Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3116
Mărime: 26.79KB (arhivat)
Publicat de: Aristide Oros
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Diaconescu

Extras din proiect

Încă de la începuturile sale merceologia a studiat mărfurile în toate formele în care acestea erau tehnologizate şi comercializate pe pieţele naţională şi inteernaţională. Procesul de innoire şi diversificare sortimentală, de îmbunătăţire a calităţii produselor determină merceologia să fie în pas cu studiul unor asemenea produse alimentare.

Studiul produselor alimentare noi este oportun şi prin prisma procesului de aliniere a standardelor româneşti la standardele europene şi internaţionale, care aduc nooutăţi conceptuale şi tehnice privitoare la calitate, valoarea caracteristicilor de calitate, ambalare, păstrare, comercializare. Astfel, preşedintele ASRO a aprobat standardul European şi Internaţional ENISO 9000/2000-intitulat Sisteme de Management al Calităţii- conferindu-i statut de standard român SR, prin care s-a dat o nouă definiţie a calităţii, diferită de cea dată în standardul SRISO 8402/1995. Noua definiţie a calităţii în acest standard este ,,măsura în care un ansamblu de caracteristici intrinseci îndeplinesc cerinţele”, precizând în acelaşi timp că termenul calitate poate fi utilizat cu adjectivele excelent, bună, slabă, iar termenul intrinsec reprezintă ceva ce există ca o caracteristică permanentă; şi termenul cerinţă este precizat în standard – care trebuie înţeles ca nevoie sau aşteptare ce este declarată, în general implicită sau obligatorie, ca practică internă a unei firme pentru clienţii săi şi pentru alte părţi interesate.

Conform definiţiei dată calităţii se desprind următoarele:

-calitatea este exprimată şi graduată printr-un ansamblu de caracteristici intrinseci;

-caracteristicile intrinseci cu valorile lor măsurabile şi atributive reprezintă esenţa calităţii produselor, care determină ca produsele alimentare de acelaşi fel să se distingă între ele;

-calitatea există numai în relaţie cu cerinţele clienţilor (consumatorilor);

Tendinţa de schimbare apasă tot mai puternic pe motoarele economiei, pedalând pe revigorarea producţiei în direcţia produselor personalizate, ce vin în consens cu viziunile celui de-al III-lea val care prefigurează personalizarea în masă.

Principalele grupe de produse alimentare asupra cărora merceologia nu are cunoştinţe complete şi a căror testare merceologică se impune sunt:

-produse alimentare cu denumire de origine şi indicaţie geografică;

-produse alimentare ecologice.

Cercetarea mercceologică a unor asemenea grupe de produse alimentare nu este o chestiune pur formală care ţine de obiect, ea este fundamentală pentru însăşi menirea unei asemenea ştiinţe.

Procedând astfel-merceologia distinge noile contingente de mărfuri de pe piaţa naţională şi internaţională, formulându-şi o viziune clară asupra tendinţelor din domeniul producţiei şi al consumului.

Dezvoltarea schimburilor comerciale internaţionale conferă astăzi o importanţă considerabilă originii geografice a produselor. Pentru produsele agro-alimentare factorii naturali solul, clima, florra şi particularităţile locale de producţie aplicate determină dobândirea unor însuşiri calitative specifice şi distincte, poziţionându-le pe un loc de frunte în ierarhia mondială. Pentru asemenea produse, originea geografică este factorul primordial ce se ia în considerare de către comercianţi şi consumatori. Ori de câte ori un produs alimentar cu renume deosebit şi în care originea îşi lasă amprenta pe înalta calitate, producătorul şi comerciantul au fost şi sunt interesaţi să o precizeze.

Importanţa comercială a produselor alimentare cu denumire de origine sau cu indicaţia geografică a determinat o serie de state din rândul celor interesate, să treacă la asigurarea unei protecţii comunitare sau internaţionale a denumirilor şi indicaţiilor de origine geografică-UE a acceptat propunerea de protecţie pentru produsele alimentare ce purtau amprenta denumirii de origine sau indicaţiei geografice. Astfel, Consiliul UE a adoptat regulamentul nr. 2081/1992 prin care se urmăreşte stabilirea unor reguli în acest domeniu aplicabil produselor agricole, transformate sau netransformate, precum şi produselor alimentare.

Preview document

Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 1
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 2
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 3
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 4
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 5
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 6
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 7
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 8
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 9
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 10
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 11
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 12
Noi Grupe de Produse Alimentare în Studiul Merceologiei - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Noi Grupe de Produse Alimentare in Studiul Merceologiei.doc

Te-ar putea interesa și

Studiu de Caz - Cafeaua

CAPITOLUL 1. CARACTERIZAREA MERCEOLOGICA A CAFELEI Prezenta lucrare isi propune sa faca o trecere in vedere a principalelor caracteristici...

Situația sucurilor naturale la nivel mondial - licență

Sucurile naturale din fructe si legume sunt produse cu o valoare psihosenzoriala si biologica ridicata, deoarece in copozitia lor se regasesc...

Particularități ale Pieței Mărfurilor Nealimentare

1.1 Particularitati privind studiul marfurilor nealimentare pe piata româneasca Cunoasterea marfii de catre specialistii din comert are ca scop...

Ai nevoie de altceva?