Bicicleta sau Masina pe Doua Roti

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Cuprins
2. Notiuni generale despre bicicleta 
3. O plimbare cu bicicleta prin istorie
4. Aspecte tehnice
4.1. Aspecte legale
4.2. Parti componente ale bicicletei
4.3. Principalele tipuri de biciclete
4.4. Marci de biciclete actuale
5. Aspecte sociale
5.1. Implicatii economice
5.2. Ciclismul si sanatatea
5.3. Bicicleta in orasul modern
5.4. Activismul pentru ciclism
5.5. Avantajele mersului cu bicicleta
6. Curiozitati si noutati
6.1. Biciclete pliante Metropolis
6.2. Confortul pe bicicleta
7. Studiu de caz
8. Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

2. NOTIUNI GENERALE DESPRE BICICLETA
O bicicleta poate fi definita in general ca fiind un vehicul rutier cu doua roti asezate in linie una in spatele celeilalte, pus in miscare prin intermediul a doua pedale actionate cu picioarele. Se estimeaza ca mersul pe bicicleta este de trei ori mai eficient din punct de vedere energetic decat mersul pe jos, iar viteza este de trei - patru ori mai mare.
Fiind inventate in Europa secolului 19, bicicletele sunt acum in numar de peste un miliard, asigurand in multe regiuni mijlocul principal de transport. Ele sunt de asemenea foarte populare ca mod de relaxare, si au fost adaptate pentru folosinta in multe alte domenii ale activitatii umane cum ar fi cel al jucariilor, fitness, aplicatii militare, servicii de curierat si sportul numit ciclism.
Forma si configuratia de baza a cadrului, rotilor, pedalelor, sezutului si a ghidonului au suferit doar mici schimbari din 1885, cand a fost construit primul model cu lant, cu toate ca multe detalii importante au fost imbunatatite, in special odata cu aparitia materialelor moderne de fabircatie si a proiectarii asistate de calculator. Acestea au permis raspandirea modelelor speciale pentru cei ce practica un anume tip de ciclism.
Bicicleta a influentat istoria in mod considerabil, atat in domeniul cultural cat si in cel industrial. In anii de inceput, constructia bicicletelor s-a inspirat din tehnologiile deja existente; dar in ultima vreme bicicleta a contribuit la randul ei la dezvoltarea tehnologiilor atat in vechile domenii cat si in altele noi.
3. O PLIMBARE CU BICICLETA PRIN ISTORIE
Povestea bicicletei incepe acum aproape doua sute de ani, cand un baron german s-a gandit sa inventeze un mod mai simplu de a se deplasa. Asa a aparut "masina mergatoare pe doua roti", apoi velocipedul si mai tarziu bicicleta, foarte utila in unele tari ca Japonia si China, unde, din cauza aglomeratiei si densitatii populatiei, este aproape imposibil sa circuli cu masina. 
Totul a pornit de la roata. Utilizarea ei in scopul deplasarii isi are originile in Mesopotamia, in mileniul IV i.Hr. Insa este posibil ca ideea bicicletei sa existe din 1493. Intr-un caiet de notite al lui Leonardo Da Vinci a fost gasit un desen al unei masinarii care seamana cu bicicleta.
1817 - Baronul german Karl Drais a inventat prima bicicleta, sau prima "masina mergatoare", pentru a se deplasa mai repede pe aleile gradinii regale.Cadrul unea cele doua roti egale, cu ghidon la cea din fata, si toata bicicleta era construita din lemn. Dar, neavand pedale, lant si frane, functiona exact ca trotinetele din zilele noastre: propulsia se realiza prin miscarea picioarelor pe sol. Datorita asemanarii cu un cal, vehiculul a primit numele ,,dandy-horse" sau ,,hobby-horse". Moodelul - numit si "draisina" - nu a avut prea mare succes, deoarece nu era deloc confortabila, din cauza ca era din lemn, si nu se putea merge cu ea decat pe un drum foarte drept, fara denivelari. Evident, acum aproape 200 de ani aceste drumuri nu prea existau, decat in gradinile palatelor sau in unele parcuri. 
1865 - Fratii Michaux inventeaza velocipedul ("picior iute" in traducere din limba latina), stramosul bicicletei. Facut tot din lemn, mai tarziu cu roti din fier, acest model a venit cu ceva nou: pedale fixate direct pe roata din fata, care era putin mai mare decat cea din spate.
1870 - 1890 - Bicicleta din lemn este inlocuita de cea construita in totalitate din metal, rotile fiind prevazute cu cauciucuri foarte tari. Avand pedalele fixate tot pe roata din fata, fara lant intre roti, noua inventie arata foarte ciudat: roata din fata, pe care era fixata si saua, era mult mai inalta in comparatie cu cea din spate. Si a devenit tot mai mare, pe masura ce constructorii si-au dat seama de un lucru: cu cat era roata mai mare, cu atat se parcurgea o distanta mai lunga la fiecare pedalare. Aceasta masinarie a fost si prima care a purtat oficial numele de bicicleta. Modelul a fost o atractie intre anii 1880 - 1890, desi costa foarte mult, dar era si foarte periculoasa. Toata greutatea fiind in partea din fata, la orice oprire brusca sau la lovirea rotii de o piatra, bicicleta se rasturna in fata. 
De aceea, pentru mai multa siguranta, in 1873 se inventeaza triciclul (care seamana cu tricicleta de astazi utilizata de copii), special construita pentru femei. Cu ea se plimbau insa si doctorii, preotii, sau oamenii mai bogati, deoarece le dadea un aer de superioritate si eleganta. 
Mai tarziu, pentru a elimina riscul "caderii in cap", s-a inventat un nou model si mai interesant: bicicleta cu roata inalta in spate. Ambele modele nu au rezistat insa prea mult, deoarece s-a trecut din nou la bicicleta cu doua roti egale, aparand in plus pedalele legate prin lant si pneuri in loc de cauciucuri. Proaspata inovatie, ce facea mersul mult mai confortabil, a fost adusa in 1887 de un medic veterinar irlandez, pe numele sau John Boyd Dunlop (tot el a inventat doi ani mai tarziu pneurile pentru automobile, iar in 1890 a infiintat una dintre cele mai mari companii producatoare de pneuri din lume: Dunlop). Astfel, femeile au trecut incet - incet de la fusta si corset la o imbracaminte mult mai lejera, pentru a putea merge mai comod cu bicicleta. 
Trecand in secolul douazeci, bicicleta nu a mai suferit mari schimbari fata de modelele dinainte. Au aparut apoi suspensiile, mai intai la roata din fata, apoi la cea din spate. Apoi, in 1910, pe masura ce crestea cererea pentru bicicletele de curse, suspensiile s-au perfectionat, iar metalul greu din care era facut cadrul si tuburile a fost inlocuit de alte metale mult mai usoare. Mai mult, Iver Johnson, un constructor din statul american Massachusetts, a facut o bicicleta speciala pentru un ciclist celebru in acea vreme - englezul Major Taylor - sudand cele trei bare ale cadrului in forma de triunghi, pentru o mai mare rezistenta la traseele de concurs foarte denivelate, iar coarnele ghidonului au fost indoite, modelul acesta fiind, de fapt, prima semicursiera inventata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Bicicleta sau Masina pe Doua Roti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!