometric poate suferi, în general, următoarele deformaţii în timpul funcţionării: -...

Te-ar putea interesa și

Instalații de Stingere cu Ceață de Apă

CAPITOLUL 1 NOŢIUNEA DE INCENDIU ŞI STINGEREA INCENDIILOR CU APĂ 1.1. Noţiunea de incendiu Dicţionarul limbii române defineşte incendiul...

Întreprinderea în mediu competitiv - studiu de caz realizat la SC Consil SRL

CAPITOLUL 1 PREZENTAREA GENERALǍ A FIRMEI 1.1 SCURT ISTORIC S.C. CONSIL. S.R.L. s-a înfiinţat la data de 2 mai 1992 ca societate cu răspundere...

Întreprinderea în mediu competitiv - studiu de caz realizat la SC Royaln SRL

CAPITOLUL 1 PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI 1.1 SCURT ISTORIC S.C ROYALN S.R.L s-a infiintat la data de 30 aprilie 1993 ca societate cu raspundere...

Proiectarea, confecționarea și montarea instalației de stins incendiu cu spumă

CAP. I TEMA GENERALĂ NAVA 1.1.DESCRIEREA GENERALA A NAVEI Nava este un petrolier ce transporta diferite categorii de mărfuri (ţiţei,...

Întreprinderea în mediul competitiv

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALA A INTREPRINDERII I.1.Scurt istoric S.C. BUNEM S.R.L. s-a infiintat la data de 18 iulie 1997 ca societate cu...

Instalația de manevrare a capacelor de magazie

1.Amenajarea Instalatiei In timpul navigatiei capacele gurilor de magaziei trebuie sa fie inchise etans la apa si sa suporte eforturile date de...

Ai nevoie de altceva?