Transport multimodal

Cuprins proiect Cum descarc?

Cap. 1 - Analiza cadrului legislativ al activitatii de transport (conditii,restrictii,oportunitati)
1.1 Conventii si acorduri interne si internationale referitoare la transporturi.
1.2 Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile rutiere
1.3 Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile navale
1.4 Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile feroviare
1.5 Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile multimodale
Cap. 2 - Proiectarea sistemului de transport
2.1 Evaluarea si analiza cererii de transport
2.2 Proiectarea sistemului de transport monomodal
2.2.1 Elementele contituente ale transportului monomodal
2.2.2 Determinarea necesarului de mijloace de transport in cadrul transportului monomodal
2.2.3 Descrierea mijloacelor de transport monomodal utilizate
2.2.4 Desfasurarea procesului de transport monomodal
2.2.5 Proiectarea si descrierea terminalului de transport monomodal
2.3 Proiectarea sistemului de transport multimodal
2.3.1 Elementele constituente ale transportului multimodal
2.3.2 Determinarea necesarului de mijloace de transport in cadrul transportului multimodal
2.3.3 Descrierea mijloacelor de transport multimodal utilizate
2.3.4 Desfasurarea procesului de transport multimodal
2.3.5 Proiectarea si descrierea terminalului de transport multimodal
2.3.6 Descrierea mijloacelor de depozitare/incarcate utilizate
2.4 Comparatie a celor doua sisteme de transport proiectate
Cap. 3 - Analiza indicatorilor de performanta ai activitatii de transport
3.1 Calculul si analiza costurilor procesului de transport monomodal
3.2 Calculul si analiza costurilor procesului de transport multimodal
Cap. 4 - Concluzii finale
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Tema
Sa se proiecteze un sistem de transport multimodal pentru ruta Pitesti - Edinburgh pentru un volum anual de marfuri Q_a.
Q_a=50 000(1+0,1*n) [t/an]
Unde: n=12 (nr ordine student)
Q_a=50 000(1+0,1*12)=110 000 [t/an]
Marfurile vor fi livrate ritmic pe parcursul intregului an calendaristic.
CAPITOLUL 1
Analiza cadrului legislativ al activitatii de transport (conditii, restrictii, oportunitati)
1.1 Conventii si acorduri interne si internationale referitoare la transporturi
Conventiile si acordurile referitoare la transpoturi sunt urmatoarele:
Conform O.G. nr. 19/1997 privind transporturile, statul roman isi asuma obligatia: 
- sa garanteze libera initiativa si autonomia transporturilor;
- sa asigure conditiile unei concurente loiale intre modurile de transport si intre diferitele categorii de transportatori: aceasta obligatie rezulta din principiulconstitutional al asigurarii libertatii comertului si al protectiei concurentei loiale.
Reglemetarile dreptului transporturilor cuprind:
- cadrul legal si institutional al materiei;
- trasaturile definitorii ale transporturilor, delimitarea domeniului transporturilor si
clasificarii acestora;
- contractul comercial de transport;
- contractul de expeditie de marfuri;
- aspecte specifice ale transporturilor rutiere, feroviare, aeriene, maritime si fliviale;
- transporturile transfrontaliere si transporturile combinate de marfuri;
- norme tehnice referitoare la clasificarea profesionala si licentele sau autorizatiile carausilor, parametrii de performanta ai vehiculelor, securitatea calatorilor si a marfurilor, ocrotirea mediului.
In cele ce urmeaza sunt enumerate exemplificativ, in functie de specificul fiecarui tip de transport, cateva dintre actele normative cu incidenta in domeniu.
a)Transporturi rutiere: 
- O.G. nr. 44/1997, privind transporturile rutiere;
- H.G. nr. 625/1998, privind organizarea si functionarea Autoritatii Rutiere Romane A.R.R.; 
- O.G. nr. 88/1999, privind stabilirea unor reguli pentru transportul combinat de marfuri;
- Legea nr. 38/2003, privind activitatea in regim de taxi si in regim de inchiriere.
b)Transporturi feroviare:
- O.G. nr. 7/2005, privind aprobarea Regulamentului de transport pe caile ferate din Romania;
- O.U.G. nr. 12/1998, privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane;
- H.G. nr. 625/1998, privind organizarea si functionarea Autoritatii Feroviare Romane AFER.
c)Transporturi maritime si fluviale:
- O.G. nr. 42/1997, privind navigatia civila;3
- Codul comercial: Cartea II - despre comertul maritim si despre navigatie.
d)Transporturi aeriene:
- O.G. nr. 29/1997, privind Codul aerian.
1.1. Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile rutiere
Prevederile legislative referitoare la transportul rutier cuprind:
- Reglementari in expeditia internationala de marfuri cu mijloace auto
- Contractul de transport in traficul international rutier de marfuri si executarea acestuia
- Drepturi, obligatii si raspunderi ale partilor in derularea contractului de transport
Reglementari in expeditia internationala de marfuri cu mijloace auto
Romania este afiliata la I.R.U. din 1963. In continuare, I.R.U. a adus o contributie remarcabila la elaborarea instrumentelor tehnico - comerciale menite sa promoveze expeditiile de marfuri cu mijloace auto pe plan international. In acest sens trebuie mentionata contributia I.R.U. in legatura cu: punerea in aplicare a conventiei vamale privitoare la expeditia si transportul international de marfuri sub acoperirea carnetelor T.I.R.; elaborarea scrisorii de trasura internationala in conformitate cu Conventia privitoare la contractul de transport international rutier de marfuri (C.M.R.); crearea Asociatiei Internationale pentru Transportul de Marfuri Perisabile (Transfigroute Europe);crearea serviciului de asistenta mutuala internationala (A.M.I.); colaborarea la elaborarea unor conventii internationale privitoare la circulatia si semnalizarea rutiera, transportul marfurilor periculoase (A.D.R.), transportul de marfuri in containere etc.
Contractul de transport in traficul international rutier de marfuri si executarea acestuia
Proba contractului de transport in traficul rutier international de marfuri, se face prin scrisoarea de trasura de tip C.M.R.. Ea se intocmeste de catre expeditorul international, care
Actioneaza in numele exportatorului, in trei exemplare originale, semnate de expeditorul international si transportator, din care: primul exemplar ii ramane expeditorului international la predarea marfii, al doilea exemplar insoteste marfa, iar al treilea se retine de transportator. In cazul in care marfa trebuie sa fie incarcata in vehicule diferite, sau daca este vorba de feluri de marfa sau de loturi distincte, exportatorul sau transportatorul, are dreptul sa ceara intocmirea de scrisori de trasura, pentru fiecare vehicul folosit, sau pentru fiecare lot de marfuri. Scrisoarea de trasura, trebuie sa contina urmatoarele date: locul si data intocmirii, numele si adresa expeditorului (exportatorului), numele si adresa transportatorului, locul
si data primirii marfii si locul prevazut pentru eliberarea acesteia, numele si adresa destinatarului, denumirea curenta a marfii si felul ambalajului, iar pentru marfurile periculoase, denumirea lor general recunoscuta, numarul coletelor, marcajele speciale si numerele lor, greutatea bruta sau cantitatea altfel exprimata a marfii, cheltuielile aferente transportului (pret de transport, cheltuieli survenitede la incheierea contractului si pana la eliberare), instructiunile necesare pentru formalitatile vamale, indicatia ca transportul este supus regimului stabilit prin C.M.R. si nici unei clauze contrare.
Daca este cazul, scrisoarea de trasura trebuie sa contina si urmatoarele indicatii: interzicerea transbordarii, cheltuielile pe care expeditorul (exportatorul) le ia asupra sa, valoarea declarata a marfii si suma care reprezinta interesul special la eliberare, instructiunile expeditorului (exportatorului), catre transportator, cu privire la asigurarea marfii, termenul convenit in caretransportul trebuie efectuat, lista documentelor remise transportatorului etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Transport multimodal.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. http://www.paleurop.ro/produse.html
2. http://www.alcarpad.ro/sisteme_de_paletare/chingi_asigurare
3. http://www.scribd.com 
4. http://visions-autos.sport24.com
5. http://www.promotor.ro
6. http://encarsglobe.com
7. http://www.renault-trucks.fr
8. https://maps.google.ro/maps?expflags=enable_star_based_justifications:true&ie=UTF8&cid=17736593416850972230&q=Euromax+Terminal+Rotterdam+B.V.&iwloc=A&gl=RO&hl=ro
9. http://www.distante-rutiere.com/distante-intre-localitati.html
10. http://www.distanta.com/
11. http://issuu.com/mlesniteradu/docs/interrail-railway-map-europe-2010
12. http://distanta.ro/
13. http://www.rna.ro
14. http://www.mascus.ro
15. http://mercador.ro/ 
16. http://www.auto-arges.ro/semiremorci. 
17. http://autoline-eu.ro
18. http://automotovelos.blogspot.ro/2009/03/indicativele-auto-ale-tarilor.html
19. http://www.zilelibere.com/
20. http://www.buletinulauto.ro
21. http://psissm.blogspot.ro
22. http://digilander.libero.it/
23. http://www.ipernity.com/doc/
24. http://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=261&t=1898
25. http://transport-in-comun.ro/trenuri/infra/zf2011.htm
26. http://www.virtualarad.net/
27. http://www.keswickenterprises.com/
28. http://www.sistemederafturi.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!