Caracterizarea Merceologica - Red Bull

Proiect
8.3/10 (4 voturi)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2846
Mărime: 24.30KB (arhivat)
Publicat de: Anonymous A.
Puncte necesare: 0

Extras din proiect

1 prezentarea produsului- identificati grupa din care face parte

Bauturile energizante sunt bauturi raoritoare promovate ca fiind special concepute pentru a oferi un surplus de energie. De cele mai multe ori acestea contin cofeina, vitamina B, si ingrediente naturale. Principalul ingredient al bauturilor energizante este cofeina acelasi stimulant pe care il gasim in cafea sau ceai. Acest tip de bauturi se adreseaza de cele mai multe ori populatiei tinere. Aproximativ 65% dintre consumatori au mai putin de 35 de ani.

Ideea de a produce Red Bull Energy Drink a aparut in 1984 si dea lungul a mai mult de 3 ani foarta multa atentie a fost acordata perfectionarii formulei si dezvoltarii planului de desfacere. Aceasta perioada a fost deasemenea marcata de sloganul Red Bull vitalizeaza corpul si mintea si Red Bull iti da aripi!

La acea vreme, nimeni nu credea ca o bautura functionala si necunoscuta pana in acel moment in lumea de vest va avea sanse de reusita. Totul avea sa se schimbe in 1987 cand Red Bull a fost lansata in Austria.

Red Bull este numele unei bauturi energizante de provenienta thailandeza si este o versiune adaptata gusturilor austriecilor, in prezent cunoscuta in intreaga lume.

Bautura este vanduta de catre Red Bull GmbH ca o bautura energizanta pentru a combate oboseala mentala si fizica, contine peste 250 ml doza si aproxomativ 27 de grame de zahar, 1000 mg de taurina, vitamina-B complex si 80 mg decofeina. Cofeina detinuta de o cutie este mai mica decat cofeina pe care o contine o ceasca medie de cafea (100mg/250 ml) sau de doua ori mai multa cofeian decat intr-o doza de cola (40mg/330 ml). O versiune sugar-free Red Bull este indulcita cu aspartam ca inlocuitor al glucozei. Bautura intenzioneaza sa aibe gustul de fructe de padure si sunt adesea folosite in prepararea bauturilor alcoolice cum ar fi vodka. Aproape 1 miliard de cutii de 250 ml au fost vandute in 2000 in peste 100 de tari, dintre care 260 de mii in Marea Britanie. In 2006 mai mult de 3 miliarde de cutii au fost vandute in 130 de tari. 3 903 de angajati au generat o cifra de afaceri de 2.6 miliarde de eruo.

2 importanta in alimentatie  pornind de la subs regasite in produs

Ca sa vorbim de importnata produsului in alimentatie trebuie mai intai sa vorbim de ingrediente; acestea sunt:apa carbogazoasa, glucoza, citrat de sodiu, taurina, cofeina, inositol, pyrodoxine HCL, vitamina B12, arome si coloranti naturali.

In forma sa naturala taurina deriva din tesut animal, fiind mai intai izolata din bila taurului (Bos taurus bile); taurina folosita in produsul Red Bull este obtinuta pe cale sintetica.

Vanzarea acestui produs este interzisa in unele tari de cele mai multe ori din cauza continutului de taurian sau a nivelului ridicat de cofeina. Multe tari care au interzis pentru inceput comercializarea acestui produs si-au revizuit legislatia pentru a permite tuturor bauturilor o cantitate mai mare de cofeina sau taurina inclusiv Suedia (1994), Finlanda (2005). In 2007 Red bull consumul acestui produs ramane interzis in tari precum Danemarca, Norvegia, Franta si Islanda.

Red Bull reprezinta subiectul numeroaselor acuzari nedovedite cu privire la foarte multe cazuri de inbolnavire. In 2001, bautura a fost investigata de Institutul National Suedez al Produselor Alimentare dupa ce aceasta a jucat un rol importan in decesul a trei consumatori. A facut subiectul mai multor probleme cu privire la continutul de GLUCURONOLACTONE, un derivat la taurinei. G este un produs al glucozei in mod natural de catre ficatul uman. Circula zvonuri cum ca in timpul razboiului din Vietnam a fost produs si folosit ca drog de catre guvernul american .

Glucoza - Red Bull este ca majoritatea bauturior racoritoare apa cu zahar. Dar sa nu credem ca glucoza ne da aripi.

Cofeina  aici putem sune ca se afla aripile, tot ceea ce promite aceasta bautura ca face, imbunatateste viteza de reactie si starea emotionala, se afla in aceasta pudra alba o ruda indepartata a cocainei .

Niacin  cunoscuta si ca vitamina B-3, imbunatatestste formarea colesterolului bun

prin prevenirea formarii trigliceridelor, facandu-l un puternic drog. Din nefericire nu este destul niacin aici pentru a beneficia de acest tratament si nici indeajuns de pur.

Citrat de sodiu  de cele mai multe ri folosit ca conservant in bauturi racoritoare sau in branzeturi, ajuta de asemenea la convertirea glucozei in acid lactic, avand un efect semnificativ in performantele atletice.

Inositol  un carbohidrat gasit in tesutul muscular animal neori numit carne de zahar, inositol devine un drog care reduce semnificativ depresiile si atacurile de panica. Are si un rol importan in lupta impotriva cancerului. Din nefericire sunt necesare aproape 360 de cutii zilnic pentru a beneficia de acest avantaj.

Preview document

Caracterizarea Merceologica - Red Bull - Pagina 1
Caracterizarea Merceologica - Red Bull - Pagina 2
Caracterizarea Merceologica - Red Bull - Pagina 3
Caracterizarea Merceologica - Red Bull - Pagina 4
Caracterizarea Merceologica - Red Bull - Pagina 5
Caracterizarea Merceologica - Red Bull - Pagina 6
Caracterizarea Merceologica - Red Bull - Pagina 7
Caracterizarea Merceologica - Red Bull - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Caracterizarea Merceologica - Red Bull.doc

Alții au mai descărcat și

Caracterizarea Merceologică a Cascavalului

Cap.1.Definirea produsului Branzeturile oparite, cunoscute sub denumirea de cascaval, se obtin prin oparirea in apa cu temperatura de circa 80°C a...

Evaluarea produsului margarină

Introducere Consumul de margarina este un subiect controversat datorita efectelor negative pe care le are asupra organismului prin continutul mare...

Analiză comparativă asupra mașinilor de spălat

INTRODUCERE Piata masinilor de spalat a cunoscut o ampla dezvoltare in ultimii ani. Daca nu demult, o masina de spalat era privita ca un bun de...

Caracterizarea merceologică a unui produs - ruladă dietetică de pui

1. Introducere Consumatorul actual este din ce în ce mai dispus sa renunte la stocari riscante de produse alimentare putin prelucrate, vândute în...

Evaluarea calității margarinei

I. Caracterizarea merceologică a margarinei 1.1 Prezentarea produsului Definiţie. Aliment sub formă de emulsie plastică sau fluidă, de tip apă în...

Caracterizarea Merceologica a Produselor Contrate de Legume și Fructe

1.Nominalizarea si definirea produsului Sortimentul cuprinde produse ce se obtin prin prelucrarea legumelor si fructelor proaspete si conservate...

Merceologie alimentară - caracterizarea merceologică a ciocolatei și a pudrei de cacao

Produsele din această grupă au drept materii prime zahărul şi masa de cacao mărunţită fin, alături de alte adaosuri. Reprezntative sunt ciocolata...

Merceologie

1. PREZENTARE PAMBAC S.A. BACAU Denumire: SC PAMBAC SA Forma de proprietate: societate pe actiuni Anul înfiintarii: 1968 Capital: capital...

Ai nevoie de altceva?