Extras din proiect
Capitolul I
-Sumar-
Afacerea propusa
Vrem sa aducem pe piata ceva nou, un serviciu deosebit atat prin invarea sa cat si prin destinatie. Serviciul se numeste „CENTRUL DE VIATA” si este destinat tuturor persoanelor, indiferent de varsta, sex, religie, inclinatii politice sau altele, care doresc sa duca o viata mai sanatoasa, mai activa si, de ce nu, mai lunga.
De ce spunem asta si cu ce anume venim nou? Teoretic cu nimic. Centrul nostru se bazeaza pe patru departamente functionale si interdependente care vor conlucra pentru a asigura clientilor cel mai complet serviciu de sanatate personala pe care piata il poate oferi. Aceste 4 departamente sunt:
• Medical
• De educatie fizica si sport
• Nutritional
• Consiliere
Aici intervine noutatea si totodata oporunitatea afacerii noastre: cu toate ca aceste servicii se gasesc pe piata de multa vreme in forma independenta, nicio firma nu a reusit sa inteleaga importanta reunirii acestora sub un singur acoperis. Asta ne propunem noi – si vom reusi.
Initiatorii
Cei care au avut curajul sa demareze aceasta afacere sunt cu totii studenti in cadrul Facultatii de Comert din Academia de Studii Economice, Bucuresti, in anul III. Idealul lor este sa apropie oamenii si sa-i uneasca printr-un tel comun, acela de a-si imbunatati viata si a urma trendul modern in ceea ce priveste alimentatia si sportul. O descriere mai amanuntita a celor 5 se va face in cadrul capitolului II – Descrierea initiatorilor.
Volumul Pietei
Este de asteptat ca pentru inceput sa nu avem o piata atat de larga. Elementul de noutate vine la pachet si cu o neincredere in serviciu sau cu o lipsa de informare. Insa printr-o strategie de marketing adecvata, nici prea intensa dar nici superficiala si prin recomandarile clientilor care cu siguranta vor fi multumiti speram ca la finele primului an de activitate sa cucerim cel putin 200 de clienti.
Dupa acest an, care dupa parerea noastra este unul cel putin critic, in cazul in care ne vom atinge obiectivul, ne asteptam ca numarul de clienti sa creasca proportional si Centrul nostru sa devina repede lider pe fiecare serviciu in parte.
Optiuni strategice
Pentru ca personal nu dispunem de intrega baza tehnico-materiala necesara derularii afacerii, am recurs la a inchiria de la diverse institutii intreaga gama de echipamente de care vor avea nevoie clienti nostri. De asemenea, ne-am gandit ca aceste institutii sa aiba si un nume cunoascut, pentru a atrage si mai mult atentia. Numele acestor colaboratori sunt: Stadionul Lia Manoliu (a pus la dispozitie pista de atletism pentru 15 zile contra sumei de 15.000.000 ROL sau 1.500 RON lunar), Acedemia de Studii Economice, Bucuresti (a inchiriat pentru suma de 10.000.000 ROL sau 1.000 RON salile de fitness/forta din complexul Belvedere) si grupul Fitness, care se ocupa de tot ceea ce inseamna alimentatia clientilor nostri, si care ne pun la dispozitie si un nutritionist, ce va lucra in birourile de la sediul social. Acest parteneriat costa firma noastra inca 20.000.000 ROL sau 2.000 RON. De asemenea, pentru lunile mai friguroase vom colabora cu firma de echipamente sportive Kappa, care ne va livra trninguri si pantofi speciali, contra sumei de 3.500.000 ROL sau 350 RON/costum.
Foarte important de retinut este faptul ca aceste preturi sunt calculate cu o reducere de 50%, ceea ce reprezinta subventia acordata de stat studentilor ce pornesc o afacere. In cadrul capitolului VIII – Planul financiar, se va gasi o analiza completa si detaliata a tuturor platilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Afaceri.doc