Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 39998
Mărime: 178.92KB (arhivat)
Publicat de: Cedrin Cazan
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. Capitolul 1. IAURTUL ȘI ETICHETAREA ACESTUIA 2
  2. 1.1. Caracteristici specifice și importanța în alimentație 2
  3. 1.2. Etichetarea și garantarea calității 3
  4. Capitolul 2. PIAȚA IAURTULUI ÎN ROMÂNIA 6
  5. 2.1. Evoluția pieței iaurtului 6
  6. 2.2. Oferta și cererea internă de iaurt 7
  7. Capitolul 3. STUDIU DE CAZ PRIVIND OBICEIURILE DE CONSUMUL A IAURTULUI ÎN RÂNDUL STUDENȚILOR 10
  8. 3.1. Analiza și interpretarea datelor 10
  9. 3.2. Măsuri vizând îmbunătățirea obiceiurilor de consum a iaurtului în rândul studenților 16
  10. BIBLIOGRAFIE 18

Extras din proiect

Capitolul 1. IAURTUL ȘI ETICHETAREA ACESTUIA

1.1. Caracteristici specifice și importanța în alimentație

Iaurtul este un produs lactat cu un gust acid plăcut și cu aromă specifică, preparat din lapte de vacă, de oaie, de bivoliță sau de capră, prin fermentarea cu bacterii lactice din adaosul de maia. Acesta este realizat și consumat de peste 5500 de ani. Produsul este originar din Asia Mică și din Peninsula Balcanică.

Existența mai multor vitamine și minerale în compoziția sa, printre care vitamina A, vitamina D, complex de vitamina B, calciu, fosfor și potasiu, conferă iaurtului o poziție importantă în alimentația noastră. Iaurtul trebuie consumat în cantități moderate, deoarece un consum excesiv duce la o supradoză de vitamine și minerale, provocând efecte negative asupra organismului.

Majoritatea iaurturilor sunt bogate în probiotice. Probioticele sunt cel mai adesea încorporate în iaurt și lapte fermentat, păstrarea calităților acestora necesitând recipiente adecvate, dar și depozitarea într-un loc uscat și răcoros. Elie Matchnikoff a fost cel care a demonstrat științific în anul 1908 beneficiile probioticelor și a iaurtului. Consumul regulat și conștient de probiotice ajută la menținerea sănătății și reduce apariția mai multor boli, precum infecții ale tractului gastro-intestinal, urogenital, infecții la rinichi, afectarea tractului respirator și a tracului cardiovascular.

În iaurt se găsesc în mod natural doi bacilli, Lactobacillus bulgaricus și Streptococcus termophilus, aceștia ajutând la diviziunea lactozei din lapte în acid lactic și glucoză. Rolul acestor doi bacili este unul important, deoarece sprijină organismul în prevenirea infecțiilor din flora intestinală, ajută imunitatea organismului uman și digestia, dar au și o acțiune curativă asupra infecțiilor digestive.

Atunci când dorim să cumpărăm un iaurt este important să citim cu atenție eticheta acestuia. Astfel, în funcție de dorința noastră sau de greutatea pe care o avem putem alege un iaurt normal, unul cu puține grăsimi sau unul lipsit de grăsimi, conținutul de grăsime variind între 0,1% și 10-12%. De asemenea, este important ca acesta să conțină vitamina D, aceasta ajutând calciul prezent în iaurt să se asimileze mai repede în organism, dar să conțină și bacteriile specifice necesare menținerii sănătății florei intesti

Iaurtul este unul din produsele lactate acide cele mai vândute la noi în țară, acesta obținându-se în urma fermentării controlate a laptelui prin adăugarea unor culturi de bacterii lactice, mai exact Lactobacillus bulgaricus și Streptococcus termophilus.

Un prim pas pentru fabricarea iaurtului îl constituie obținerea culturilor de bacterii lactice. Rolul acestor culturi este unul esențial, fără acestea neobținându-se iaurtul. Astfel, prin acțiunea acestora, procesele biochimice sunt desfășurate corespunzător, iar iaurtul obținut va avea proprietățile specifice.

Pentru a se obține iaurtul este necesară respectarea și parcurgerea unei scheme tehnologice, schemă ce cuprinde 9 procese principale: recepția, filtrarea și curățirea laptelui, normalizarea conținutului de grăsime al laptelui, pasteurizarea, răcirea laptelui, însămânțarea cu bacteriile lactice Lactobacillus bulgaricus și Streptococcus termophilus sau cu maia de bacteri lactice selecționate, ambalarea laptelui însămânțat și etichetarea ambalajelor, fermentarea laptelui, răcirea produsului și depozitarea acestuia.

1.2. Etichetarea și garantarea calității

Eticheta reprezintă orice material scris, imprimat, litografiat, gravat sau ilustrat care conține elementele de identificare a produsului și care însoțește produsul sau este aderent la acesta. Atât pe plan național cât și pe plan internațional, etichetarea reprezintă o preocupare continuă concretizată în reglementări și recomandări în special în ceea ce privește informațiile pe care trebuie să le transmită.

Prima funcție a etichetei presupune convingerea consumatorilor spre a cumpăra respectivul produs, de a îl promova și de a juca un rol în marketingul acestuia, deoarece consumatorul prima dată analizează eticheta acestuia. Cea de-a doua funcție presupune transmiterea de diferite informații despre produsul pe care îl însoțește, astfel că în România există un set de informații obligatorii ce trebuie să fie prezente pe eticheta oricărui produs alimentar. Înformațiile obligatorii sunt : denumirea produsului, numele și adresa producătorului, importatorului sau distribuitorului înregistrat în România, cantitatea netă, condiții de depozitare sau folosire, locul de origine (dacă este cazul), lista ingredientelor folosite, instrucțiuni de folosire și mențiuni suplimentare specifice fiecărei grupe de produse.

Noțiunile inscripționate pe etichetă trebuie să fie vizibile, clare, ușor de înțeles de orice posibil cumpărător sau consumator și să fie scrise în limba țării unde se vinde.

Preview document

Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 1
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 2
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 3
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 4
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 5
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 6
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 7
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 8
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 9
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 10
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 11
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 12
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 13
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 14
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 15
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 16
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 17
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 18
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 19
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 20
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 21
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 22
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 23
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 24
Etichetarea iaurtului - modalitate de garantare a calității produsului - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Etichetarea Iaurtului - Modalitate de Garantare a Calitatii Produsului.doc

Alții au mai descărcat și

Caracterizarea Merceologica a Conservelor din Fructe

INTRODUCERE Compotul este poate cel mai popular aliment şi în mod sigur printre cele mai sănătoase. Compotul se regăseşte în bucătăria multor...

Analiza merceologică a pâinii albe Vel Pitar

Cap. I. Introducere în studiul pâinii ca marfă Pâinea este un aliment popular în aproape toate societăţile lumii cu excepţia Asiei care preferă...

Analiza Merceologica a Produsului Iaurt

Introducere Iaurtul este un produs lactat rezultat din fermentarea laptelui. Orice fel de lapte poate fi folosit pentru a produce iaurt, dar în...

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Ambalarea și etichetarea brânzei topite

Argument Fabricarea brânzeturilor topite a început în anul 1911 în Elveţia, folosindu-se ca materie primã brânza Emmental, care prezintã mici...

Evaluarea Calității Produsului Brânză Topită

Introducere Fabricarea brânzeturilor topite a început în anul 1911 în Elveţia, folosindu-se ca materie primã brânza Emmental, care prezintã mici...

Evaluarea calității produsului brânza telemea

Introducere Până la sfârşitul secolului al XIX-lea laptele şi produsele lactate au constituit circa 50% din hrana zilnică a poporului român. Date...

Iaurt

Introducere Iaurtul este un produs lactat rezultat din fermentarea laptelui. Orice fel de lapte poate fi folosit pentru a produce iaurt, dar în...

Evaluarea Calității Iaurtului

INTRODUCERE La începutul secolului XXI, iaurtul avea un statut aparte, fiind recomandat de medici în anumite situații, ajungând în prezent un...

Evaluarea calității produsului iaurt

Introducere În societatea modernă, omul este asaltat în fiecare zi de ritmul cotidian impus de schimbările tot mai dese intervenite în evoluţia...

Analiza Iaurtului

Introducere Iaurtul este un produs pe baza de lapte care sufera unele transformari datorita actiunii unor microorganisme speciale avind...

Ai nevoie de altceva?