Extras din proiect
I. SCHEME CINEMATICE ALE TRANSMISIILOR MECANICE
Schema de principiu a unei transmisii mecanice a cărei proiectare este elaborată în prezenta lucrare, este indicată în Figura 1.
Fig.1. Schema de principiu a unei transmisii mecanice (ME - motor electric; TCT - transmisie prin curele trapezoidale; RT - reductor de turaţie cu roţi dintate; C - cuplaj)
II. CALCULUL TRANSMISIILOR MECANICE
1. CALCULUL CINEMATIC ŞI ENERGETIC.
1.1. ALEGEREA MOTORULUI ELECTRIC
unde:
ηtot - este randamentul total al transmisiei mecanice;
ηTCT - randamentul transmisiei prin curele trapezoidale;
ηr - randamentul unei perechi de rulmenţi (poate fi înlocuit prin η1 - randamentul unei perechi de lagăre cu alunecare în cazul adoptării soluţiei de rezemare a arborilor pe lagăre cu alunecare);
ηa12 - randamentul angrenajului (format din roţile dinţate 1 şi 2).
În tabelul 1 sunt indicate valori orientative ale randamentelor cuplelor de frecare dintr-o transmisie mecanică.
1.2 CALCULUL CINEMATIC
1.2.1 DETERMINAREA RAPOARTELOR DE TRANSMITERE
Raportul de transmitere total al transmisiei mecanice este:
- iRT - este raportul de transmisie al reductorului de turaţie.
Raportul iRT se identifică cu raportul reductorului:
Pentru un angrenaj cilindric raportul de transmitere recomandat este între 2,5 şi 6,3 (max 10), iar pentru cel conic între 2 şi 5 (max 6,3). Valorile nominale ale rapoartelor de transmitere parţiale sunt standardizate în STAS 6012-82, tabelul 2 prezentând un extras din acest standard.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Transmisie Mecanica cu Reductor intr-o Treapta.doc