Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL

Proiect
8.5/10 (4 voturi)
Domeniu: Merceologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 4655
Mărime: 42.17KB (arhivat)
Publicat de: Carmen Crețu
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Pop Marcel

Extras din proiect

CAP 1. CERINTELE PIETEI

Societatea SC. MIREVA PRODPAN SRL infiintata în anul 2000 din localitatea Viseu de Sus produce produse de panificatie.Prin produse de panificatie se înteleg produsele obtinute din aluat dospit si copt.În acest studiu de caz ne vom ocupa de produsul <pâine>.Societatea îsi are sediul si laboratoarele pe str.22 Decembrie,nr.65,Viseu de Sus,Jud.Maramures.În cadrul societatii lucreaza peste 250 de angajati,printre care personal calificat,brutari,personal pentru ambalarea si etichetarea produselor si directori specializati in management si marketing.

Piata este locul de întâlnire dintre vânzator si cumparator, este locul unde se stabileste pretul unui produs, iar elementele esentiale care reglementeaza functionarea pietei sunt: cererea si oferta.

In continuare ne vom ocupa de cerintele consumatorului, adica ceea ce se cere pe piata.

Clientul societatii SC.MIREVA PRODPAN SRL doreste sa achizitoneze un produs alimentar: pâinea care are in vedere urmatoarele aspecte:

-imaginea furnizorului de paine pe piata;

-caracteristicile pâinii;

-estetica pâinii.

Daca produsul va satisface cerintele exprimate sau implicite ale clientilor sai, atunci el va fi „ de calitate”.Producatorul unui produs nou va face un studiu de marketing prin anumite activitati: cercetarea si identificarea nevoilor de consum prezente si viitoare,proiectarea viitorului produs ce urmeaza sa satisfaca nevoi pe baza analizei informatiilor obtinute. Înainte de a lansa pe piata un produs este important sa corespunda la urmatoarele întrebari:

-cine va utiliza acest produs?

-câti clienti potentiali ar putea avea?

-ce cerinte reale ar putea avea clientii si cum ar putea evolua acestea?

Produsul alimentar „pâinea” a agentului economic SC. MIREVA PRODPAN SRL este consumat de majoritatea populatiei, pâinea fiind un bun economic principal in alimentata zilnica.Acest produs trebuie sa îndeplineasca o serie de aspecte calitative: materiile prime folosite in fabricarea produsului sa fie de calitate.În panificatie se utilizeaza o diversitate de materii prime si materii auxiliare.Materiile prime necesare fabricarii produsului sunt:faina si apa, iar cele auxiliare:drojdia,sarea,zaharul care trebuie sa fie de cea mai buna calitate.

Aceste conditii calitative trebuie identificate atat in procesul de creare a painii, cat si in etapa de inovari tehnologice.In aceasta etapa pe baza nevoii identificate pe piata se realizeaza conceptul de produs si mai apoi proiectul acestuia.

Materializarea proiectului poate duce la obtinerea in prima faza a unui prototip.Pentru ca acest produs sa poata fi lansat trebuie sa aiba loc o testare a painii in legatura directa cu cerintele pietei. In functie de rezultatele testarii se poate actiona asupra prototipului pentru a fi imbunatatit.

Cerintele de calitate a painii trebuie identicate pentru a reprezenta liniile directoare,

atat pentru proiectare cat si pentru fabricarea produsului.

In ceea ce reprezinta etapa de cercetare, cerintele pietei in cazul painii se refera la evaluarea preferintelor clientilor asupra tipului painii ( paine alba, semialba,felii, franzela etc.)

Painea se poate folosi ca atare in combinatia unor paste ca principala sursa de hrana.

In cazul produsului <paine> tot ce reprezinta etapa de cercetare a cerintelor pietei se refera la identificarea clientilor potentiali si deci, a pietelor de desfacere posibile:majoritatea populatie, indiferent de sezon este clienti al produsului „paine”indiferent de zona geografica.

CAP 2. PROIECTAREA

Definirea produsului potrivit cerintelor exprimate în comanda sau caietul de sarcini se realizeaza în compartimentul de proiectare.Aici se elaboreaza documentatia tehnica necesara pentru executarea si evaluarea unui prototip.A proiecta un produs de calitate care sa satisfaca cerintele exprimate sau implicite ale clientilor sai înseamna a furniza sectorului de productie o documentatie tehnica cuprinzând toate asteptarile clientului si solutiile tehnologice cele mai economice prin luarea în considerare a tuturor cerintelor mentionate în caietul de sarcini.

In cazul produsului nostru „painea”, proiectarea realizandu-se dupa o retea de fabricare stabilita de catre specialisti si care daca se respecta va duce la obtinerea unor produse fiind de inalta calitate corespunzatoare standardelor de calitate.

Preview document

Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 1
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 2
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 3
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 4
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 5
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 6
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 7
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 8
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 9
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 10
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 11
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 12
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 13
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 14
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 15
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 16
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 17
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 18
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 19
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 20
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 21
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 22
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 23
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 24
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 25
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 26
Studiu produsului pâine - SC Mireva Prodpan SRL - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Studiu Produsului Paine - SC Mireva Prodpan SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul organizațiilor internaționale în dinamica securității globale

Organizatiile internationale permit statelor sa abordeze împreuna problemele comune, în cadrul unui proces decizional colectiv, chiar daca unele...

Bazele Merceologiei

CAPITOLUL I: OBIECTUL DE STUDIU AL MERCEOLOGIEI 1.1. Obiectul de studiu al merceologiei Stiinta marfurilor – Merceologia – are ca obiectiv...

Reciclarea Autovehiculelor Scoase din Uz

CE INSEAMNA RECICLAREA? Recilarea este un concept tot mai des intalnit inca din secolul al XX-lea care doreste limitarea risipei de resurse pentru...

Mierea, zahărul și produsele zaharoase

Produsele apicole: - produse apicole naturale directe: - mierea; - ceara; - propolisul; - polenul; - lăptişorul de matcă; - veninul de...

Bazele Merceologiei

1.1 Obiectul merceologiei Etimologia cuvântului “merceologie” provine de la cuvântul merx (limba latină) – marfă logos (limba greacă) – ştiinţă...

Tehnici și metode moderne de control în sistemele de fabricație

momente istorice şi factori cu implicaţii importante în ceea ce priveşte calitatea: omul şi-a dezvoltat gustul pentru mai bun şi mai frumos din...

Ai nevoie de altceva?