Studiu de Fezabilitate

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 2007
Mărime: 108.81KB (arhivat)
Publicat de: Ludmila Oros
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Romulus Eugenia
UNIVERSITATEA “STEFAN CEL MARE ” SUCEAVA FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SI ADMINISTRATIE PUBLICA

Extras din proiect

1.PREZENTAREA DATELOR DE IDENTIFICARE ALE FIRMEI

Istorie

În anul 1905, este atestată în Cluj firma de produse lactate, atelierul Vlad, loc în care se fabricau unt şi brânză de vacă. Aceasta se dezvoltă în timp, ajungând în 1936 să producă şi iaurt, brânzeturi fermentate sau topite. În urma naţionalizării în 1948, devine Întreprinderea de Industrializarea Laptelui suceava. În anul 1990, societatea se transformă în Durolact.

Producţie şi distribuţie

Producţia este realizată în Fabrica de produse lactate Baciu, Fabrica de brânzeturi fermentate şi frământate, Fabrica de produse lactate Dej, Fabrica de brânzeturi Huedin şi Fabrica de brânzeturi Ţaga. Distribuţia se face prin magazinele şi depozitele din Cluj-Napoca şi Bucureşti.

Extindere şi modernizare

Societatea a trecut începând cu 1990 prin cateva procese de modernizare. Impunerea unor standarde europene, în special în fabricile din Baciu şi Huedin, au permis dezvoltarea exportului în ţările Uniunii Europene şi Statele Unite.

Produse

Protofoliul produselor Napolact acoperă principalele produse lactate, cum sunt:

• laptele de consum

• produse lactate acide

• brânzeturi proaspete

• unt

• lapte praf

• brânzeturi în saramură, cu pastă filată şi fermentate

• îngheţată

Exporturi şi pieţe de lucru

Încă de la începuturile sale, firma a exportat în continuu produse precum brânza telemea, lapte de oaie, bivoliţă, şi vacă, caşcaval de oaie, parmezan şi caşcaval de vacă în ţări ale Uniunii Europene, SUA, Australia şi Liban. Totuşi principala piaţa rămâne cea românească care este acoperită aproape în totalitate ([1]). Până în prezent, Durolact este un lider în industria laptelui din România.

2.ANALIZA MEDIULUI DE AFACERI AL FIRMEI FOLOSIND MATRICEA SWOT

Analiza mediului de afaceri prin intermediul matricei SWOT

A. PUNCTE TARI

1. Preturi accesibile

2. Costuri mici

3. Locatie

4. Promovarea produselor prin intermediul publicitatii

5. Distributie bine organizata

B. PUNCTE SLABE

1. Lipsa de utilaje performante

2. Export redus

3. Nivelul scazut al tehnologiei existente comparativ cu cea existenta pe plan mondial

C. OPORTUNITATI

1. Dezvoltarea,extinderea pietei

2. Extinderea volumului si gamei de produse si a capacitatii de productie

D. AMENINTARI

1. Concurenta prin pret

2. Oscilatia cererii pe piata

Mediul intern

Mediul extern PUNCTE TARI (S)

S1-preturi accesibile

S2-costuri mici

S3-locatie

S4-promovarea produselor

S5-distributie PUNCTE SLABE (W)

W1-lipsa de utilaje performante

W2-export redus

W3-tehnologie scazuta

W4-lipsa autoturisme pt distributie

OPORTUNITATI (O)

O1-extinderea pietei

O2-extinderea gamei de produse

O3- Achizitia de noi masini pentru distribuirea produselor

SO

WO

AMENINTARI (T)

T1-Concurenta prin pret

T2-Oscilatia cererii pe piata

T3- Incapacitatea firmei de a-si achizitiona autoturisme

ST

WT

S1,S3,O3:utilizand promovarea produselor si preturile accesibile pentru

dezvoltarea si extinderea pe piata

W2,W4,O1:ameliorarea lipsei de utilaje performante si tehnologiei scazute

prin achizitia de utilaje noi mai performante

S2,S3,S4,T1:utilizarea unor costuri mici si a unor preturi accesibile si

distributia pentru a face fata aparitiei noilor concurenti

W3,T3:achizitia de autoturisme si utilaje noi pentru rezolvarea problemei privind

lipsa de autoturisme si tehnologia scazuta

Preview document

Studiu de Fezabilitate - Pagina 1
Studiu de Fezabilitate - Pagina 2
Studiu de Fezabilitate - Pagina 3
Studiu de Fezabilitate - Pagina 4
Studiu de Fezabilitate - Pagina 5
Studiu de Fezabilitate - Pagina 6
Studiu de Fezabilitate - Pagina 7
Studiu de Fezabilitate - Pagina 8
Studiu de Fezabilitate - Pagina 9
Studiu de Fezabilitate - Pagina 10
Studiu de Fezabilitate - Pagina 11
Studiu de Fezabilitate - Pagina 12
Studiu de Fezabilitate - Pagina 13
Studiu de Fezabilitate - Pagina 14
Studiu de Fezabilitate - Pagina 15
Studiu de Fezabilitate - Pagina 16
Studiu de Fezabilitate - Pagina 17
Studiu de Fezabilitate - Pagina 18
Studiu de Fezabilitate - Pagina 19
Studiu de Fezabilitate - Pagina 20
Studiu de Fezabilitate - Pagina 21
Studiu de Fezabilitate - Pagina 22
Studiu de Fezabilitate - Pagina 23
Studiu de Fezabilitate - Pagina 24
Studiu de Fezabilitate - Pagina 25
Studiu de Fezabilitate - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Fezabilitate.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnologia produselor din lapte - brânzeturile

TEMA DE PROIECT Sa se obtina branza de vaca folosind ca materie prima o cantitate de lapte normalizat 1989L cu concentratia de grasime 3,1%....

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Te-ar putea interesa și

Studiu de Fezabilitate al unei Stații de Îmbuteliere GPL

Dezvoltarea impetuoasa a industriei chimice si petrochimice, diversificarea si cresterea parametrilor functionali în procesele de fabricatie,...

Studiu de fezabilitate pentru acordare credit de investiții

CAP. I FUNDAMENTELE INVESTITIEI 1. Notiunea de investitie. 2. Clasificarea investitiilor. 3. Strategii investitionale si rolul lor in...

Studiu de fezabilitate a investiției la S.C. Embro S.R.L.

Într-o accepţiune largă, financiară, noţiunea de investire este sinonimă cu orice acţiune de alocare şi plasare a unui capital în vederea obţinerii...

Proiectarea unei Aplicații Informatice

CAP. I. STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU APLICAŢIA INFORMATICĂ 1.1 Conceptul de studiu de fezabilitate. Rol şi obiective Elaborarea unui sistem...

Studiu de Fezabilitate

CAPITOLUL I INTRODUCERE PRIVIND ROLUL ŞI CONŢINUTUL STUDIILOR DE FEZABILITATE Secțiunea I Aspecte generale cu privire la un studiu de...

Studiu de Fezabilitate

INTRODUCERE Experienţa ţărilor dezvoltate ne arată că baza dezvoltării şi creşterii economice o constituie mărimea şi eficienţa investiţiilor....

Studiu de fezabilitate privind instalarea stațiilor pentru mașini hibrid în benzinăriile Petrom

I. Introducere Proiectul nostru are drept obiectiv realizarea unui studiu de fezabilitate a companiei petroliere OMV Petrom S.A în vederea...

Studiu de Fezabilitate - SC Dante Impex 2010 SRL

DATE GENERALE PRIVIND SOCIETATEA ”DANTE IMPEX 2010 S.R.L” Societatea comerciala DANTE IMPEX 2010 este o societate cu raspundere limitata cu sediul...

Ai nevoie de altceva?