Extras din proiect
1.PREZENTAREA DATELOR DE IDENTIFICARE ALE FIRMEI
Istorie
În anul 1905, este atestată în Cluj firma de produse lactate, atelierul Vlad, loc în care se fabricau unt şi brânză de vacă. Aceasta se dezvoltă în timp, ajungând în 1936 să producă şi iaurt, brânzeturi fermentate sau topite. În urma naţionalizării în 1948, devine Întreprinderea de Industrializarea Laptelui suceava. În anul 1990, societatea se transformă în Durolact.
Producţie şi distribuţie
Producţia este realizată în Fabrica de produse lactate Baciu, Fabrica de brânzeturi fermentate şi frământate, Fabrica de produse lactate Dej, Fabrica de brânzeturi Huedin şi Fabrica de brânzeturi Ţaga. Distribuţia se face prin magazinele şi depozitele din Cluj-Napoca şi Bucureşti.
Extindere şi modernizare
Societatea a trecut începând cu 1990 prin cateva procese de modernizare. Impunerea unor standarde europene, în special în fabricile din Baciu şi Huedin, au permis dezvoltarea exportului în ţările Uniunii Europene şi Statele Unite.
Produse
Protofoliul produselor Napolact acoperă principalele produse lactate, cum sunt:
• laptele de consum
• produse lactate acide
• brânzeturi proaspete
• unt
• lapte praf
• brânzeturi în saramură, cu pastă filată şi fermentate
• îngheţată
Exporturi şi pieţe de lucru
Încă de la începuturile sale, firma a exportat în continuu produse precum brânza telemea, lapte de oaie, bivoliţă, şi vacă, caşcaval de oaie, parmezan şi caşcaval de vacă în ţări ale Uniunii Europene, SUA, Australia şi Liban. Totuşi principala piaţa rămâne cea românească care este acoperită aproape în totalitate ([1]). Până în prezent, Durolact este un lider în industria laptelui din România.
2.ANALIZA MEDIULUI DE AFACERI AL FIRMEI FOLOSIND MATRICEA SWOT
Analiza mediului de afaceri prin intermediul matricei SWOT
A. PUNCTE TARI
1. Preturi accesibile
2. Costuri mici
3. Locatie
4. Promovarea produselor prin intermediul publicitatii
5. Distributie bine organizata
B. PUNCTE SLABE
1. Lipsa de utilaje performante
2. Export redus
3. Nivelul scazut al tehnologiei existente comparativ cu cea existenta pe plan mondial
C. OPORTUNITATI
1. Dezvoltarea,extinderea pietei
2. Extinderea volumului si gamei de produse si a capacitatii de productie
D. AMENINTARI
1. Concurenta prin pret
2. Oscilatia cererii pe piata
Mediul intern
Mediul extern PUNCTE TARI (S)
S1-preturi accesibile
S2-costuri mici
S3-locatie
S4-promovarea produselor
S5-distributie PUNCTE SLABE (W)
W1-lipsa de utilaje performante
W2-export redus
W3-tehnologie scazuta
W4-lipsa autoturisme pt distributie
OPORTUNITATI (O)
O1-extinderea pietei
O2-extinderea gamei de produse
O3- Achizitia de noi masini pentru distribuirea produselor
SO
WO
AMENINTARI (T)
T1-Concurenta prin pret
T2-Oscilatia cererii pe piata
T3- Incapacitatea firmei de a-si achizitiona autoturisme
ST
WT
S1,S3,O3:utilizand promovarea produselor si preturile accesibile pentru
dezvoltarea si extinderea pe piata
W2,W4,O1:ameliorarea lipsei de utilaje performante si tehnologiei scazute
prin achizitia de utilaje noi mai performante
S2,S3,S4,T1:utilizarea unor costuri mici si a unor preturi accesibile si
distributia pentru a face fata aparitiei noilor concurenti
W3,T3:achizitia de autoturisme si utilaje noi pentru rezolvarea problemei privind
lipsa de autoturisme si tehnologia scazuta
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiu de Fezabilitate.doc