Cuprins
- Cap. I: Introducere.
- Cap. II: Prezentarea produsului şi a grupei de produse din care face parte.
- - Prezentarea firmelor.
- - Prezentarea produsului ales.
- - Alegerea produsului etalon.
- Cap. III: Prezentarea caracteristicilor generale ale produsului.
- Cap. IV: Prezentarea caracteristicilor de calitate utilizată.
- Cap. V: Metode de analiză comparativă.
- a) Metoda clasică.
- b) Calculul indicatorului sintetic al calităţii şi eficienţei economice pe baza metodei expertizei şi metodei matricei.
- Cap. VI: Concluzii.
- Bibliografie.
Extras din proiect
Cap I: Introducere
Analiza comparativă are o finalitate economică şi importanţa utilizării acesteia se caracterizează în:
are o sferă largă de utilizare vizând produse sau servicii ce aparţin aceleiaşi grupe sau subgrupe de mărfuri; având drept referenţial un produs sau serviciu considerat etalon;
analiza ia în calcul caracteristici de calitate ponderate după importanţa lor, folosind în acest scop una din metodele expertizei sau matriceala în vederea creşterii obiectivităţii în acordarea coeficienţilor de importanţă a caracteristicilor;
permite compararea unor produse ale căror caracteristici sunt exprimate numeric şi noţional;
grupează aceste caracteristici în 2 categorii, în funcţie de sensul de influenţă al calităţii. (direct proporţional cu calitatea şi invers proporţional cu calitatea);
analiza ia în calcul şi mărimea costului sau a preţului de vânzare, ceea ce va permite ierarhizarea produselor în funcţie de raportul calitate-preţ;
sintetizează valorile tuturor caracteristicilor luate în analiză într-o valoare unică, permiţând astfel o mai bună ordonare, decât în cazul metodei clasice;
permite utilizarea unor programe de calculator în scopul constituirii unei baze de date privind calitatea şi preţul produselor concurente, determinând astfel o reducere a timpului de analiză şi o creştere a gradului de precizie în ierarhizarea produselor după raportul calitate-preţ.
Cap II: Prezentarea produsului şi a grupei de produse
Produsul ales în analiză face parte din grupa de mărfuri Home Entertainment şi este vorba de plasmă.
2.1 Prezentarea firmelor. Informaţii generale
• Istoric al firmei.
Panasonic
Matsushita Electric Industrial Co. Ltd este făra nici o îndoiala una dintre cele mai mari şi de succes companii care produce electronice şi produse electrice.
Compania a evoluat de la 3 la 290.000 de angajaţi şi are o cifră de afaceri de 61,68 miliarde dolari SUA ( anul financiar 1 aprilie 2002 - 31 martie 2003).
Este nu numai o companie care doboară rând pe rând toate barierele tehnologiei, dar este o companie care pune pe primul loc nevoile clienţilor şi ale angajaţilor săi.
Produsele Matsushita sunt cunoscute în România sub mărcile Panasonic şi Technics. Pe plan mondial sunt cunoscute sub mărci ca Naţional, Ramsa, Quasar şi MAS (Matsushita Avionics).
Scurt istoric Matsushita
Matsushita Electric Industrial Co. Ltd., Tokyo
Matsushita Electric a început la Osaka, în 1918, când, Konosuke Matsushita a inventat o mufă dublă pentru lampa la care se puteau conecta atât un bec cât şi un ştecher. El a fabricat în propria casă produsul inventat şi l-a distribuit cu ajutorul a doar 3 angajaţi.
În 1923 a inventat un nou tip de lampă pentru bicicletă şi 8 ani mai târziu a produs primul aparat radio.
1918: Mufa dublă
Anul 1935 a însemnat lansarea primului televizor, sfera în care produsele fabricate de compania Matsushita au avut un imens succes.
Acelaşi an, 1935 a marcat un punct de cotitură pentru creşterea afacerii şi a producţiei companiei Matsushita Electric care fabrică 600 de produse diferite şi care începuse distribuirea acestora, pentru prima oară, în afara Japoniei. Numărul anajaţilor crescuse la 3500.
1935: Primul televizor
În 1942, Matsushita a devenit cel mai important fabricant de aparate radio din Japonia.
În anii '60 numărul angajaţilor era 28.000 şi compania a raportat un profit de 1,5 miliarde yeni.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Comparativa a Calitatii Produsului Plasme Panasonic.doc