Extras din proiect
Benchmarking-ul reprezintă o estimare a performanţei unei companii faţă de o altă companie din acelaşi domeniu de activitate.
Benchmarking-ul este un proces de schimbare organizaţională direcţionat către o continuă îmbunătăţire, respectiv către corectarea lipsurilor.
Benchmarking-ul nu este o simplă comparaţie între indicatori, ci reprezintă studiul proceselor, practicilor şi metodelor folosite de organizaţiile care obţin performanţă în domeniul respectiv.
Benchmarking-ul nu este limitat la informaţiile despre concurenţa directă, ci, mai mult, prin benchmarking se caută inovaţia, dincolo de limitele domeniului în care acţionează organizaţia respectivă şi uneori, chiar dincolo de hotarele ţării.
Rolul esenţial al benchmarking-ului este acela de a schimba procesele şi metodele de muncă la nivelul unei organizaţii, companii, pe baza datelor obţinute, pentru ca eficienţa acesteia să crească.
Scopul benchmarking-ului este acela de a conştientiza modul în care alte organizaţii îşi stabilesc nivelurile de performanţă şi modul în care obţin respectiva performanţă.
Istoria teoriei, a metodologiei dar şi a transpunerii în practică a concluziilor oferite de autoevaluare începe în 1981, când firma Xerox a devenit ţinta unui atac direct al companiei sale rivale, Cannon.
Xerox, prin directorul său David Kearns, a acceptat provocarea şi a luat decizia de schimbare semnificativă a modului de operare a întregii activităţi, prin adoptarea unei noi strategii. Noua filozofie adoptată a luat ca model arta clasică a războiului chinezesc, ilustrată prin maxima filosofului Sun Tzu (anul 500 Î.H): „Dacă-ţi cunoşti duşmanul şi te cunoşti şi pe tine însuţi, nu trebuie să-ţi fie frică de rezultatul a 100 de războaie”, pe care a combinat-o, în practică şi teorie, cu cuvântul antic japonez „dantotsu” (a cărei semnificaţie este de „năzuinţă de a deveni cel mai bun dintre cei mai buni”).
Această maximă a stat la baza elaborării viitoarei strategii a companiei Xerox, care s-a bazat pe colectarea sistematică a informaţiilor referitoare atât la competitorii săi direcţi, cât şi la cele referitoare la propria sa activitate. Astăzi, această metodă care a stat la baza recâştigării locului pe piaţă a firmei Rank Xerox, este binecunoscută sub numele de „benchmarking”.
Conținut arhivă zip
- Benchmarking.ppt