Benchmarking

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 20 în total
Mărime: 1.26MB (arhivat)
Publicat de: Mara-Corina Lungu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Atanase Anca

Extras din proiect

Benchmarking-ul reprezintă o estimare a performanţei unei companii faţă de o altă companie din acelaşi domeniu de activitate.

Benchmarking-ul este un proces de schimbare organizaţională direcţionat către o continuă îmbunătăţire, respectiv către corectarea lipsurilor.

Benchmarking-ul nu este o simplă comparaţie între indicatori, ci reprezintă studiul proceselor, practicilor şi metodelor folosite de organizaţiile care obţin performanţă în domeniul respectiv.

Benchmarking-ul nu este limitat la informaţiile despre concurenţa directă, ci, mai mult, prin benchmarking se caută inovaţia, dincolo de limitele domeniului în care acţionează organizaţia respectivă şi uneori, chiar dincolo de hotarele ţării.

Rolul esenţial al benchmarking-ului este acela de a schimba procesele şi metodele de muncă la nivelul unei organizaţii, companii, pe baza datelor obţinute, pentru ca eficienţa acesteia să crească.

Scopul benchmarking-ului este acela de a conştientiza modul în care alte organizaţii îşi stabilesc nivelurile de performanţă şi modul în care obţin respectiva performanţă.

Istoria teoriei, a metodologiei dar şi a transpunerii în practică a concluziilor oferite de autoevaluare începe în 1981, când firma Xerox a devenit ţinta unui atac direct al companiei sale rivale, Cannon.

Xerox, prin directorul său David Kearns, a acceptat provocarea şi a luat decizia de schimbare semnificativă a modului de operare a întregii activităţi, prin adoptarea unei noi strategii. Noua filozofie adoptată a luat ca model arta clasică a războiului chinezesc, ilustrată prin maxima filosofului Sun Tzu (anul 500 Î.H): „Dacă-ţi cunoşti duşmanul şi te cunoşti şi pe tine însuţi, nu trebuie să-ţi fie frică de rezultatul a 100 de războaie”, pe care a combinat-o, în practică şi teorie, cu cuvântul antic japonez „dantotsu” (a cărei semnificaţie este de „năzuinţă de a deveni cel mai bun dintre cei mai buni”).

Această maximă a stat la baza elaborării viitoarei strategii a companiei Xerox, care s-a bazat pe colectarea sistematică a informaţiilor referitoare atât la competitorii săi direcţi, cât şi la cele referitoare la propria sa activitate. Astăzi, această metodă care a stat la baza recâştigării locului pe piaţă a firmei Rank Xerox, este binecunoscută sub numele de „benchmarking”.

Conținut arhivă zip

  • Benchmarking.ppt

Te-ar putea interesa și

Networkingul, Benchmarkingul și Schimbarea

1. Networkingul 1.1. Networkingul – aspecte generale Networking-ul, mai intai de toate, este format din oameni care vorbesc unii cu altii,...

Benchmarking-ul unui Sistem Calitate

INTRODUCERE Dumnezeu a creat lumea în şase zile şi după fiecare zi a zis „a fost bine făcut”. Astfel, fără urmă de îndoială, aceasta a fost prima...

Metoda benchmarking

Ce este benchmarking-ul? Benchmarking-ul reprezinta un demers care consta în confruntarea propiilor practici ale organizatiei cu cele ale altor...

Benchmarking-ul la Tarom

Conceptul de benchmarking, care provine din cuvântul englez „benchmark” (bornă, referinţă), este foarte practicat în SUA. Acest concept se bazează...

Benchmarkingul

Benchmarking-ul Benchmarking-ul provine din SUA, devenind in anii '90 unul dintre cele mai performante instrumente manageriale. Benchmarking-ul...

Benchmarking

De la ştiinţă la realitate Benchmarking-ul reprezintă un demers care constă în confruntarea propriilor practici ale organizaţiei cu cele ale altor...

Benchmarking și Managementul Calității

BENCHMARKING ET LE MANAGEMENT DE LA QUALITÉ (Abstract): Le benchmarking est un formidable levier d’innovation dans l’entreprise. C’est à la fois...

Benchmarking-ul în Cadrul Proiectelor și Programelor

Studiu de caz (Procesul de Benchmarking în industria apei din România) Concluzii Bibliografie Benchmarking-ul în cadrul proiectelor şi...

Ai nevoie de altceva?