Cuprins
- Cap. 1 – Analiza cadrului legislativ al activității de transport (condiții,restricții,oportunități)
- 1.1 Convenții și acorduri interne și internaționale referitoare la transporturi.
- 1.2 Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile rutiere
- 1.3 Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile navale
- 1.4 Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile feroviare
- 1.5 Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile multimodale
- Cap. 2 – Proiectarea sistemului de transport
- 2.1 Evaluarea și analiza cererii de transport
- 2.2 Proiectarea sistemului de transport monomodal
- 2.2.1 Elementele contituente ale transportului monomodal
- 2.2.2 Determinarea necesarului de mijloace de transport în cadrul transportului monomodal
- 2.2.3 Descrierea mijloacelor de transport monomodal utilizate
- 2.2.4 Desfășurarea procesului de transport monomodal
- 2.2.5 Proiectarea și descrierea terminalului de transport monomodal
- 2.3 Proiectarea sistemului de transport multimodal
- 2.3.1 Elementele constituente ale transportului multimodal
- 2.3.2 Determinarea necesarului de mijloace de transport în cadrul transportului multimodal
- 2.3.3 Descrierea mijloacelor de transport multimodal utilizate
- 2.3.4 Desfășurarea procesului de transport multimodal
- 2.3.5 Proiectarea și descrierea terminalului de transport multimodal
- 2.3.6 Descrierea mijloacelor de depozitare/încărcate utilizate
- 2.4 Comparație a celor două sisteme de transport proiectate
- Cap. 3 – Analiza indicatorilor de performanță ai activității de transport
- 3.1 Calculul și analiza costurilor procesului de transport monomodal
- 3.2 Calculul și analiza costurilor procesului de transport multimodal
- Cap. 4 – Concluzii finale
- Bibliografie
Extras din proiect
Tema
Să se proiecteze un sistem de transport multimodal pentru ruta Piteşti – Edinburgh pentru un volum anual de mărfuri Q_a.
Q_a=50 000(1+0,1*n) [t/an]
Unde: n=12 (nr ordine student)
Q_a=50 000(1+0,1*12)=110 000 [t/an]
Mărfurile vor fi livrate ritmic pe parcursul întregului an calendaristic.
CAPITOLUL 1
Analiza cadrului legislativ al activităţii de transport (condiţii, restricţii, oportunităţi)
1.1 Convenţii şi acorduri interne şi internaţionale referitoare la transporturi
Convențiile și acordurile referitoare la transpoturi sunt următoarele:
Conform O.G. nr. 19/1997 privind transporturile, statul român îşi asumă obligaţia:
- să garanteze libera iniţiativă şi autonomia transporturilor;
- să asigure condiţiile unei concurenţe loiale între modurile de transport şi între diferitele categorii de transportatori: această obligaţie rezultă din principiulconstituţional al asigurării libertăţii comerţului şi al protecţiei concurenţei loiale.
Reglemetările dreptului transporturilor cuprind:
- cadrul legal şi instituţional al materiei;
- trăsăturile definitorii ale transporturilor, delimitarea domeniului transporturilor şi
clasificării acestora;
- contractul comercial de transport;
- contractul de expediţie de mărfuri;
- aspecte specifice ale transporturilor rutiere, feroviare, aeriene, maritime şi fliviale;
- transporturile transfrontaliere şi transporturile combinate de mărfuri;
- norme tehnice referitoare la clasificarea profesională şi licenţele sau autorizaţiile cărăuşilor, parametrii de performanţă ai vehiculelor, securitatea călătorilor şi a mărfurilor, ocrotirea mediului.
În cele ce urmează sunt enumerate exemplificativ, în funcţie de specificul fiecărui tip de transport, câteva dintre actele normative cu incidenţă în domeniu.
a)Transporturi rutiere:
- O.G. nr. 44/1997, privind transporturile rutiere;
- H.G. nr. 625/1998, privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Rutiere Române A.R.R.;
- O.G. nr. 88/1999, privind stabilirea unor reguli pentru transportul combinat de mărfuri;
- Legea nr. 38/2003, privind activitatea în regim de taxi şi în regim de închiriere.
b)Transporturi feroviare:
- O.G. nr. 7/2005, privind aprobarea Regulamentului de transport pe căile ferate din România;
- O.U.G. nr. 12/1998, privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române;
- H.G. nr. 625/1998, privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române AFER.
c)Transporturi maritime şi fluviale:
- O.G. nr. 42/1997, privind navigaţia civilă;3
- Codul comercial: Cartea II – despre comerţul maritim şi despre navigaţie.
d)Transporturi aeriene:
- O.G. nr. 29/1997, privind Codul aerian.
1.1. Principalele prevederi legislative referitoare la transporturile rutiere
Prevederile legislative referitoare la transportul rutier cuprind:
- Reglementări în expediţia internaţională de mărfuri cu mijloace auto
- Contractul de transport în traficul internaţional rutier de mărfuri şi executarea acestuia
- Drepturi, obligaţii şi răspunderi ale părţilor în derularea contractului de transport
Reglementări în expediţia internaţională de mărfuri cu mijloace auto
România este afiliată la I.R.U. din 1963. În continuare, I.R.U. a adus o contribuţie remarcabilă la elaborarea instrumentelor tehnico – comerciale menite să promoveze expediţiile de mărfuri cu mijloace auto pe plan internaţional. În acest sens trebuie menţionată contribuţia I.R.U. în legatură cu: punerea în aplicare a convenției vamale privitoare la expediția şi transportul internațional de mărfuri sub acoperirea carnetelor T.I.R.; elaborarea scrisorii de trasură internaţională în conformitate cu Convenţia privitoare la contractul de transport internaţional rutier de mărfuri (C.M.R.); crearea Asociaţiei Internaţionale pentru Transportul de Mărfuri Perisabile (Transfigroute Europe);crearea serviciului de asistență mutuală internaţională (A.M.I.); colaborarea la elaborarea unor convenţii internaţionale privitoare la circulaţia şi semnalizarea rutieră, transportul mărfurilor periculoase (A.D.R.), transportul de mărfuri în containere etc.
Contractul de transport în traficul internaţional rutier de mărfuri şi executarea acestuia
Proba contractului de transport în traficul rutier internaţional de mărfuri, se face prin scrisoarea de trăsură de tip C.M.R.. Ea se întocmeşte de către expeditorul internaţional, care
Acţionează în numele exportatorului, în trei exemplare originale, semnate de expeditorul internaţional şi transportator, din care: primul exemplar îi rămâne expeditorului internaţional la predarea mărfii, al doilea exemplar însoţeşte marfa, iar al treilea se reţine de transportator. În cazul în care marfa trebuie să fie încărcată în vehicule diferite, sau dacă este vorba de feluri de marfă sau de loturi distincte, exportatorul sau transportatorul, are dreptul să ceară întocmirea de scrisori de trăsură, pentru fiecare vehicul folosit, sau pentru fiecare lot de mărfuri. Scrisoarea de trăsură, trebuie să conţină următoarele date: locul şi data întocmirii, numele şi adresa expeditorului (exportatorului), numele şi adresa transportatorului, locul
și data primirii mărfii şi locul prevăzut pentru eliberarea acesteia, numele şi adresa destinatarului, denumirea curentă a mărfii şi felul ambalajului, iar pentru mărfurile periculoase, denumirea lor general recunoscută, numărul coletelor, marcajele speciale şi numerele lor, greutatea brută sau cantitatea altfel exprimată a mărfii, cheltuielile aferente transportului (preţ de transport, cheltuieli survenitede la încheierea contractului şi până la eliberare), instrucţiunile necesare pentru formalităţile vamale, indicaţia că transportul este supus regimului stabilit prin C.M.R. şi nici unei clauze contrare.
Dacă este cazul, scrisoarea de trăsură trebuie să conţină şi următoarele indicaţii: interzicerea transbordării, cheltuielile pe care expeditorul (exportatorul) le ia asupra sa, valoarea declarată a mărfii şi suma care reprezintă interesul special la eliberare, insţrucţiunile expeditorului (exportatorului), către transportator, cu privire la asigurarea mărfii, termenul convenit în caretransportul trebuie efectuat, lista documentelor remise transportatorului etc.
Bibliografie
1. http://www.paleurop.ro/produse.html
2. http://www.alcarpad.ro/sisteme_de_paletare/chingi_asigurare
3. http://www.scribd.com
4. http://visions-autos.sport24.com
5. http://www.promotor.ro
6. http://encarsglobe.com
7. http://www.renault-trucks.fr
8. https://maps.google.ro/maps?expflags=enable_star_based_justifications:true&ie=UTF8&cid=17736593416850972230&q=Euromax+Terminal+Rotterdam+B.V.&iwloc=A&gl=RO&hl=ro
9. http://www.distante-rutiere.com/distante-intre-localitati.html
10. http://www.distanta.com/
11. http://issuu.com/mlesniteradu/docs/interrail-railway-map-europe-2010
12. http://distanta.ro/
13. http://www.rna.ro
14. http://www.mascus.ro
15. http://mercador.ro/
16. http://www.auto-arges.ro/semiremorci.
17. http://autoline-eu.ro
18. http://automotovelos.blogspot.ro/2009/03/indicativele-auto-ale-tarilor.html
19. http://www.zilelibere.com/
20. http://www.buletinulauto.ro
21. http://psissm.blogspot.ro
22. http://digilander.libero.it/
23. http://www.ipernity.com/doc/
24. http://www.railnet.ro/viewtopic.php?f=261&t=1898
25. http://transport-in-comun.ro/trenuri/infra/zf2011.htm
26. http://www.virtualarad.net/
27. http://www.keswickenterprises.com/
28. http://www.sistemederafturi.ro
Preview document
Conținut arhivă zip
- Transport multimodal.docx