1.ARGUMENT 2.TRANSMISIA AUTOMOBILULUI 2.1.AMBREIAJUL 2.2.CUTIA DE VITEZE 2.3.TRANSMISIA LONGITUDINALA 2.4.DIFERENTIALUL 2.5.ARBORI PLANETARI 3. SISTEME DE TESTARE SI DIAGNOSTICARE 3.1 PARAMETRII DE STARE SI DE DIAGNOSTICARE 3.2 CLASIFICAREA PARAMETRILOR DE DIAGNOSTICARE 3.3 CARACTERISTICILE PARAMETRILOR DE DIAGNOSTICARE 3.4 VALORI CARACTERISTICE ALE PARAMETRILOR DE STARE SI DE DIAGNOSTICARE 4.BIBLIOGRAFIE
1.ARGUMENT Automobilul este un vehicul rutier , carosat si suspendat pe roti care se deplaseaza prin mijloace de propulsie proprii, in diferite conditii de teren - destinat transportului direct sau prin tractare ale unor incarcaturi ce pot fi bunuri materiale sau persoane. Primele automobile au aparut pe la mijlocul secolului XIX si erau echipate cu motor cu abur ; erau prevazute cu tori fara pneuri , nu aveau suspensie , aveau o transmisie simpla , masa mare , iar viteza de deplasare era foarte redusa . In secolul XX incepe folosirea rotilor cu pneuri , a suspensiei cu arcuri , s-au perfecionat motorul cu ardere interna si continuu constructia automobilelor Dupa cel de-al doilea razboi modial se produce un salt calitativ important in perfectionarea si modernizarea automobilelor acordandu-se o importanta deosebita confortabilitati transporului de persoane Producita de autocamioane a cunoscut o dezvoltare deosebita , acestea impunandu-se in transportul de marfuri si materiale de construcii , atat pe plan intern cat si international Tipul , greutatea si volumul materialelor care trebuie transportate au impus diversificarea caroseriilor la autocamioane . Astfel , de la caroseriile clasice , construite din lemn si fixate in spatele cabinel prin bride de lonjeroane si care transportau o greutate de pana la 4 tone, s-a ajuns la constructia de caroserii metalice care pot transporta 20 de tone si chiar mai mult. Pentru a executa transporturi de mare tonaj automobilele sunt echipate cu motoare corespunzatoare care sa asigure deplasarea acestora in conditii de siguranta pe diferite categorii de drumuri si diferite anotimpuri . In cuprinsul prezentului proiect am dezvoltat transmisia automobilului ca fiind unul din sistemele importante din compunerea acestuia. 2.TRANSMISIA AUTOMOBILULUI Transmisia automobilului are rolul de a transmite momentul motorului la rotile motoare modificandu-i in acelasi timp si valoarea in functie de marimea rezistentelor la inaintare . Ea este compusa din : ambreiaj , cutia de viteze , transmisia longitudinala , transmisia principala ( angrenajul in unghi), diferential , arborii planetarii si transmisia finala . In figura 1 este reprezentata schema cinematica a transmisiei unui autocamion . Fig 1. Schema cinematica a transmisiei unui autocamion 1-motor 2- ambreiaj 3- cutia de viteze 4- articulatii cardanice 5- arbore longitudinal intermediar 6- arbore longitudinal principal 7- transmisie principala 8- diferential 9 - roti motoare 10- arbori planetari 11- carter punte motoare 2.1 AMBREIAJUL 2.1.1. DESTINATIA , CONDITII IMPUSE SI CLASIFICAREA AMBREIAJELOR Destinatia ambreiajului . Ambreiajul face parte din transmisia automobilului si este intercalat intre motor si cutia de viteze , in scopul compensarii principalelor dezavantaje ale motorului cu ardere interna (imposibilitatea pornirii in sarcina si existenta unei zone de functionare instabila ) Ambreiajul serveste la decuplarea temporara si la cuplarea progresiva a motorului cu transmisia . Decuplarea si cuplarea motorului de tranmisie sunt necesare la pornirea din loc a automobilului si in timpul mersului pentru schimbarea treptelor cutiei de viteze Ambreiajul serveste , in acelasi timp la protejarea la suprasarcini a celorlalte organe ale transmisiei Conditiile impuse ambreiajului. Ambreiajul trebuie sa indeplineasca anumite cinditii si anume.: - sa permita decuplarea completa a motorului de transmisie pentru ca schimbarea treptelor sa se faca fara socuri - sa necesite la decuplare eforturi reduse din partea conducatorului fara a se obtine insca o cursa la pedala mai mare de 120-200 mm ( limita superioara la autocamioane ) Forta la pedala necesara decuplarii nu trebuie sa depaseasca 150 N la autoturisme si 250 N la autocamioane si autobuze ; - sa asigure in stare cuplata o imbinare perfecta ( fara patinare ) intre motor si transmisie - sa permita eliminarea caldurii care se produce in timpul procesului de cuplare ( ambreiere ) prin patinarea suprafetelor de frecare ; - sa permita cuplarea sificienta de progresiva pentru a se evita pornirea brusca din loc a automobilului - sa fie cat maii usor de intretinut si reglat si sa ofere siguranta in funcionare Clasificarea ambreiajelor Ambreiajele se clasifica dupa principiul de functionare si dupa tipul mecanismului de actionare . Dupa principiul de functionare ambreiajele pot fi cu actionare mecanica hidraulica pneumatica si electrica .
1. Autor: conf.dr.ing Corneliu Mondiru Automobile Dacia Editura tehnica bucuresti 2001 2. Ministerul Educatiei Nationale Ing. I Sava Ing. M.V. Popa Ing. N Dinescu Tinichigiul Vopsitor auto - manual pentru scolile profesionale anii II si III Editura didactica si pedagogica , R.A.-Bucuresti 1999 3. Prof. Dr. ing . GH Fratila Prof. Dr. ing . Mariana Fratila Ing. St. Samoila prof. ing I automobile Cunoastere , intretinere si reparare - manual pentru scolile profesionale - anii I, II, II Meseria Sofer Mecanic Auto Editura Didactica si Pedagogica R.A Bucuresti 2003 4. Dr.ing.Gheorghe Ion Ing. Mihai Voicu Ing. Ion Paraschiv Tehnologia ansamblarii si montajului Manual Pentru licee profesionale cu profil de mecanica ( meseria mecanic pentru masini si utilaje ) Clasele a XI-a si a XII-a si scolii profesionale Editura didactica si pedagogica Bucuresti 1987
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.