Concertul Instrumental

Proiect
5/10 (2 voturi)
Domeniu: Muzică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 75 în total
Cuvinte : 22310
Mărime: 107.82KB (arhivat)
Publicat de: Mara Dinu
Puncte necesare: 10
GENURILE MUZICALE ABORDATE ÎN EPOCA BAROCULUI MUZICAL CONCERTUL INSTRUMENTAL ÎN PRECLASICISM

Extras din proiect

I. Barocul în contextul culturii muzicale universale( cu plecare din Renaştere)

Barocul, ca şi termen al perioadei desemnate, nu a apărut decât după ce şi-a inventat el însuşi epoca, ulterior folosindu-se termenul de baroc. Putem semnala câteva accepţiuni de largă circulaţie ale termenului finit - baroc: barroco(lb.port.), barrueco(lb.span.) desemnând o “perlă neregulată, bizară, ciudată”; verruca(lb.lat.) “povârniş, neg”; barroco(lb.it.) “exagerat, încărcat, ciudat, bizar; şarlatanie”. În literatura secolelor XVI – XVII, baroc avea valoare de “extravagant, bizar, absurd”( Erasmus, Montagne, Pascal) şi a rămas sinonim cu “absurd”, “decadent” sau “grotesc”, până la sfârşitul secolului al XIX-lea. Se presupune că prima utilizare a termenului de baroc s-a facut pentru a caracteriza celebra Porta Pia din Roma, proiectată şi realizată de Michelangelo în a doua jumătate a secolului al XVI-lea, o construcţie a cărei arhitecturi se considera a fi destul de complicată şi sofisticată. Printre multe alte consideraţii, Tatarkiewicz e de parere că inţelesul iniţial al cuvântului baroc era mai aproape de abatere de la stil decât de definirea stilului propriu-zis cu valoare estetică autentică, desemnând mai curând o excentricitate a modei sau o proliferare a gustului indoielnic. Cuvântul baroc¬, cu inţelesul de perioadă sau stil, s-a stabilizat mult mai târziu, prin operele unora ca Burckhardt, Lübeke, Ilg, Gurlitt şi Wölfflin(sfârşitul secolului al XIX-lea) sau Benedetto Croce, Wilhelm Worringer şi Eugenio d’Ors y Rovira( prima jumătate a secolului al XX-lea). Indiferent de domeniul în care se regăseşte, stilul baroc se caracterizează prin utilizarea exagerată a mişcării şi a clarităţii, respectiv a bogăţiei folosirii detaliilor ce simbolizează lucruri ce se pot interpreta cu uşurinţă şi lipsă de ambiguitate. Toate aceste elemente sunt folosite de către artiştii genului baroc pentru a produce momente de tensiune, dramă, exuberanţă şi grandoare în privitor, ascultător şi/sau participant la actul de cultură. Stilul baroc, al cărui nume a purtat adesea o nuantă peiorativă, ce face aluzie la suprasolicitarea afectelor pe care le impune şi a efectelor prin care se comunică, sau la un detaliu al modei timpului - peruca , defineşte o epocă a exploziei de linii, forme, culori şi sunete, care dezvăluie, fără rezerve, sau chiar cu ostentaţie, spiritul fremătător al vremii. El se concretizează nu doar în arta timpului – arhitectura, sculptura, muzica, reprezentaţii de teatru – dar şi în modul de viată, căci totul e acaparat de fastuos, de la impodobirea bisericilor şi palatelor, a scenelor sau a lojelor de teatru, a instrumentelor muzicale, până la ornamentarea grădinilor şi a parcurilor, a trăsurilor şi caleştilor, a veşmintelor şi a pieptănăturilor sau a mobilierului.

Naşterea barocului este categoric legată de decizia Conciliului de la Trient (Concilio di Trento) din anii 1545 - 1563 privind modul în care Biserica Romano-Catolică vedea evoluţia picturii şi sculpturii bisericeşti. Ideea era ca artiştii să realizeze opere vizuale care să se adreseze tuturora, dar mai cu seamă celor mulţi şi needucaţi, decât grupului extrem de restrâns, pe vremea aceea, a celor avizaţi. Astfel manierismului intelectual şi rafinat al întregului secol al XVI-lea i se "opunea" prin deschidere, claritate şi lipsă de ambiguitate o reprezentare umană deschisă larg tuturor simţurilor. Oricum, a fost necesară aproximativ o generaţie până când aceste comandamente să poată fi realmente puse în practică prin naşterea şi cristalizarea stilului cunoscut mai târziu sub numele de baroc. În ciuda existenţei acestui hiatus în timp, există o părere destul de larg răspândită printre unii istorici de artă, dar contestată de alţii, că importantele inovaţii artistice ale marilor artişti

Preview document

Concertul Instrumental - Pagina 1
Concertul Instrumental - Pagina 2
Concertul Instrumental - Pagina 3
Concertul Instrumental - Pagina 4
Concertul Instrumental - Pagina 5
Concertul Instrumental - Pagina 6
Concertul Instrumental - Pagina 7
Concertul Instrumental - Pagina 8
Concertul Instrumental - Pagina 9
Concertul Instrumental - Pagina 10
Concertul Instrumental - Pagina 11
Concertul Instrumental - Pagina 12
Concertul Instrumental - Pagina 13
Concertul Instrumental - Pagina 14
Concertul Instrumental - Pagina 15
Concertul Instrumental - Pagina 16
Concertul Instrumental - Pagina 17
Concertul Instrumental - Pagina 18
Concertul Instrumental - Pagina 19
Concertul Instrumental - Pagina 20
Concertul Instrumental - Pagina 21
Concertul Instrumental - Pagina 22
Concertul Instrumental - Pagina 23
Concertul Instrumental - Pagina 24
Concertul Instrumental - Pagina 25
Concertul Instrumental - Pagina 26
Concertul Instrumental - Pagina 27
Concertul Instrumental - Pagina 28
Concertul Instrumental - Pagina 29
Concertul Instrumental - Pagina 30
Concertul Instrumental - Pagina 31
Concertul Instrumental - Pagina 32
Concertul Instrumental - Pagina 33
Concertul Instrumental - Pagina 34
Concertul Instrumental - Pagina 35
Concertul Instrumental - Pagina 36
Concertul Instrumental - Pagina 37
Concertul Instrumental - Pagina 38
Concertul Instrumental - Pagina 39
Concertul Instrumental - Pagina 40
Concertul Instrumental - Pagina 41
Concertul Instrumental - Pagina 42
Concertul Instrumental - Pagina 43
Concertul Instrumental - Pagina 44
Concertul Instrumental - Pagina 45
Concertul Instrumental - Pagina 46
Concertul Instrumental - Pagina 47
Concertul Instrumental - Pagina 48
Concertul Instrumental - Pagina 49
Concertul Instrumental - Pagina 50
Concertul Instrumental - Pagina 51
Concertul Instrumental - Pagina 52
Concertul Instrumental - Pagina 53
Concertul Instrumental - Pagina 54
Concertul Instrumental - Pagina 55
Concertul Instrumental - Pagina 56
Concertul Instrumental - Pagina 57
Concertul Instrumental - Pagina 58
Concertul Instrumental - Pagina 59
Concertul Instrumental - Pagina 60
Concertul Instrumental - Pagina 61
Concertul Instrumental - Pagina 62
Concertul Instrumental - Pagina 63
Concertul Instrumental - Pagina 64
Concertul Instrumental - Pagina 65
Concertul Instrumental - Pagina 66
Concertul Instrumental - Pagina 67
Concertul Instrumental - Pagina 68
Concertul Instrumental - Pagina 69
Concertul Instrumental - Pagina 70
Concertul Instrumental - Pagina 71
Concertul Instrumental - Pagina 72
Concertul Instrumental - Pagina 73
Concertul Instrumental - Pagina 74
Concertul Instrumental - Pagina 75

Conținut arhivă zip

  • Concertul Instrumental.doc

Alții au mai descărcat și

Domenico Scarlatti

Fiu al lui Alessandro Scarlatti, Domenico Scarlatti beneficiaza de o educatie muzicala adecvata, care îi va permite ulterior sa devina organist si...

Stilul mozartian în interpretarea pianistică

Pe langa calitatile sale creatoare, Mozart a fost si un mare pianist. Virtuozitatea pe care o poseda a starnit admiratia si entuziasmul...

Impresionismul Muzical

Curentul artistic al impresionismului a aparut in Franta in ultimele decenii ale secolului XIX si s-a propagat in Germania, Italia, Rusia si mai in...

Mozart

Wolfgang Amadeus Mozart Johannes Chrisosthomus Wolfgangus Theophilos Mozart s-a nascut în data de 27 ianuarie 1756 în orasul Salzburg din Austria,...

Te-ar putea interesa și

Paul Constantinescu

CADRU GENERAL  PERIOADA 1900  1920 Cercetarea trecutului mai mult sau mai puţin îndepărtat al culturii muzicale româneşti şi a fenomenului...

Analiza stilistico - interpretativă comparată a Trio Sonatei pentru două viori și pian Op. 2 nr. 6 de Georg Friederich Haendel

”Muzica este graiul sufletului. Ea stârnește în noi, nu instinctele ci gândurile cele mai profunde.” Argument Această lucrare cuprinde...

Evoluția limbajului stilistico-interpretativ violonistic de la Baroc la Modernism

Capitolul I Johann Sebastian Bach (1685-1750) 1.1 Încadrare în epocă Opera lui J. S. Bach se înscrie în istoria muzicii în curentul numit...

Repere cronologice și stilistice în creația muzicală

CAPITOLUL I. Johannes Brahms I.1. Repere cronologice şi stilistice în creaţia muzicală S-a născut la 7mai 1833 în Hamburg şi a fost al doilea...

Corn - recital instrumental, muzică de cameră

Introducere – Istoricul cornului Cred că in noi toţi există ceva constant, un sentiment a ceea ce e corect, al echilibrului, o armonie cu noi...

Creația simfonică și vocal simfonică a lui Franz Joseph Haydn

Mi-am ales pentru lucrarea de atestare Franz Joseph Haydn pentru ca era considerat in intreaga Eurapa ca fiind cel mai mare compozotor in viata. In...

Violoncelul

CAPITOLUL I JOHANN SEBASTIAN BACH – SUITA NR. 3 PENTRU VIOLONCEL SOLO, ÎN DO MAJOR, B.W.V. 1009 BIOGRAFIA ŞI CREAŢIA COMPOZITORULUI Johann...

Dimensiunea Stilistică a Creației lui Georg Friedrich Handel

Barocul Barocul muzical a fost un curent din muzica clasică europeană ce s-a manifestat aproximativ între 1600 și 1750. Barocul a format o punte...

Ai nevoie de altceva?