Cuprins
- I. Istoricul mărcii Heidi 2
- II. Valoarea și valoarea de întrebuințare a ciocolatei Heidi 4
- III. Metodologia de cercetare a produselor 7
- IV. Proprietăți generale a ciocolatei Heidi 9
- V. Concepte de bază privind calitatea 10
- VI. Calimetria: măsurarea și estimarea calității 11
- VII. Standardizarea și certificarea calității Heidi 13
- VIII. Gama de produse Heidi și principalele căi de înnoire a produselor 14
- IX. Codificarea ciocolatei Hedi 20
- X. Bibliografie 20
Extras din proiect
I. Istoricul MĂRCII HEIDI
Heidi Chocolat a fost înfiinţată în anul 1994 şi a aparţinut integral familiei elveţiene Läderach, deţinătoare a Confiseur Läderach AG. Heidi Chocolat este situată în Pantelimon, lângă Bucureşti şi are peste 350 de angajaţi. Compania este focusată pe segmentul premium şi îşi comercializează produsele sub brandul Heidi. Produsele Heidi sunt în mare parte tablete de ciocolată, dar în portofoliul producătorului sunt incluse, de asemenea, praline, batoane de ciocolată şi produse de sezon. Ciocolata Heidi este prezentă în peste 40 de ţări din întreaga lume.
Compania este focusată pe segmentul premium şi comercializează produsele sub brandul Heidi. Produsele Heidi sunt în mare parte tablete de ciocolată, dar portofoliul producătorului cuprinde, de asemenea, praline, batoane de ciocolată şi articole de sezon. Ciocolata Heidi este prezentă în peste 40 de ţări din întreaga lume.
"Läderach este încrezător că noua structură va permite Heidi să îşi urmeze mai intens obiectivul său strategic. Vânzarea Heidi va permite în acelaşi timp companiei Läderach să se concentreze mai departe pe core business-ul său, producţia artizanală, dedicată clienţilor specializaţi şi distribuţiei proprii în magazinele de specialitate. Urmare a achiziţionării, Heidi şi Kandia vor rămâne separate din punct de vedere operaţional. Actualele echipe de management ale celor două companii vor rămâne neschimbate şi vor raporta către Kex", se menţionează în comunicat.
Istoria Heidi
1994-1999: fabrica Heidi este construită în România. În prima etapă a istoriei Heidi, compania a început să producă cremă de ciocolată.
2000-2005: fabrica de ciocolată Heidi se extinde şi sunt lansate noi produse premium. În 2000, Heidi lansează tableta cu cappuccino, moment care a marcat începutul dezvoltării lui Heidi ca brand premium.
2006: a marcat începutul expansiunii internaţioanle a Heidi. Compania este pe cale să devină un brand cu dezvoltare rapidă în rândul consumatorilor, extinzându-se către pieţele din Centrul şi Sud-Estul Europei.
2009: reprezintă începutul campaniei de comunicare ce are o acoperire naţională şi internaţională. Ciocolata premium Heidi poate fi găsită pe 14 pieţe internaţionale, dintre care 10 se găsesc în Europa Centrală şi de Sud-Est.
Ciocolata Heidi
În Ghana şi alte ţări din Africa şi din toată lumea – precum Coasta de Fildeş şi America Centrală – cresc boabele de cacao, ce stau la baza fiecărei tablete de ciocolată. Odată aduse în fabrică, boabele de cacao sunt prăjite în cuptoare mari. Apoi, boabele sunt pisate într-o pastă groasă numită lichior de ciocolată (această pastă nu conţine însă alcool). Ulterior, lichiorul şi untul de cacao sunt transportate fabricanţilor din întreaga lume. Pentru a obţine reţetele dorite, fabricanţii îmbunătăţesc amestecul adăugând zahăr, unt de cacao, vanilie şi lapte. Pentru a rafina şi mai mult textura astfel obţinută, ciocolata este trecută printr-o maşină care o amestecă, o zdrobeşte şi o aerează. Ciocolata este omogenizată prin amestecare, lăsată la răcit, pentru a fi apoi reîncălzită uşor. Procesul se repetă de câteva ori. Ciocolata va avea acea strălucire dorită şi se va topi în gură. În sfârşit, gustăm ciocolată!
Deşi ciocolata nu este un afrodiziac, conţine feniletilamină, o substanţă naturală care se presupune că are asupra corpului nostru acelaşi efect precum dragostea. De aceea, despărţirile şi singurătatea sunt scuze perfecte pentru consumul de ciocolată. Cum temperatura de topire a ciocolatei este apropiată de temperatura corpului nostru, ni se topeşte în gură. Topirea ciocolatei în gură stimulează activitatea craniană şi pulsul inimii la un ritm mai intens chiar decât un sărut pasional şi durează de patru ori mai mult! Sau cel puţin aşa susţine un studiu publicat de BBC.
Se spune ca ciocolata deschide drumul catre fericire!
Fie ca o transformam intr-un rasfat propriu, intr-un gest de recunostinta sau ca ne exprimam afectiunea, ciocolata este considerata a fi desertul ideal.
Secretul savurarii ciocolatei
Savurarea ciocolatei este o artă, ceea ce orice iubitor al ciocolatei vrea să audă. Cel mai bine este să deguşti ciocolata pe stomacul gol. Apoi, dacă ciocolata a fost păstrată în frigider, trebuie să treacă o oră până ajunge la temperatura recomandată consumului (18-25 grade Celsius).
Dacă vrei să guşti ciocolată neagră, ai răbdare câteva secunde pentru a simţi savoarea unică a ciocolatei. Se va mesteca de 5-10 ori pentru a simţi cel de-al doilea val de aromă. În acelaşi fel se va degusta şi ciocolata umplută.
II. Valoarea ȘI Valoarea de întrebuinȚare A ciocolatei Heidi
Valoarea mărfii este dată de faptul că marfa este produsul unei munci omeneşti. Întrucât preţul reprezintă expresia bănească a valorii mărfurilor, cu cât o marfă va avea mai multă muncă încorporatăîn ea, cu atât preţul mărfii va fi mai mare.
Valoarea de întrebuinţare a mărfurilor se referă la faptul că mărfurile sunt solicitate de
cumpărători prin utilitatea lor , datorită proprietăţilor pe care le au.Aceasta (valoarea de întrebuinţare)este o noţiune complexă, care are un conţinut tehnic (materii prime, proces tehnologic, ambalare,transport, termen de valabilitate),economic şi socio-uman(influenţa mărfurilor asupra stării de sănătate a populaţiei,contribuţia lor asupra nivelului de cultură, civilizaţie şi educaţie).
Prețul ciocolatei Heidi
Fundamentarea deciziei de preț presupune 5 etape:
Analiza pieței
Analiza factorilor economici care influențează prețul
Stabilirea obiectivelor ce vor fi realizate prin preț
Alegerea unei strategii de preț
Stabilirea prețului de bază și adoptarea lui temporară
Ciocolata Heidi se adresează unei piețe țintă reprezentată de consumatori din mediul urban cu venituri peste medie.
Printre factorii economici care influențează prețul Heidi se numără:
Cererea pentru acest produs- cererea pentru ciocolata Heidi se află în continuă creștere;
Costul suportat până la vânzare- se cuantifică prin însumarea tuturpr cheltuielilor cauzate de achiziția materiei prime, producerea și ambalarea efectivă a produsului;
Calitatea percepută a produsului- ciocolata Heidi este percepută ca un produs al segmentului premium,statut dobândit ca urmare a caracteristicilor superioare ale acestuia și datorită imaginii brand-ului recunoscut pe plan internașional;
Concutența- pe piața ciocolatei se întâlnesc numeroase brand-uri cu renume și ca urmare pe piața tebletelor este o concurență acerbă;
Strategia promoțională li de distribuție- brand-ul Heidi se ocupă intensiv de promovarea produselor sale în special prin spoturi publicitare, relații publice; astfel prețul produsului este majorat și prin costul datorat promovării;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi.docx