Analiza Comparativă

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 6428
Mărime: 89.61KB (arhivat)
Publicat de: Petre Spiridon
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. univ. dr. Ion Stanciu

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. CAP.I ASPECTE TEORETICE PRIVIND CALITATEA
  3. CAP.II PREZENTAREA FIRMELOR CONCURENTE
  4. CAP.III STUDIU DE CAZ
  5. CONCLUZII
  6. BIBLIOGRAFIE

Extras din proiect

CAP. I ASPECTE TEORETICE PRIVIND CALITATEA

1.1. Calitatea produselor

1.1.1. Conceptele : „calitate” si „calitate totala”

Conceptul general de „calitate” se utilizeaza in diverse domenii, printre care se afla si cel al productiei de marfuri si servicii. Sensurile acestui concept sunt de natura filosofica, tehnica, economica si sociala. Calitatea, in sensul cel mai general este o categorie filosofica si exprima insusirile esentiala ale unui obiect, care-l fac sa se distinga de toate celelalte produse similare, care au aceeasi destinatie, respectiv utilitate.

Plecand de la sensul filosofic al conceptului rezulta urmatoarea definitie : „Calitatea produselor este conferita de sinteza optima a principalelor proprietati (caracteristici), care exprima gradul de utilitate in satisfacerea nevoilor exprimate sau implicite”.

Sensul tehnic al calitatii exprima gradul de conformitate cu specificatiile prevazute in documentatia produsului.

Din punct de vedere economic, calitatea exprima masura optima in raport cu cheltuielile ocazionale la producator si client.

In sens social, calitatea exprima gradul de satisfactie al nevoii clientului care este de altfel, scopul pentru care se realizeaza produsele.

Organizatia Internationala de Stamdardizare defineste calitatea astfel: „Calitatea reprezinta ansamblul de caracteristici al unei entitati care ii confera acesteia aptitudinea de a satisface necesitatile exprimate sau implicite” (ISO 8402/1995). „Calitatea este aptitudinea unui ansamblu de caracteristici intriseci de a satisface cerintele” (ISO 9000:2000). Conceptul de calitate poate fi utilizat cu adjectivul : mediocra, buna, excelenta.

Conceptul de „calitate totala” a aparut relativ recent in mai multe versiuni. Multi autori considera ca este o noua filozofie, o strategie globala, o politica, un ansamblu de procedee si metode, care urmaresc participarea intregului personal pentru satisfacerea nevoilor clientului si chiar depasirea asteptarilor acestuia.

Dintre definitiile date calitatii totale, cele ale lui Ishikawa si Kelada, exprima mai bine esenta acestui concept care pun accent nu numai pe calitatea propriu-zisa a produselor, ci si pe componentele extracalitative.

Ishikawa identifica, in cadrul conceptului sau „Company Wild Quality Central” (CWQC), urmatoarele componente de baza :

• asigurarea calitatii;

• controlul calitatii;

• tinerea sub control a costurilor, cantitatilor si a termenelor de livrare.

Kelada identifica sapte componente ale calitatii totale pentru satisfacerea nevoilor clientilor:

• calitatea produsului sau serviciului (Q);

• livrarea cantitatii cerute (V);

• la momentul dorit (T);

• la locul cerut (L);

• la un cost cat mai mic pentru client (C);

• in conditiile unor relatii agreabile si eficiente (R);

• si ale unui sistem administrativ (A) fara erori, incepand cu eliberarea comenzii si pana la plata facturii.

Asociatia franceza a cercurilor calitatii (AFCERQ) defineste calitatea totala ca pe „un ansamblu de principii si metode reunite intr-o strategie globala, care vizeaza modernizarea intregii organizatii pentru a obtine o satisfacere mai buna a clientului, la un cost cat mai mic”.

Principiile calitatii totale sunt :

• promovarea unei atitudini preventive care trebuie sa prevaleze fata de cea corectiva;

• considerarea simultana a tuturor componentelor calitatii totale ca fiind importante si in primul rand performantele calitative;

• armonizarea influientelor asupra calitatii a tuturor factorilor si partenerilor : clienti, furnizori, distribuitori, vanzatori, etc.;

• crearea si dezvoltarea unui sistem informational adecvat pentru urmarirea in permanenta a evolutiei indicatorilor de calitate.

Preview document

Analiza Comparativă - Pagina 1
Analiza Comparativă - Pagina 2
Analiza Comparativă - Pagina 3
Analiza Comparativă - Pagina 4
Analiza Comparativă - Pagina 5
Analiza Comparativă - Pagina 6
Analiza Comparativă - Pagina 7
Analiza Comparativă - Pagina 8
Analiza Comparativă - Pagina 9
Analiza Comparativă - Pagina 10
Analiza Comparativă - Pagina 11
Analiza Comparativă - Pagina 12
Analiza Comparativă - Pagina 13
Analiza Comparativă - Pagina 14
Analiza Comparativă - Pagina 15
Analiza Comparativă - Pagina 16
Analiza Comparativă - Pagina 17
Analiza Comparativă - Pagina 18
Analiza Comparativă - Pagina 19
Analiza Comparativă - Pagina 20
Analiza Comparativă - Pagina 21
Analiza Comparativă - Pagina 22
Analiza Comparativă - Pagina 23
Analiza Comparativă - Pagina 24
Analiza Comparativă - Pagina 25
Analiza Comparativă - Pagina 26
Analiza Comparativă - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Analiza Comparativa.doc

Te-ar putea interesa și

Analiza comparativă a cuptoarelor cu microunde

Introducere Această lucrare își propune, prin intermediul analizei comparative, sa informeze obiectiv consumatorii, şi nu numai, privind...

Analiza comparativă a structurii ocupării

INTRODUCERE Lucrarea propune analiza ocuparii fortei de munca romanesti in comparatie cu tarile europene. Studiul contextului european permite o...

Analiza Indicatorilor HSBC Anglia

1. Introducere Hong-Kong and Shangai banking corporation este o bancă inființată la Hong Kong și Shanghai în 1865 și care se concentrează în...

Gradul de îndeplinire a criteriilor de convergență de către România și Polonia

Gradul de îndeplinire a criteriilor de convergență de către România și Polonia I. Introducere În aceast proiect vă vom prezenta un studiu...

Analiza comparativă a performanțelor Danone vs Napolact

I N T R O D U C E R E Performanţa întreprinderii nu se rezumă în mod simplist doar la rezultatele financiar-contabile superioare, respectiv...

Studiul structurii financiare a societăților cotate la BVB București

1. Selectarea entităților cotate la BVB București din domenii de activitate diferite Entitățile cotate la BVB București selectate pentru studiul...

Analiza Comparativă a Calității Produselor Frigorifice pe Piață

CAPITOLUL I – Introducere Analiza comparativă a calităţii constă în aplicarea unor metodologii adecvate se presupun compararea a două sau mai...

Analiza Evoluției Indicatorilor din Contul de Profit și Pierdere pentru Banca Caisse des Depots din Franța

1. Analiza evoluției contului de profit și pierdere Caisse des Depots a fost fondată în urma legii din 28 aprilie 1816 și de atunci s-a implicat...

Ai nevoie de altceva?