Calitatea și securitatea pâinii

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Notiuni generale despre marfuri
1.1. Marfa: definitie si semnificatie
1.2. Concepte referitoare la marfa
1.2.1. Proprietati, caracteristici, functii
1.2.2. Conceptul de valoare de intrebuintare a marfurilor
1.3. Conceptul de calitate
1.3.1. Definirea conceptului de calitate
1.3.2. Orientari actuale privind definirea calitatii produselor si serviciilor
1.4. Clasificarea marfurilor
1.4.1. Elemente de definire a clasificarii marfurilor
1.4.2. Criterii de clasificare a marfurilor
1.4.3. Sisteme de codificare a marfurilor
Capitolul 2. Proprietatile marfurilor
2.1. Importanta proprietatilor marfurilor
2.2. Clasificarea proprietatilor marfurilor
2.3. Caracterizarea principalilor proprietati ale marfurilor
2.3.1. Proprietati fizice ale marfurilor
2.3.2. Proprietati chimice ale marfurilor
2.3.3. Proprietati organoleptice ale marfurilor
2.4. Caracteristicile calitatii produselor si serviciilor
2.4.1. Elemente de definire a caracteristicilor calitatii
2.4.2. Caracteristicile calitatii produselor
2.4.3. Caracteristicile calitatii serviciilor
Capitolul 3. Pastrarea si depozitarea marfurilor
3.1. Importanta pastrarii si depozitarii marfurilor
3.1.1. Pastrare, depozitare, conservare: definire si importanta
3.1.2. Amplasarea produselor in spatiile de pastrare si depozitare
3.2. Factori de agresiune pe durata pastrarii marfurilor
3.2.1. Factori specifici structurii si compozitiei chimice a produsului
3.2.2. Factori fizico-mecanici si fizico-chimici
3.2.3. Factori de poluare biologica
3.2.4. Factori de poluare si contaminare chimica
3.3. Modificari ale marfurilor ce apar pe durata pastrarii
3.3.1. Modificari fizice ale marfurilor pe durata pastrarii
3.3.2. Modificari chimice ale marfurilor pe durata pastrarii
3.3.3. Modificari biochimice ale marfurilor pe durata pastrarii
Capitolul 4 Ambalarea marfurilor
4.1. Definirea ambalajului si a operatiei de ambalare
4.2. Rolul si functiile ambalajului
4.2.1. Rolul ambalajului
4.2.2. Functiile ambalajului
4.3. Clasificarea ambalajelor
4.4. Caracterizarea principalelor materiale utilizate la ambalarea marfurilor
4.4.1. Caracteristicile ambalajelor din materiale celulozice
4.4.2. Caracteristicile ambalajelor din materiale plastice
4.4.3. Caracteristicile ambalajelor din materiale metalice
4.4.4.Caracteristicile ambalajelor din sticla
4.4.5. Caracteristicile materialelor complexe de ambalare
4.5. Metode de ambalare a marfurilor
4.6. Simboluri aplicate pe ambalaj
4.7. Ambalajul ecologic
Capitolul 5. Etichetarea marfurilor
5.1. Marca: definitie si functii
5.1.1. Elemente de definire a marcilor
5.1.2. Functiile marcilor
5.1.3. Continutul marcilor
5.1.4. Cerintele generale referitoare la marci
5.2. Clasificarea marcilor. Tipuri de marci
5.2.1. Criterii de clasificare. Tipuri de marci
5.2.2.Alte tipuri de marci
5.3. Marcarea ecologica a produselor
5.3.1. Definirea marcarii ecologice si importanta acesteia
5.3.2. Sisteme nationale de marcare ecologica a produselor
5.3.3. Sistemul de marcare ecologica a produselor din Uniunea Europeana
5.4. Etichetarea marfurilor
5.4.1. Elemente de definire si importanta etichetarii marfurilor
5.4.2. Exigente actuale privind etichetarea produselor
5.4.3. Aspecte specifice privind etichetarea produselor alimentare
5.4.4. Aspecte specifice privind etichetarea produselor nealimentare
Capitoulul 6.Cadru legislativ


Extras din proiect Cum descarc?

1. NOTIUNI GENERALE DESPRE MARFURI
1.1. MARFURI: DEFINITIE SI SEMNIFICATIE
Legislatia, precum si diferitele domenii teoretice si practice ale economiei opereaza cu trei termeni privind marfa ca obiect fundamental al comertului. Acesti termeni sunt bunul, produsul si marfa, care sunt considerati, in numeroase cazuri, similari sau echivalenti.
Astfel, necesitatile consumatorilor si ale societatii in ansamblu sunt satisfacute prin intermediul bunurilor. Acest termen are cea mai larga acceptiune semantica.
Termenul general de bun semnifica orice element din natura sau creat de om, apt sa satisfaca o nevoie umana de consum personal sau de consum productiv, datorita proprietatilor pe care le poseda.
Prin bun se intelege asadar ceea ce este util sau necesar societatii sau individului pentru asigurarea existentei si bunastarii sale.
Produsul este considerat ca fiind rezultatul unui proces, indiferent de natura acestuia.
Termenul de produs se refera la rezultatul unui proces economic, social al unui proces de creatie, tehnic etc.
Semnificatia termenului de produs a evoluat vizibil in ultimii ani, treptat, de la aceea de obiect material destinat sa satisfaca o trebuinta spre definitii tot mai complexe, menite sa evidentieze originea, natura produsului, relatiile sale cu mediul natural etc.
Termenul de produs este utilizat frecvent cu semnificatia de marfa, cu precadere in practica economica. De altfel, produsul destinat vanzarii-cumpararii pe piata devine marfa, ceea ce inseamna, ca diferenta dintre produs si marfa este numai una situationala.
Ca urmare a actului de vanzare-cumparare pe piata, prin trecerea produsului de la ofertant la consumator, produsul respectiv se transforma inmarfa.
Termenul de marfa se refera la orice produs apt sa satisfaca o trebuinta bsi care este disponibil pentru vanzare pe piata.
Marfurile se caracterizeaza prin ansamblu de atribute materiale si imateriale care pot sa satisfaca cerintele consumatorilor si care sunt primite in schimbul banilor sau al altui echivalent banesc.
Marfa reprezinta un produs al muncii omenesti care satisface o nevoie si care este destinat schimbului prin intermediul vanzarii-cumpararii pe piata.
Trasaturile esentiale ale marfii sunt urmatoarele:
1 Reprezinta rezultatul activitatii omenesti;
2 Satisface o anumita trebuinta;
3 Este realizata pentru consumul individual si colectiv;
4 Este destinata vanzarii-cupararii pe piata.
1.2. CONCEPTE REFERITOARE LA MARFA
1.2.1. PROPRIETATI, CARACTERISTICI, FUNCTII
Comertul cu marfuri presupune:
1 Existenta unei structuri sortimentale adecvate de produse;
2 Asigurarea unui nivel calitativ al produselor acceptat de catre consumatori, la locul, in momentul si cantitatea ceruta de piata.
Stiinta marfurilor ofera un fond de cunostinte necesar pentru rezolvarea problemelor comerciale privind:
-  Structura sortimentala si calitatea marfurilor,
-  Serviciile post-vanzare oferite consumatorului;
-  Optimizarea raportului calitate/pret;
-  Evaluarea gradului de satisfacere a cerintelor consumatorilor.
Stiinta marfurilor opereaza cu o serie de termeni care au consacrat un limbaj de specialitate in domeniu. Dintre cei mai utilizati termeni amintim:proprietati, caracteristici, functii ale marfurilor.
Proprietatile reprezinta totalitatea insusirilor unui produs care il diferentiaza de alte produse si ii confera capacitatea de a satisface o tribuinta.
Un produs are o serie de proprietati, fiecare dintre acestea avand o anumita importanta in evaluarea globala a produsului respectiv.
Proprietatile cele mai importante ale unui produs definesc caracteristicile acestuia.
Caracteristicile reprezinta cele mai importante proprietati ale unui produs, care il definesc si il descriu in raport cu o cerinta specificata.


Fisiere în arhivă (1):

  • Calitatea si securitatea painii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!