Ciocolată - studiu de caz

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 3405
Mărime: 23.21KB (arhivat)
Publicat de: Narcis Constantin
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

Investigarea detaliata a pietei constituie o necessitate al oricarui producator de bunuri,in vederea stabilirii,prin prisma potentialilor clienti,a cerintelor pe care un produs trebuie sa le indeplineasca pentru a fi necesar.Principalele intrebari care se ridica sunt :Ce anume este important pentru client ?Ce apreciaza el la un produs si in ce masura ?

Obiectivele specifice de informatii vizeaza identificarea nevoilor,dorintelor si preferintelor pe care consumatorii le au fata de un anumit produs ;aflarea felului in care consumatorii obtin informatii despre un produs ;gasirea criteriilor de evaluare pe care clientii le utilizeaza fata de produsele dintr-o anumita categorie,cat si a importantei lor relative ;descifrarea modalitatilor in care se ia decizia si are loc cumpararea ;dezvaluirea motivelor de satisfactie,respectiv de insatisfactie asupra produselor si marcilor curente.

In urma acestei investigari,departamentul de marketing trebuie sa furnizeze intreprinderii o prezentare preliminara generalizata a conditiilor referitoare la produs.Aceasta este realizata pe baza cerintelor si asteptarilor clientului si va fi folosita in activitatea de proiectare-productie a produsului.

Produsul luat in considerare pentru prezentul studiu de caz este ‘Ciocolata cu lapte « Laura »’ produsa de SC. EXCELENT SA.

Cu o crestere semnificativa in ultimii doi ani,piata romaneasca a ciocolatei este impartita intre patru mari jucatori,care domina toate segmentele de pret.In ciuda unor strategii distincte,acestia nu reusesc sa ofere suficienta diversitate unui public nu foarte cunoscator,dar care isi redescopera treptat apetitul.Desi o plac,romanii consuma putina ciocolata,in special sub forma de tablete (70% din piata),considerate energizante (chiar inlocuitor al cafelei).Batoanele si pralinele se inmultesc cu cote de piata minore,de 20% si respectiv 10%.Consumul anual pe cap de locuitor are o valoare in jurul a 1,5 kg,fata de 4-5 kg in tari precum Polonia si Grecia,sau 12 kg in Elvetia.

Statisticile arata ca romanii prefera in special tabletele de ciocolata, 66,5% din cota de piata fiind detinuta de aceste produse. Locul secund este adjudecat de batoanele de ciocolata cu 12,8% din cota de piata, in timp ce napolitanele de ciocolata au o cota de numai 9%. Productia interna asigura 80% din volumul vinzarilor si 75% din valoarea acestora. In ceea ce priveste preferintele in functie de culoare, 90% dintre romani cumpara ciocolata clasica. In ultimul an insa vinzarile de ciocolata alba au crescut cu doua procente, ajungind la 7% din piata.

Preview document

Ciocolată - studiu de caz - Pagina 1
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 2
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 3
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 4
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 5
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 6
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 7
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 8
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 9
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 10
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 11
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 12
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 13
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 14
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 15
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 16
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 17
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 18
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 19
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 20
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 21
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 22
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 23
Ciocolată - studiu de caz - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Ciocolata - Studiu de Caz.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Mierea, zahărul și produsele zaharoase

Produsele apicole: - produse apicole naturale directe: - mierea; - ceara; - propolisul; - polenul; - lăptişorul de matcă; - veninul de...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Analiza competitivității pe piața ciocolatei

Introducere Rolul fundamental al competitivității reiese din funcțiile acesteia și reprezintă, în esență, conform opiniei numeroșilor...

Rolul consumului în mecanismul creșterii și dezvoltării economiei la ciocolata Heidi

INTRODUCERE Consum, consumator şi comportament al consumatorului, iată câţiva termeni utilizaţi extrem de frecvent atât de către specialiştii din...

Studiu de piață privind consumul ciocolatei - studiu de caz - Ciocolata Milka

1.Ce este CIOCOLATA 1.1. Scurt istoric Ciocolata nu este doar un dulce delicios, preferat de milioane de copii si adulti. Inainte ca frumoasele...

Ambalarea și Etichetarea Nutrițională a Alimentelor - Ciocolata

Cuvinte cheie: Ambalarea; etichetarea, marfuri alimentare, ciocolata, pastrarea ciocolate, Milka, GDA-CZE, aditivi Rezumat Lucrarea isi propune...

Etape ale Procesului Decizional de Cumpărare

INTRODUCERE: Ciocolata este una din ispitele pământeşti care ne încântă toate simţurile, iar noi ne lăsăm bucuroşi ispitiţi de ea. Ciocolata este...

Calitatea și sortimentul mărfurilor alimentare - ciocolata

1. INTRODUCERE Ciocolata, gustul pasiunii Exista oare vreun aliment mai delicat si mai romantic decat ciocolata? E dulce, amara, cremoasa,...

Dimensiunile Cantitative ale Pieței

I. INTRODUCERE Piaţa reprezintă contextul în care au loc activităţile economice ale întreprinderii şi este necesar ca toate activităţile de...

Impactul Calității Produsului asupra Consumatorului

CAPITOLUL I CALITATEA MĂRFURILOR ŞI A SERVICIILOR ÎN ECONOMIA CONTEMPORANĂ 1.1. Orientări actuale privind definirea calităţii In condiţiile...

Ai nevoie de altceva?