Cuprins
- Capitolul 1. Prezentarea firmei 3
- 1.1. Scurt istoric 3
- 1.2. Prezentarea obiectului de activitate 3
- 1.3. Resursele firmei 4
- 1.3.1. Resurse materiale 4
- 1.3.2. Resurse umane 9
- Capitolul 2. Tehnologia amenajarii magazinului 15
- 2.1. Politica comerciala a magazinului 15
- 2.2. Structura functionala a magazinului 15
- 2.3. Tehnologia amenajarii suprafetei de vanzare 18
- 2.4. Fluxul marfurilor si ambalajelor in interiorul marfurilor 23
- Capitolul 3. Tehnici promotionale utilizate la nivelul magazinului 25
- 3.1. Tehnici de etalarea marfurilor 25
- 3.1.1. Etalarea marfurilor in interiorul magazinului 25
- 3.2. Arta de a vinde 26
- 3.2.1. Cunoasterea ofertei de marfuri 27
- 3.2.2. Cunoasterea clientului 28
- 3.2.3. Negocierea vanzarii 29
- 3.3. Tehnici de publicitate la locul de vanzare 30
- 3.4. Publicitatea: mijloace si tehnici de realizare 31
- 3.4.1. Obiectivele publicitatii 31
- 3.4.2. Mijloace publicitare folosite de firma Flanco 32
- 3.4.3. Bugetul de publicitate 34
- Capitolul 4. Tehnolgia amenajarii depozitului 35
- 4.1. Dotarea depozitului cu mobilier si utilaje comerciale 35
- 4.1.1. Tipuri de mobilier si utilaje 35
- 4.1.2. Amenajarea interioara a depozitului 38
- 4.1.3. Tehnologia proceselor de sortare 39
- CAPITOLUL 5. Concluzii 40
- Bibliografie: 42
Extras din proiect
Capitolul 1. Prezentarea firmei
1.1. Scurt istoric
Flanco și Flanco World sunt două rețele de magazine de produse electronice, electrocasnice și IT&C din România, operate de compania Flamingo. Compania a fost înființată de omul de afaceri Florin Andronescu, iar numele Flanco vine de la Florin Andronescu Company. În iulie 2008 rețeaua număra 64 de magazine Flanco și 21 de unități Flanco World. În mai 2011, rețeaua de magazine Flanco a ajuns la 75 de magazine, având o suprafață de retail de 35.000 de metri pătrați.
În septembrie 2010, un pachet de 60% din Flanco a fost cumpărat pentru 14 milioane de euro de către compania Asesoft Web, deținută de Iulian Stanciu și Sebastian Ghiță, acționari ai grupului Asesoft. Restul de 40% din companie este deținut de ING, UniCredit Țiriac Bank și BRD - Groupe Société Générale, bănci care au creditat compania în perioada de extindere și cărora Flanco nu le restituiseră banii. Flanco a intrat în insolvență în decembrie 2009 după ce negocierile pentru restructurarea datoriei de 17,5 milioane de euro către ING au eșuat, însă prin achiziția de către Asesoft Web, compania ar trebui să iasă din insolvență în perioada urmatoare. Zece milioane dintre cele 14 oferite de Asesoft Web au fost folosite pentru plata creditorilor.
Flanco pune la dispozitie clientilor sai cel mai flexibil si accesibil sistem de finantare, cu cea mai mica dobanda si cele mai mici rate. Acest sistem faciliteaza accesul unei largi categorii de consumatori la produse si echipamente de inalta calitate necesare confortului zilnic.
In fiecare zi, cei aproximativ 2000 de angajati ai companiei, sunt dedicati livrarii de aparate de ultima generatie, care faciliteaza accesul consumatorilor la informatie, divertisment si comunicare.
O prioritate a companiei Flanco este sa faca echipamentele care sporesc confortul vietii accesibile tuturor categoriilor de consumatori. Pentru a sustine acest deziderat Flanco a dezvoltat impreuna cu partenerii sai solutii de finantare flexibile, cu dobanzi mici, si rate cu valoare scazuta.
1.2. Prezentarea obiectului de activitate
1. Denumirea societatii: Flanco S.R.L.
2. Adresa: Bulevardul Independentei Ploiesti, Prahova
3. Forma juridica: societate cu raspundere limitata
4. Codul fiscal: R 9769530
5. Numar inmatriculare la Registrul Comertului: J40/372/2002
Obiectul de activitate: comercializarea de produse electronice si electricasnice.
Concurentii: S.C. Flanco S.R.L. intra in disputa cu firme care desfasoara acelasi gen de activitati si totodata se confrunta cu aceasi categorie de clienti: S.C. Flanco S.R.L., S.C. Rap Paul S.R..L., S.C. Audio Data S.R.L., S.C. Sonax S.R.L., S.C. Scenic S.R.L.
Clientii: sunt foarte diversi, atat persoane fizice pentru satisfacerea nevoilor individuale, cat si persoane juridice pentru a asigura firmelor, agentilor economici sau intreprinderilor pe care le detin, o buna desfasurare a activitatii, indiferent de ramura in care actioneaza, prin gama variata de produse oferita spre vanzare.
Bibliografie
1. Curs de Tehnici Comerciale
2. www. flanco.ro
3. Documente ale societatii Flanco
4. “Meseria de comerciant” - colectia “Biblioteca comertului romanesc”, Ed Didactica si pedagogica Bucuresti 1995
5. “Tehnologia comerciala” - Ana Lucia Ristea, C. Tudose, V. Ioan.Franc, Editura expert bucuresti 1999
6. “A fi sau a nu fi comerciant” - Ana Lucia Ristea, C. Tudose, V.Ioan Franc.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnologii comerciale - Studiu de caz realizat la firma SC Flanco SRL.docx