Benchmarking

Extras din proiect Cum descarc?

Benchmarking-ul reprezinta o estimare a performantei unei companii fata de o alta companie din acelasi domeniu de activitate.
Benchmarking-ul este un proces de schimbare organizationala directionat catre o continua imbunatatire, respectiv catre corectarea lipsurilor.
Benchmarking-ul nu este o simpla comparatie intre indicatori, ci reprezinta studiul proceselor, practicilor si metodelor folosite de organizatiile care obtin performanta in domeniul respectiv.
Benchmarking-ul nu este limitat la informatiile despre concurenta directa, ci, mai mult, prin benchmarking se cauta inovatia, dincolo de limitele domeniului in care actioneaza organizatia respectiva si uneori, chiar dincolo de hotarele tarii.
Rolul esential al benchmarking-ului este acela de a schimba procesele si metodele de munca la nivelul unei organizatii, companii, pe baza datelor obtinute, pentru ca eficienta acesteia sa creasca.
Scopul benchmarking-ului este acela de a constientiza modul in care alte organizatii isi stabilesc nivelurile de performanta si modul in care obtin respectiva performanta.
Istoria teoriei, a metodologiei dar si a transpunerii in practica a concluziilor oferite de autoevaluare incepe in 1981, cand firma Xerox a devenit tinta unui atac direct al companiei sale rivale, Cannon.
Xerox, prin directorul sau David Kearns, a acceptat provocarea si a luat decizia de schimbare semnificativa a modului de operare a intregii activitati, prin adoptarea unei noi strategii. Noua filozofie adoptata a luat ca model arta clasica a razboiului chinezesc, ilustrata prin maxima filosofului Sun Tzu (anul 500 I.H): ,,Daca-ti cunosti dusmanul si te cunosti si pe tine insuti, nu trebuie sa-ti fie frica de rezultatul a 100 de razboaie", pe care a combinat-o, in practica si teorie, cu cuvantul antic japonez ,,dantotsu" (a carei semnificatie este de ,,nazuinta de a deveni cel mai bun dintre cei mai buni").
Aceasta maxima a stat la baza elaborarii viitoarei strategii a companiei Xerox, care s-a bazat pe colectarea sistematica a informatiilor referitoare atat la competitorii sai directi, cat si la cele referitoare la propria sa activitate. Astazi, aceasta metoda care a stat la baza recastigarii locului pe piata a firmei Rank Xerox, este binecunoscuta sub numele de ,,benchmarking".


Fisiere in arhiva (1):

  • Benchmarking.ppt

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!