INTRODUCERE Calitatea produselor este conferită de sinteza optimă a principalelor proprietăţi (caracteristici), care exprimă gradul de utilitate în satisfacerea nevoilor exprimate sau implicite. Sensul tehnic al calităţii exprimă gradul de conformitate cu specificaţiile prevăzute în documentaţia produsului. Din punct de vedere economic, calitatea exprimă măsura optimă, în raport cu cheltuielile ocazionate la producător şi client. În sens social, calitatea exprimă gradul de satisfacţie al nevoii clientului care este de altfel, scopul pentru care se realizează produsele. Asociaţia franceză... vezi detalii
Simbol al frumusetii, sarmului si seductiei, dar si al puterii sau al apartenentei la un grup, parul a reprezentat dintotdeauna un element preponderent al personalitatii. Într-adevar, pentru ca podoaba capilara creste si se regenereaza neincetat, fara ca firele de par ce o alcatuiesc sa poata fi numarate, ea pare sa aiba o forta speciala, pe care multe popoare au considerat-o sacra. De-a lungul vremii, societatile au apreciat parul si pieptanaturile in mod diferit, in functie de credinte, moda si traditii. 1. Generalitati 1.1 Importanta vopsirii parului Orice femeie are nevoie de o schim... vezi detalii
INTRODUCERE Grâu este un termen generic care desemnează mai multe cereale. Grâul este originar din Asia de sud-vest. Cele mai vechi dovezi arheologice referitoare la cultivarea grâului au fost descoperite în Siria, Iordania, Turcia, Armenia și Irak. Acum aproximativ 9000 de ani, o specie de grâu sălbatică a fost recoltată şi apoi cultivată de către locuitorii acelor meleaguri, fapt confirmat de dovezile arheologice ale agriculturii sedentare din zonă. Aproximativ 1000 de ani mai târziu, o mutaţie a survenit în cadrul altei specii de grâu, numită emmer, rezultând o plantă cu boabele mai ma... vezi detalii
CAP 1. CERINTELE PIETEI Societatea SC. MIREVA PRODPAN SRL infiintata în anul 2000 din localitatea Viseu de Sus produce produse de panificatie.Prin produse de panificatie se înteleg produsele obtinute din aluat dospit si copt.În acest studiu de caz ne vom ocupa de produsul <pâine>.Societatea îsi are sediul si laboratoarele pe str.22 Decembrie,nr.65,Viseu de Sus,Jud.Maramures.În cadrul societatii lucreaza peste 250 de angajati,printre care personal calificat,brutari,personal pentru ambalarea si etichetarea produselor si directori specializati in management si marketing. Piata este locul de... vezi detalii
Cap I. SITUATIA EXISTENTA LA NIVEL LOCAL 1.1.SCURT ISTORIC Comuna Drago-Voda — judeul Cãlärai este formatä din trei localitäti componente — satele Socoalele, satul ccl mai vechi al comunei ce a luat flinta in anul 1883; Drago-Voda, cunoscut la Inceput sub numele de Satul Nou, dar mai ales sub numele neoficial de Zburghea, Inflintat In anul 1896, i Bogdana, sat Inflintat In anul 1899, care pânä In anul 1944 a fost cunoscut sub numele de Gara Bogdana. a) Satul Socoalele In anul 1882, In luna mai, comisia ad-hoc a aprobat sä fie ImproprietArii pe moia Buieti un numär de 91 de familii de In... vezi detalii
I. Introducere Istoria laptopurilor Când spui portabilitate, în domeniul IT, te gândeşti imediat la laptopuri. Sau notebookuri, depinde cum îţi place să le spui. Unii şi le cumpără pentru că au cu adevărat nevoie de ele. Alţii doar pentru că aşa e trend-ul . Acum la modă e ca în orice emisiune TV, talkshow, ştiri sau de sport, prezentatorul sau realizatorul să aibă cu el şi un notebook. Nu ştiu cât îl foloseşte, dar dă bine ca element decorativ. Însă laptopul nu a fost întotdeauna aşa portabil şi performant cum este acum. Ba chiar primele versiuni erau atât de grele şi de mari, încât p... vezi detalii
INTRODUCERE Pe măsura creşterii şi diversificării cererii de produse şi dezvoltării producţiei industriale, noţiunea de calitate a produselor a evoluat continuu, ajungându-se astăzi, în condiţiile utilizării calculatoarelor electronice pentru controlul calităţii, la noi semnificaţii şi noţiuni de “calitate dirijată, asigurată, calitate totală şi management de calitate totală”. Se impune o definire care să reflecte atât conţinutul complex al noţiunii, cât şi caracterul ei evolutiv – dinamic. Punctul de pornire, larg acceptat, îl constituie în primul rând, valoarea de întrebuinţare că total... vezi detalii
Introducere Principalul rol al etichetării este acela de a da informaţii. Etichetarea modernă a produselor alimentare presupune existenţa unui mesaj cât mai bogat şi variat de informaţii utile atât pentru agenţii economici cât şi pentru consumatori, un rol important avându-l informaţiile de ordin nutriţional. În acest sens, etichetarea corectă şi cuprinzătoare a produselor alimentare reprezintă o bază utilă de date pentru consumator, ajutându-l în alegerea corectă a unui produs în funcţie de necesităţile sale, în educarea lui în calitate de cumpărător, respectiv în conştientizarea efectul... vezi detalii
Cap.1.Definirea produsului Branzeturile oparite, cunoscute sub denumirea de cascaval, se obtin prin oparirea in apa cu temperatura de circa 80°C a casului din lapte de oaie, de vaca sau in amestec, dupa maturarea lui prealabila. Pasta care se obtine este prelucrata si introdusa in forme, obtinandu-se cascavalul crud. Dupa sarare sau saramurare, acesta este maturat in anumite conditii de umiditate si de temperatura. Prin oparirea casului capata proprietati plastice si se poate intinde sub foma de fire. Procesul tehnologic de obtinere a cascavalului cuprinde doua faze principale: preparare... vezi detalii
DESCRIEREA METODEI Scop şi finalitate Metoda are ca scop determinarea cantitativă a nivelului de risc pe loc de muncă, pe baza analizei sistemice şi evaluării riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională. Aplicarea metodei se finalizează cu două documente: - FIŞA DE EVALUARE A LOCULUI DE MUNCĂ, care cuprinde nivelurile de risc parţiale pentru fiecare factor de risc şi nivelul de risc global pe loc de muncă; - FIŞA DE MĂSURI DE PREVENIRE, ce cuprinde totalitatea măsurilor tehnice şi organizatorice prevăzute de normele şi standardele în vigoare, pentru fiecare factor de risc în p... vezi detalii
Introducere Prin prezenta lucrare se încearcă evaluarea calităţii unui produs alimentar, şi anume evaluarea calităţii pâinii. Motivul care a stat la baza alegerii acestui produs în defavoarea altora a fost importanţa lui în alimentaţie, acesta reprezentând un aliment de bază. El stă la baza piramidei nutriţionale. Mai mult decât atât are o încărcătură simbolică puternică încă din cele mai vechi timpuri. Pâinea face parte din categoria produselor de panificaţie şi îndeplineşte un rol vital pentru organismul uman datorită valorii nutritive a produsului. Aceasta conţine substanţe proteice, ... vezi detalii
1. Rolul si importanța în alimentație Ciocolata – un aliment tonic Consumată cu masură, ciocolata nu aduce numai nutrimente și plăcere, ci poate sa participe și la un regim sănătos și complet. Dependenţa de ciocolată nu demonstrează altceva decât că organismul tău știe că aceasta îi este indispensabilă.Ciocolata este un aliment energetic și psihostimulator, cu proprietăți cardiovasculare. Compoziția sa bogată în glucide și în lipide face din ciocolată un aliment energetic prin excelență. De asemenea, este o sursă importantă de magneziu, calciu, potasiu, minerale si fier. Cafeina si serot... vezi detalii
Capitolul 1. EVALUAREA NIVELULUI DE RISC AL MACROSISTEMULUI PREZENTAT În conformitate cu metodologia de evaluare a nivelului de risc adoptată, pe baza analizei efectuate la nivelul componentelor sistemului de muncă precum şi a condiţiilor concrete ale S.C. ROGER SERV S.R.L. s-au identificat situaţiile de lucru generatoare de riscuri de accidentare. Banca de date astfel formată a permis identificarea factorilor de risc, specifici activităţii desfăşurate. Considerând datele statistice privind evenimentele petrecute în ultimii ani, în activitatea de întreţinere şi curăţare a clădirilor, pus... vezi detalii
Capitolul 1. Prezentarea firmei 1.1. Scurt istoric Flanco si Flanco World sunt doua retele de magazine de produse electronice, electrocasnice si IT&C din Romania, operate de compania Flamingo. Compania a fost infiintata de omul de afaceri Florin Andronescu, iar numele Flanco vine de la Florin Andronescu Company. In iulie 2008 reteaua numara 64 de magazine Flanco si 21 de unitati Flanco World. In mai 2011, reteaua de magazine Flanco a ajuns la 75 de magazine, avand o suprafata de retail de 35.000 de metri patrati. In septembrie 2010, un pachet de 60% din Flanco a fost cumparat pentru 14 mili... vezi detalii
Daca pina in 1989 nu se acorda o prea mare importanta ambalarii produselor, odata cu trecerea la economia de piata s-a pus un accent deosebit pe ambalaje. Cum industria de profil de la noi din tara era net inferioara celor straine, industriasii au apelat la ambalajele din import. Din punct de vedere tehnic, piata ambalajelor este impartita in doua ramuri: cea a ambalajelor primare (destinate in special industriei alimentare) si a celor secundare (cutii, folii, benzi metalice). Piata ambalajelor secundare din Romania este estimata la 20-25 milioane dolari anual si, chiar daca producatorii in... vezi detalii