Calitatea și securitatea pâinii

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 61 în total
Cuvinte : 13302
Mărime: 127.68KB (arhivat)
Publicat de: Otvos A.
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Capitolul 1. Notiuni generale despre marfuri
  2. 1.1. Marfa: definitie si semnificatie
  3. 1.2. Concepte referitoare la marfa
  4. 1.2.1. Proprietati, caracteristici, functii
  5. 1.2.2. Conceptul de valoare de intrebuintare a marfurilor
  6. 1.3. Conceptul de calitate
  7. 1.3.1. Definirea conceptului de calitate
  8. 1.3.2. Orientari actuale privind definirea calitatii produselor si serviciilor
  9. 1.4. Clasificarea marfurilor
  10. 1.4.1. Elemente de definire a clasificarii marfurilor
  11. 1.4.2. Criterii de clasificare a marfurilor
  12. 1.4.3. Sisteme de codificare a marfurilor
  13. Capitolul 2. Proprietatile marfurilor
  14. 2.1. Importanta proprietatilor marfurilor
  15. 2.2. Clasificarea proprietatilor marfurilor
  16. 2.3. Caracterizarea principalilor proprietati ale marfurilor
  17. 2.3.1. Proprietati fizice ale marfurilor
  18. 2.3.2. Proprietati chimice ale marfurilor
  19. 2.3.3. Proprietati organoleptice ale marfurilor
  20. 2.4. Caracteristicile calitatii produselor si serviciilor
  21. 2.4.1. Elemente de definire a caracteristicilor calitatii
  22. 2.4.2. Caracteristicile calitatii produselor
  23. 2.4.3. Caracteristicile calitatii serviciilor
  24. Capitolul 3. Pastrarea si depozitarea marfurilor
  25. 3.1. Importanta pastrarii si depozitarii marfurilor
  26. 3.1.1. Pastrare, depozitare, conservare: definire si importanta
  27. 3.1.2. Amplasarea produselor in spatiile de pastrare si depozitare
  28. 3.2. Factori de agresiune pe durata pastrarii marfurilor
  29. 3.2.1. Factori specifici structurii si compozitiei chimice a produsului
  30. 3.2.2. Factori fizico-mecanici si fizico-chimici
  31. 3.2.3. Factori de poluare biologica
  32. 3.2.4. Factori de poluare si contaminare chimica
  33. 3.3. Modificari ale marfurilor ce apar pe durata pastrarii
  34. 3.3.1. Modificari fizice ale marfurilor pe durata pastrarii
  35. 3.3.2. Modificari chimice ale marfurilor pe durata pastrarii
  36. 3.3.3. Modificari biochimice ale marfurilor pe durata pastrarii
  37. Capitolul 4 Ambalarea marfurilor
  38. 4.1. Definirea ambalajului si a operatiei de ambalare
  39. 4.2. Rolul si functiile ambalajului
  40. 4.2.1. Rolul ambalajului
  41. 4.2.2. Functiile ambalajului
  42. 4.3. Clasificarea ambalajelor
  43. 4.4. Caracterizarea principalelor materiale utilizate la ambalarea marfurilor
  44. 4.4.1. Caracteristicile ambalajelor din materiale celulozice
  45. 4.4.2. Caracteristicile ambalajelor din materiale plastice
  46. 4.4.3. Caracteristicile ambalajelor din materiale metalice
  47. 4.4.4.Caracteristicile ambalajelor din sticla
  48. 4.4.5. Caracteristicile materialelor complexe de ambalare
  49. 4.5. Metode de ambalare a marfurilor
  50. 4.6. Simboluri aplicate pe ambalaj
  51. 4.7. Ambalajul ecologic
  52. Capitolul 5. Etichetarea marfurilor
  53. 5.1. Marca: definitie si functii
  54. 5.1.1. Elemente de definire a marcilor
  55. 5.1.2. Functiile marcilor
  56. 5.1.3. Continutul marcilor
  57. 5.1.4. Cerintele generale referitoare la marci
  58. 5.2. Clasificarea marcilor. Tipuri de marci
  59. 5.2.1. Criterii de clasificare. Tipuri de marci
  60. 5.2.2.Alte tipuri de marci
  61. 5.3. Marcarea ecologica a produselor
  62. 5.3.1. Definirea marcarii ecologice si importanta acesteia
  63. 5.3.2. Sisteme nationale de marcare ecologica a produselor
  64. 5.3.3. Sistemul de marcare ecologica a produselor din Uniunea Europeana
  65. 5.4. Etichetarea marfurilor
  66. 5.4.1. Elemente de definire si importanta etichetarii marfurilor
  67. 5.4.2. Exigente actuale privind etichetarea produselor
  68. 5.4.3. Aspecte specifice privind etichetarea produselor alimentare
  69. 5.4.4. Aspecte specifice privind etichetarea produselor nealimentare
  70. Capitoulul 6.Cadru legislativ

Extras din proiect

1. NOTIUNI GENERALE DESPRE MARFURI

1.1. MARFURI: DEFINITIE SI SEMNIFICATIE

Legislatia, precum si diferitele domenii teoretice si practice ale economiei opereaza cu trei termeni privind marfa ca obiect fundamental al comertului. Acesti termeni sunt bunul, produsul si marfa, care sunt considerati, in numeroase cazuri, similari sau echivalenti.

Astfel, necesitatile consumatorilor si ale societatii in ansamblu sunt satisfacute prin intermediul bunurilor. Acest termen are cea mai larga acceptiune semantica.

Termenul general de bun semnifica orice element din natura sau creat de om, apt sa satisfaca o nevoie umana de consum personal sau de consum productiv, datorita proprietatilor pe care le poseda.

Prin bun se intelege asadar ceea ce este util sau necesar societatii sau individului pentru asigurarea existentei si bunastarii sale.

Produsul este considerat ca fiind rezultatul unui proces, indiferent de natura acestuia.

Termenul de produs se refera la rezultatul unui proces economic, social al unui proces de creatie, tehnic etc.

Semnificatia termenului de produs a evoluat vizibil in ultimii ani, treptat, de la aceea de obiect material destinat sa satisfaca o trebuinta spre definitii tot mai complexe, menite sa evidentieze originea, natura produsului, relatiile sale cu mediul natural etc.

Termenul de produs este utilizat frecvent cu semnificatia de marfa, cu precadere in practica economica. De altfel, produsul destinat vanzarii-cumpararii pe piata devine marfa, ceea ce inseamna, ca diferenta dintre produs si marfa este numai una situationala.

Ca urmare a actului de vanzare-cumparare pe piata, prin trecerea produsului de la ofertant la consumator, produsul respectiv se transforma inmarfa.

Termenul de marfa se refera la orice produs apt sa satisfaca o trebuinta bsi care este disponibil pentru vanzare pe piata.

Marfurile se caracterizeaza prin ansamblu de atribute materiale si imateriale care pot sa satisfaca cerintele consumatorilor si care sunt primite in schimbul banilor sau al altui echivalent banesc.

Marfa reprezinta un produs al muncii omenesti care satisface o nevoie si care este destinat schimbului prin intermediul vanzarii-cumpararii pe piata.

Trasaturile esentiale ale marfii sunt urmatoarele:

1 Reprezinta rezultatul activitatii omenesti;

2 Satisface o anumita trebuinta;

3 Este realizata pentru consumul individual si colectiv;

4 Este destinata vanzarii-cupararii pe piata.

1.2. CONCEPTE REFERITOARE LA MARFA

1.2.1. PROPRIETATI, CARACTERISTICI, FUNCTII

Comertul cu marfuri presupune:

1 Existenta unei structuri sortimentale adecvate de produse;

2 Asigurarea unui nivel calitativ al produselor acceptat de catre consumatori, la locul, in momentul si cantitatea ceruta de piata.

Stiinta marfurilor ofera un fond de cunostinte necesar pentru rezolvarea problemelor comerciale privind:

- Structura sortimentala si calitatea marfurilor,

- Serviciile post-vanzare oferite consumatorului;

- Optimizarea raportului calitate/pret;

- Evaluarea gradului de satisfacere a cerintelor consumatorilor.

Stiinta marfurilor opereaza cu o serie de termeni care au consacrat un limbaj de specialitate in domeniu. Dintre cei mai utilizati termeni amintim:proprietati, caracteristici, functii ale marfurilor.

Proprietatile reprezinta totalitatea insusirilor unui produs care il diferentiaza de alte produse si ii confera capacitatea de a satisface o tribuinta.

Un produs are o serie de proprietati, fiecare dintre acestea avand o anumita importanta in evaluarea globala a produsului respectiv.

Proprietatile cele mai importante ale unui produs definesc caracteristicile acestuia.

Caracteristicile reprezinta cele mai importante proprietati ale unui produs, care il definesc si il descriu in raport cu o cerinta specificata.

Preview document

Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 1
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 2
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 3
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 4
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 5
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 6
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 7
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 8
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 9
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 10
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 11
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 12
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 13
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 14
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 15
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 16
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 17
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 18
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 19
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 20
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 21
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 22
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 23
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 24
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 25
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 26
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 27
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 28
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 29
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 30
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 31
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 32
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 33
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 34
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 35
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 36
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 37
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 38
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 39
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 40
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 41
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 42
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 43
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 44
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 45
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 46
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 47
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 48
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 49
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 50
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 51
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 52
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 53
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 54
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 55
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 56
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 57
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 58
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 59
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 60
Calitatea și securitatea pâinii - Pagina 61

Conținut arhivă zip

  • Calitatea si securitatea painii.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Mierea, zahărul și produsele zaharoase

Produsele apicole: - produse apicole naturale directe: - mierea; - ceara; - propolisul; - polenul; - lăptişorul de matcă; - veninul de...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Aspecte legislative, instituționale și practice cu privire la producerea, comercializarea și siguranța produselor alimentare

Înainte de toate ar trebui să răspund la o serie de întrebări: “Pentru ce o analiză a unei activităţi de producţie industrială din perspectiva...

Practică la Franzeluța SA

Introducere Pâinea este prin excelență alimentul ritual esențial al vieții umane: amidonul produce căldură și energie, substanțele minerale și...

Studierea Pieței Produselor de Panificație

Introducere Prezenta lucrare este structurată pe trei capitole şi îşi propune să elaboreze un studiu de piaţă privind consumul de pâine şi produse...

Panificație

Încă din cele mai vechi timpuri, pâinea şi produsele de panificaţie au stat la baza alimentaţiei oamenilor, fie că era vorba de masa de dimineaţă,...

Managementul procesării și conservării producției agricole

Capitolul I Concepte de baza ale managementului productiei agroalimentare Orice unitate de producţie are ca obiectiv principal producerea de...

Tehnologia de fabricație a pâinii

ARGUMENT Industria panificatiei ocupa un loc însemnat în cadrul productiei bunurilor de consum, în primul rând datorita faptului ca pâinea...

Tehnologia de obținere a pâinii albe

1. INTRODUCERE Industria panificaţiei ocupă un loc însemnat în cadrul producţiei bunurilor de consum, în primul rând datorită faptului că pâinea...

Tehnologia de Fabricare a Pâinii Împletite

ARGUMENT Tema proiectului meu este : TEHNOLOGIA DE FABRICARE A PÂINII ÎMPLETITE. Conţinutul proiectului este structurat pe 5 capitole în care am...

Ai nevoie de altceva?