SC Romanceram SA - Marfuri Ceramice - Merceologie Nealimentara

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1. SC ROMANCERAM SA 6
CAPITOLUL 2. MARFURI CERAMICE 9
2.1. MATERII PRIME SI AUXILIARE FOLOSITE IN OBTINEREA PRODUSELOR CERAMICE. 9
2.2. MATERIILE PRIME PENTRU GLAZURA SI DECOR 11
2.3. PREPARAREA MASEI CERAMICE 12
2.4 PRODUSELE CERAMICE SE CLASIFICA ASTFEL: 14
2.5. PRINCIPALELE CARACTERISTICI DE CALITATE ALE ARTICOLELOR CERAMICE 15
2.6. VERIFICAREA CALITATII ARTICOLELOR CERAMICE 15
2.7. MARCAREA, AMBALAREA, DEPOZITAREA SI TRANSPORTUL MARFURILOR CERAMICE 16
2.8. DEFECTELE MARFURILOR CERAMICE 17
CAPITOLUL 3. MARFURILE CERAMICE LA SC. ROMANCERAM S.A 18
3.1. PROCESUL DE FABRICATIE 18
3.2. CARACTERISTICI DE CALITATE 19
3.3. VERIFICAREA CALITATII PRODUSELOR ROMANCERAM 19
3.4. POSIBILE DEFECTE ALE PRODUSELOR ROMANCERAM 19
CONCLUZII 20


Extras din proiect Cum descarc?

Ceramica sau Frumusetea pamantului ars
Argila, pamant, noroi, sau tarana inceput umil din care omul a creat un imperiu. Din caramizile de pamant au construit case, acoperis din tigla si pavaje. Din pamant s-au nascut farfurii, viscere, ghivece de flori si containere de toate formele si marimile pentru pastrarea hranei, apei si a diferitelor bunuri. Cuptoarele de pamant au avut dublu rol, de a gati si de a da caldura. 
Omul insusi se spune ca ar fi creat din pamant. Crestinismul, Islamul, Grecii, Africanii, si multe alte mitologii atribuie originile omului pamantului inmuiat cu apa. Nu este de mirare atunci, ca din moment ce omul s-a nascut din pamant, argila sa fie unul dintre primele materiale care a fost transformat de mainile ingenioase ale acestuia. 
Transformarea a fost una dramatica. Din tarana obisnuita la chipuri de inger, omul a manipulat argila intr-o asemenea masura incat a creat forme artistice vii. Multe sculpturi cioplite in piatra mai tarziu sau acoperite in bronz si-au aflat inceputurile in argila. 
Astfel in anul 2800 i.C in Mesopotamia, caramizile din ceramica si cahlele erau fabricate cu scopul de a fi folosite la constructia zidurilor de aparare a oraselor, pentru pardoseli si pentru decorarea peretilor mormintelor personalitatilor importante ale vietii publice. 
Anumiti arheologi cred ca inventia sobelor din cahle si alte forme de arta care au la baza ceramica au aparut simultan in China si la sumerienii din Mesopotamia (regiune cunoscuta astazi ca Iraq). In Grecia Antica, ceramica a castigat importanta prima data ca si material arhitectural in preajma anului 1200 i.C. atunci cand templele si alte structuri erau imbogatite cu acoperisuri din tigla, pavaje si decoratiuni de perete. 
Incepand cu 575 i.C. materialele ceramice erau folosite cu generozitate in Imperiul Roman, incepand de la structurile de rezistenta ale cladirilor si a elementelor arhitecturale decorative la pardoseli si pereti de tigla si vase de baut. Pana si cuvantul ,,ceramica" provine din Italia si este universal recunoscut ca fiind sinonimul pentru pamant ars. Nu este de mirare atunci ca in Italia sunt gazduite unele dintre cele mai fantastice sculpturi din ceramica. Cateva exemplare minunate de sculpturi din ceramica au fost lasate posteritatii de sculptorul venetian Antonio Canova.
Interpretarea lui Canova a celebrului episod din mitologia greaca care ii implica pe Cupidon si Psyche este una dintre cele mai celebre lucrari ale sale. In aceasta lucrare este intruchipat minunatul Cupidon inaripat ridicand-o delicat pe adormita Psyche pentru a o trezi cu sarutul sau. In imbratisarea sa bratele ei se intind poetic pentru al gasi, parul ei cazand delicat in jos, fata ei intoarsa in sus in cautarea buzelor lui. Majoritatea dintre noi sunt familiari cu finalul minunatei legende. Finalul sau placut si delicat prinde un contur impresionant in viziunea romantica a lui Canova. Interpretarile in ceramica ale lui Cupidon si Psyche facute de Canova scot in evidenta o pasiune de nestavilit care va fi imposibil de duplicat intr-o versiune ulterioara indiferent de materialul din care a fost fabricata. Aceasta este puterea ceramicii. 
Cand consideram ceramica ca si forma a artei nu putem conteni in a oferi numeroase exemple de ceramica fina veche care exista si astazi. Asemenea vase, decorate cu minutiozitate si profund detaliate (decoruri minutioase si profund detaliate), aveau adesea scop decorativ sau ceremonial. Datorita conotatiei lor ceremoniale statutul lor de lucrari de arta nu poate fi contestat. Frumoase lucrari rafinate, cum ar fi Kylixul Etrusc (kylix se refera la o cupa de baut care se tine cu ambele maini, putin adanca, cu picior din Grecia) este datata intre 360 si 380 i.C. Influenta greaca poate fi vazuta in prezentul plin de fantezie. Aceasta vesela este reprezentativa unui tip de ceramica numita ceramica rosie. Cand argila contine mari cantitati de oxid de fier are o culoare rosie care a fost pretuita foarte tare pentru ceramica greaca si etrusca. Este o adaptabilitate si disponibilitate a ceramicii care a facut un mediu favorabil pentru multi artisti. 
De asemenea teracota se regaseste in multe decoruri arhitecturale. Odata limitata la relieful de baza si decoratiile utilizarea teracotei s-a extins la decoratiunile moderne cu repeziciune. Semineele lui Sergio Valenti imita aparitia lemnului cioplit si a pietrei concomitent retinand caldura teracotei traditionale. 
Epoca de Aur a ceramicii a inceput in jurul anului 1460 in Italia cand italienii au inceput sa dezvolte un stil bazat pe observarea "tuturor Anticilor". Incepand din acest moment Renasterea artei si frumosului incepe, lasand in urma negura Erei Medievale. 
Multumita comerciantilor toscani care si-au creat legaturi comerciale cu aproape iintreaga Europaa, raspandirea (propagarea) artei si frumosului bazate pe estetica greaca si romana sau imprastiat cu repeziciune. In scurt timp renasterea a devenit un efort (o incercare) european. 
Fabricarea si pictarea manuala a cahlelor de teracota au devenit o afacere infloritoare - de la teracota in Italia la faianta in Franta si Germania, la portelan in Olanda. 
In anii 1770, desi majoritatea coloniilor Nord Americane isi castigasera independenta politica de sub dominatia Marii Britanii, americanii erau inca dornici, pasionati sa dezvolte tara lor noua prin mijloacele europene traditionale, care includeau alaturi de alte lucruri folosirea materialelor ceramice la construirea caselor, la decorarea acestora precum si incalzirea lor. 
Cateva operatiuni de fabricare erau afaceri prospere in timpul revolutiei americane, oferind, producand atat cahle glazurate cat si ceramica naturala neglazurata.


Fisiere in arhiva (1):

  • SC Romanceram SA - Marfuri Ceramice - Merceologie Nealimentara.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!