Calitatea totală - orientarea spre client

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 39 în total
Cuvinte : 13813
Mărime: 94.47KB (arhivat)
Publicat de: Luca Nae Negrea
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Introducere

Calitatea totală este un ansamblu de metode folosite în afacerii, care urmăreşte maximizarea competitivităţii unei organizaţii prin îmbunătăţirea continuă a calităţii produselor, serviciilor, angajaţiilor, tehnicilor şi mediilor sale.

Conceptul Calităţii Totale s-a dezvoltat pe baza principiilor esenţiale ale Merceologiei, ştiinţa calităţii mărfurilor care are o tradiţie de multe secole în majoritatea ţărilor dezvoltate ale lumii, acolo unde există facultăţi şi specializări în acest domeniu.

Ce este Managementul Calitatii Totale - Pe scurt, TQM ,este o nouă filosofie de a conduce afaceri. Este singura cale de a supraveţui în lupta concurenţială, luptă care devine tot mai acerbă pe măsura globalizării pieţelor.

Este un nou mod de viaţă, de organizare a tot ce faci zilnic, acasă şi mai ales la serviciu, unde iţi valorifici aptitudinile în folosul instituţiei care-ţi oferă multiple satisfacţii, acolo unde cei din jurul tău, studenţii şi colegii aşteaptă să le transmiţi tainele acesti nou concept care trebuie să prindă viaţă şi la noi.

În ultimii ani, apariţia conceptului de management total al calităţii (TQM) vine să generalizeze imperativul calităţii la toate nivelurile manageriale, pornind de la vârf, în numele îmbunătăţirii continue şi orientează toate eforturile către satisfacerea cerinţelor interne şi externe ale clienţilor, utilizăndu-se fără rezerve toate instrumentele posibile pentru angajarea şi participare, de educare şi antrenare la prosperitatea organizaţiei.

Esenţa TQM constă în crearea unei culturi de calitate în care ţinta fiecărui angajat este depăşirea aşteptărilor clienţilor, acolo unde structura organizaţiei le permite.

Scopul principal al TQM este de a crea în organizţie un climat în care totalitatea resurselor sale materiale şi umane, să fie utilizate în mod creativ, într-un mod eficient şi care să confere personalului încrederea în management.

În conceptul de “calitate totală” clientul este suveran. Aceasta presupune să oferi clientului ceea ce doreşte, când doreşte şi cum doreşte. Adaptarea la condiţiile schimbătoare ale clientului şi realizarea de produse şi servicii care întrunesc şi depăşesc aşteptările lor.

Percepţiile şi aşteptările clienţilor sunt de regulă pe termen scurt şi schimbătoare, de aceea organizaţiile trebuie să-şi depăşească calea de a fi aproape de clienţii lor pentru a fi capabile de a răspunde schimbării gusturilor lor, nevoilor şi dorinţelor lor.

Managementul calităţii totale este un “sistem centrat pe calitate, bazat pe participarea tuturor membrilor săi, prin care se urmăreşte asigurarea succesului pe termen lung, prin satisfacerea clientului şi obţinerea de avantaje pentru toţi membrii organizaţiei şi pentru societate”.

Capitolul I

Calitatea Totală

Calitatea totală îşi are ruta proprie în timp şi spaţiu şi a fost folosită în studiul său de Frederick Taiylor în anul 1920.

Aspectul fundamental al ştiinţei manageriale este momentul separări a celor care produceau de cei care controlau ( supraveghetori ). Pentru supravegherea calităţii a fost necesară crearea unor departamente separate.

Odată cu creşterea volumului şi a complexităţii manufacturilor, calitatea a devenit un răspuns dificil.Volum, plus complexitate au dat naştere calităţii inginereşti în controlul calităţii, care a dus mai târziu la conceptul de “control statistic”.

Joseph M. Juran, scriind despre calitatea inginerească, arată: această metodă constituie originea aplicaţie metodelor statistice pentru controlul calităţii la nivelul firmelor.Munca teoretică de iniţiere a fost făcută în anii ‘20 de către departamentul asigurării din laboratoarele Bell Telephone, de către Shewhart si, ulterior de către Deming.

Reabilitarea calităţii inginereşti a apărut în anii ‘50 când a aprărut tendinţa de îndepărtarea a controlului calităţii de fabricarea produselor, care se simte şi astăzi.În general, impactul a fost negativ pentru SUA şi pozitiv pentru Japonia.Din cauza acordări importanţei de a respecta programul producţie în timpul războiului firmele din SUA s-au concentrat mai mult asupra problemelor de respectare a termenului de livrare, decât asupra calităţii.Acest lucru a deveni un obicei care s-a menţinut şi după război.

Companiile japoneze, pe de altă parte au fost obligate să se concentreze ca şi restul lumii la producţia mărfurilor nelimitate.La început, încercările lor nu au avut succes şi sintagma “fabricat în Japonia” era sinonimă cu ”proastă calitate”, ca şi înainte de război.

Cu toate că încercările sunt numeroase nu s-a reuşit până în prezent, să se stabilească exact originea expresiei “calitate totală ”.Se pare ca această expresie s-a impus treptat, într-un consens implicit.

În ultimii ani ea a căpătat o largă extindere. Vorbind de “calitatea totală ” mulţi se raportează la Deming şi Juran, doi dintre cei mai importanţi precursori ai managementul calităţii. Aceştia însă nu folosesc expresia calitate totală nici în măcar în cele mai recente lucrări.

Feigenbaum, iniţiatorul conceptului Total Quality Control, este singurul reprezentant ai orientării tehno-manageriale care utilizează aceasta expresie.

Atunci când concurenţa globală a devenit o realitate chiar şi pentru firmele mici şi mijlocii, la începutul anilor ‘80, unii dintre cei mai renumiţii managerii au adoptat tehnica calităţii totale ca fiind singurul mod de supraveţuire.Din păcate, prea mulţi l-au văzut ca pe un truc introdus pentru câştigarea pe ultima sută de metrii, decât drept un nou mod de a conduce afacerile.

1.1 Conceptul de “Calitate Totală”

Calitatea totală este un ansamblu de metode folosite în afacerii, care urmăreşte maximizarea competitivităţii unei organizaţii prin îmbunătăţirea continuă a calităţii produselor, serviciilor, angajaţiilor, tehnicilor şi mediilor sale.

Definiţiile conceptului “calitate totală” sunt relativ recente. Pentru unii, calitatea totală înseamnă calitatea produsului, pentru alţi, satisfacerea clientului.

Calitatea totală este pe rând:

- o filozofie

- un demers

- un ansamblu de procedee

- o strategie

- sau chiar o politică a întreprinderii

Luând în considerare opiniile exprimate în literatura de specialitate, putem pune în evidenţă următoarele orientării principale în definirea calităţii totale:

- calitatea totală este o politică sau o strategie a întreprinderii în domeniul calităţii;

- calitatea totală este o filozofie;

- conceptul de calitate totală şi managementul total al calităţii sunt echivalente;

Preview document

Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 1
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 2
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 3
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 4
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 5
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 6
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 7
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 8
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 9
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 10
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 11
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 12
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 13
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 14
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 15
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 16
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 17
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 18
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 19
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 20
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 21
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 22
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 23
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 24
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 25
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 26
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 27
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 28
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 29
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 30
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 31
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 32
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 33
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 34
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 35
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 36
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 37
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 38
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 39
Calitatea totală - orientarea spre client - Pagina 40

Conținut arhivă zip

  • Calitatea Totala - Orientarea spre Client.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Mierea, zahărul și produsele zaharoase

Produsele apicole: - produse apicole naturale directe: - mierea; - ceara; - propolisul; - polenul; - lăptişorul de matcă; - veninul de...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Managementul Calității Totale

I. CONCEPTUL DE CALITATE TOTALĂ Vorbind de ,,calitate totală’’ mulţi se raportează la Deming şi Juran, doi dintre cei mai importanţi precursori ai...

Analiza sistemului de management al calității la SC Herman Ploiești

INTRODUCERE Bazele teoretice ale managementului calităţii au fost puse începând cu anii '50 pe baza lucrărilor şi cercetărilor elaborate de...

Managementul calității la Vrancart Adjud

INTRODUCERE Într-o economie de piaţă caracterizată printr-o concurenţă acerbă pentru supravieţuire, întreprinderile se confruntă în permanenţă cu...

Managementul Calității Totale

Managementul Calităţii Totale 1.1. Conceptul de calitate totală Cu toate că încercările sunt numeroase, nu s-a reuşit până în prezent, să se...

Managementul total al calității

Managementul total al calitatii 1. Fundamentele teoretice ale managementului calitatii Cei mai importanti precursori ai managementului calitatii...

Standardele de Calitate privind Studiul Produselor și Serviciilor

CAPITOLUL 1 CALITATEA PRODUSELOR PE PARCURSUL DISTRIBUTIEI LOR FIZICE Produsele, indiferent de gradul lor de prelucrare, sunt in mod inevitabil...

Managementul Calității Totale

Cap .1 Conceptul de calitate totala În perioada anilor `80, Feigenbaum lanseaza o noua filosofie asupra calitatii- Controlul Total al Calitatii...

Îmbunătățirea calității - ISO

1. Cadrul general al imbunatatitii calitatii Marea majoritate a autorilor sunt de acord ca managementul calitatii totale (TQM) este, inainte de...

Ai nevoie de altceva?