Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 4760
Mărime: 3.49MB (arhivat)
Publicat de: Aurelia Petre
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. I. Istoricul mărcii Heidi 2
  2. II. Valoarea și valoarea de întrebuințare a ciocolatei Heidi 4
  3. III. Metodologia de cercetare a produselor 7
  4. IV. Proprietăți generale a ciocolatei Heidi 9
  5. V. Concepte de bază privind calitatea 10
  6. VI. Calimetria: măsurarea și estimarea calității 11
  7. VII. Standardizarea și certificarea calității Heidi 13
  8. VIII. Gama de produse Heidi și principalele căi de înnoire a produselor 14
  9. IX. Codificarea ciocolatei Hedi 20
  10. X. Bibliografie 20

Extras din proiect

I. Istoricul MĂRCII HEIDI

Heidi Chocolat a fost înfiinţată în anul 1994 şi a aparţinut integral familiei elveţiene Läderach, deţinătoare a Confiseur Läderach AG. Heidi Chocolat este situată în Pantelimon, lângă Bucureşti şi are peste 350 de angajaţi. Compania este focusată pe segmentul premium şi îşi comercializează produsele sub brandul Heidi. Produsele Heidi sunt în mare parte tablete de ciocolată, dar în portofoliul producătorului sunt incluse, de asemenea, praline, batoane de ciocolată şi produse de sezon. Ciocolata Heidi este prezentă în peste 40 de ţări din întreaga lume.

Compania este focusată pe segmentul premium şi comercializează produsele sub brandul Heidi. Produsele Heidi sunt în mare parte tablete de ciocolată, dar portofoliul producătorului cuprinde, de asemenea, praline, batoane de ciocolată şi articole de sezon. Ciocolata Heidi este prezentă în peste 40 de ţări din întreaga lume.

"Läderach este încrezător că noua structură va permite Heidi să îşi urmeze mai intens obiectivul său strategic. Vânzarea Heidi va permite în acelaşi timp companiei Läderach să se concentreze mai departe pe core business-ul său, producţia artizanală, dedicată clienţilor specializaţi şi distribuţiei proprii în magazinele de specialitate. Urmare a achiziţionării, Heidi şi Kandia vor rămâne separate din punct de vedere operaţional. Actualele echipe de management ale celor două companii vor rămâne neschimbate şi vor raporta către Kex", se menţionează în comunicat.

Istoria Heidi

1994-1999: fabrica Heidi este construită în România. În prima etapă a istoriei Heidi, compania a început să producă cremă de ciocolată.

2000-2005: fabrica de ciocolată Heidi se extinde şi sunt lansate noi produse premium. În 2000, Heidi lansează tableta cu cappuccino, moment care a marcat începutul dezvoltării lui Heidi ca brand premium.

2006: a marcat începutul expansiunii internaţioanle a Heidi. Compania este pe cale să devină un brand cu dezvoltare rapidă în rândul consumatorilor, extinzându-se către pieţele din Centrul şi Sud-Estul Europei.

2009: reprezintă începutul campaniei de comunicare ce are o acoperire naţională şi internaţională. Ciocolata premium Heidi poate fi găsită pe 14 pieţe internaţionale, dintre care 10 se găsesc în Europa Centrală şi de Sud-Est.

Ciocolata Heidi

În Ghana şi alte ţări din Africa şi din toată lumea – precum Coasta de Fildeş şi America Centrală – cresc boabele de cacao, ce stau la baza fiecărei tablete de ciocolată. Odată aduse în fabrică, boabele de cacao sunt prăjite în cuptoare mari. Apoi, boabele sunt pisate într-o pastă groasă numită lichior de ciocolată (această pastă nu conţine însă alcool). Ulterior, lichiorul şi untul de cacao sunt transportate fabricanţilor din întreaga lume. Pentru a obţine reţetele dorite, fabricanţii îmbunătăţesc amestecul adăugând zahăr, unt de cacao, vanilie şi lapte. Pentru a rafina şi mai mult textura astfel obţinută, ciocolata este trecută printr-o maşină care o amestecă, o zdrobeşte şi o aerează. Ciocolata este omogenizată prin amestecare, lăsată la răcit, pentru a fi apoi reîncălzită uşor. Procesul se repetă de câteva ori. Ciocolata va avea acea strălucire dorită şi se va topi în gură. În sfârşit, gustăm ciocolată!

Deşi ciocolata nu este un afrodiziac, conţine feniletilamină, o substanţă naturală care se presupune că are asupra corpului nostru acelaşi efect precum dragostea. De aceea, despărţirile şi singurătatea sunt scuze perfecte pentru consumul de ciocolată. Cum temperatura de topire a ciocolatei este apropiată de temperatura corpului nostru, ni se topeşte în gură. Topirea ciocolatei în gură stimulează activitatea craniană şi pulsul inimii la un ritm mai intens chiar decât un sărut pasional şi durează de patru ori mai mult! Sau cel puţin aşa susţine un studiu publicat de BBC.

Se spune ca ciocolata deschide drumul catre fericire!

Fie ca o transformam intr-un rasfat propriu, intr-un gest de recunostinta sau ca ne exprimam afectiunea, ciocolata este considerata a fi desertul ideal.

Secretul savurarii ciocolatei

Savurarea ciocolatei este o artă, ceea ce orice iubitor al ciocolatei vrea să audă. Cel mai bine este să deguşti ciocolata pe stomacul gol. Apoi, dacă ciocolata a fost păstrată în frigider, trebuie să treacă o oră până ajunge la temperatura recomandată consumului (18-25 grade Celsius).

Dacă vrei să guşti ciocolată neagră, ai răbdare câteva secunde pentru a simţi savoarea unică a ciocolatei. Se va mesteca de 5-10 ori pentru a simţi cel de-al doilea val de aromă. În acelaşi fel se va degusta şi ciocolata umplută.

II. Valoarea ȘI Valoarea de întrebuinȚare A ciocolatei Heidi

Valoarea mărfii este dată de faptul că marfa este produsul unei munci omeneşti. Întrucât preţul reprezintă expresia bănească a valorii mărfurilor, cu cât o marfă va avea mai multă muncă încorporatăîn ea, cu atât preţul mărfii va fi mai mare.

Valoarea de întrebuinţare a mărfurilor se referă la faptul că mărfurile sunt solicitate de

cumpărători prin utilitatea lor , datorită proprietăţilor pe care le au.Aceasta (valoarea de întrebuinţare)este o noţiune complexă, care are un conţinut tehnic (materii prime, proces tehnologic, ambalare,transport, termen de valabilitate),economic şi socio-uman(influenţa mărfurilor asupra stării de sănătate a populaţiei,contribuţia lor asupra nivelului de cultură, civilizaţie şi educaţie).

Prețul ciocolatei Heidi

Fundamentarea deciziei de preț presupune 5 etape:

Analiza pieței

Analiza factorilor economici care influențează prețul

Stabilirea obiectivelor ce vor fi realizate prin preț

Alegerea unei strategii de preț

Stabilirea prețului de bază și adoptarea lui temporară

Ciocolata Heidi se adresează unei piețe țintă reprezentată de consumatori din mediul urban cu venituri peste medie.

Printre factorii economici care influențează prețul Heidi se numără:

Cererea pentru acest produs- cererea pentru ciocolata Heidi se află în continuă creștere;

Costul suportat până la vânzare- se cuantifică prin însumarea tuturpr cheltuielilor cauzate de achiziția materiei prime, producerea și ambalarea efectivă a produsului;

Calitatea percepută a produsului- ciocolata Heidi este percepută ca un produs al segmentului premium,statut dobândit ca urmare a caracteristicilor superioare ale acestuia și datorită imaginii brand-ului recunoscut pe plan internașional;

Concutența- pe piața ciocolatei se întâlnesc numeroase brand-uri cu renume și ca urmare pe piața tebletelor este o concurență acerbă;

Strategia promoțională li de distribuție- brand-ul Heidi se ocupă intensiv de promovarea produselor sale în special prin spoturi publicitare, relații publice; astfel prețul produsului este majorat și prin costul datorat promovării;

Preview document

Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 1
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 2
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 3
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 4
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 5
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 6
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 7
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 8
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 9
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 10
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 11
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 12
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 13
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 14
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 15
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 16
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 17
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 18
Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Analiza Merceologica a Ciocolatei Heidi.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza merceologică a pâinii albe Vel Pitar

Cap. I. Introducere în studiul pâinii ca marfă Pâinea este un aliment popular în aproape toate societăţile lumii cu excepţia Asiei care preferă...

Analiza Merceologica a Produsului Iaurt

Introducere Iaurtul este un produs lactat rezultat din fermentarea laptelui. Orice fel de lapte poate fi folosit pentru a produce iaurt, dar în...

Analiza Merceologica a unui Produs

Activitatea umană are la bază utilizarea unor produse şi servicii variate care ajută pe om să-şi satisfacă o largă paletă de nevoi . A detine un...

Analiza Merceologica a Ciocolatei Milka

I. ISTORICUL MĂRCII MILKA În anii 1890 a fost scoasă pe piaţă ciocolata cu lapte Suchard. Unsprezece ani mai târziu, în 1901„Legenda Mov” vede...

Caracterizarea Merceologică a Apei Minerale

INTRODUCERE Anticii considerau apa ca origine a tuturor lucrurilor, fruct al dragostei dintre pamânt si cer. Concepţiile au evoluat, dar nimeni nu...

Analiza Merceologica a Ciocolatii Milka

1. Notiuni introductive: Satisfacerea nevoilor de consum ale populatiei intr-o societate civilizata presupune existenta unui sortiment variat de...

Analiza merceologică a vinului - Grasă de Cotnari - demidulce

-demidulce- “Putin, ca tot ce este bun, Si bun, ca tot ce este rar Acesta-i vinul de Cotnar” 1. Notiuni introductive: Vinul “Grasa de Cotnari”...

Te-ar putea interesa și

Analiza calității senzoriale - ciocolata

Istoria ciocolatei începe cu două mii de ani în urmă, când cultura arborelui de cacao era practicată în America de Sud. Cristofor Columb (1502) a...

Ai nevoie de altceva?