Corn - recital instrumental, muzică de cameră

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Muzică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 68 în total
Cuvinte : 25585
Mărime: 262.19KB (arhivat)
Publicat de: Sorin Iliescu
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. Introducere - Istoricul cornului pag. 3
  2. Capitolul I
  3. I. 1. Nocturna pentru corn şi pian de Gheorghe Paunescu pag. 9
  4. I. 2. Bagatelle pentru corn şi pian de Hermann Neuling pag. 16
  5. I. 3. Sonata pentru corn şi pian de Paul Hindemith pag. 21
  6. I. 4. Concertul nr. 1 în mi bemol major pentru corn şi orchestră de
  7. Richard Strauss pag. 42
  8. Muzică de cameră
  9. Capitolul II
  10. II 1. Kleine Kammermusik op. 24 nr. 2 de Paul Hindemith pag. 57
  11. II. 2. Cvintetul op. 56 nr. 3 pentru flaut , clarinet în si, oboi, fagot
  12. şi corn în fa de Franz danzi pag. 61
  13. Bibliografie pag 67

Extras din proiect

Introducere – Istoricul cornului

Cred că in noi toţi există ceva constant, un sentiment a ceea ce e corect, al echilibrului, o armonie cu noi înşine şi cu lumea în mijlocul căreia trebuie sa trăim. Totuşi, avem nevoie să sperăm în ceva care este dincolo de noi şi ne ajută să dăm vieţilor noastre dimensiuni, direcţii. Muzica trăieşte şi respiră ca să ne spună tocmai asta: cine suntem şi la ce ne asteptăm. În Bach, ca şi în Mozart sau Schyber, există o cale între noi şi infinit Consider anumite lucruri sacre. Ştiu că pentru o albină, trandafirul nu este un obiect frumos ci o sursă de hrană; Totuşi, şi pentru albină şi pentru mine, trandafirul este sacru, dacă prin sacru intelegem un dar indrăgit şi de care depinzi. În acelaşi sens, muzica este pentru mine frumuseţe. Valoarea muzicii reală rezidă în abilitatea de a ne uni pe toţi împreună ca fiinţe complete

Acestea erau cuvintele lui Yehudi Menuhin referitoare la muzică, la importanţa şi rolul ei in viaţa fiecarui om şi a societăţii. Şi cred că nu greşea cu nimic, căci muzica este un fel de viată, reprezintă un limbaj universal valabil şi tot ea este una dintre cele mai nemiloase arte, căci ceea ce nu e valoros nu va avea cum să supravieţuiască. Aici lucrurile nu se pun cu jumătaţi de măsură, căci muzica este supusă cenzurii nu numai a publicului, dar şi a celui mai necruţător examinator: timpul. Astfel, în timp, numai ceea ce e cu adevărat valoros va mai fi cântat şi reluat, va mai fi cunoscut de către public. Şi să ţinem minte că nu tot ceea ce e nou şi inedit este şi valoros. Acesta ar fi cazul atâtor muzici moderne care s-au bucurat de o reprezentaţie sau două şi apoi au fost uitate în praful unei biblioteci.

Cornul este după parerea multor specialişti unul dintre cele mai dificile instrumente de suflat.Voi încerca să urmăresc evoluţia cornului(de la cornul “da caccia”-

cornul cromatic)de la preclasicism până la Richard Wagner,Anton Bruckner si Gustav Mahler.Cornul,unul dintre cele mai vechi instrumente,a cărui existenţă datează din cele mai vechi timpuri a fost introdus în orchestră pe la mijlocul secolului XVII-lea.Acest instrument a fost folosit încă din antichitate în campaniile de luptă şi mai târziu în partidele de vânătoare de unde era nelipsit.Semnalele emise de corn aveau o seminificaţie exactă în timpul vânătorii,de exemplu fiecare animal avea un semnal corespunzator.

Deasemenea,adunarea,plecarea sau incheierea vânătorii era anunţată prin intervenţiile cornului.Toate aceste semnale au fost preluate de compozitori şi au fost utilizate în toate genurile muzicale din preclasicism şi până în zilele noastre.

În perioada preclasică,datorită posibilităţilor tehnice reduse,cornul este mai puţin întâlnit în lucrările orchestrale.Cu toate acestea,la Johann Sebastian Bach întâlnim cornul “da caccia” în lucrări ca “Marea Missa” în si minor(Nr.10 ARIA) Cantata nr.65(“Sie warden aus Saba alle Kommen”) Concertul Brandenburgi nr.1,altele.În aceste lucrări,discursul muzical atribuit cornului este foarte dificil,care pune probleme şi instrumentiştilor din zilele noastre.Pentru interpretarea pasajelor respective aste nevoie de o anumită virtuozitate datorită dificultăţilor tehnice şi de registru.Acelaşi mod de tratare îl are şi Händel în celebra sa suită intitulată “Muzica apelor”.

În preclasicism ,cornul “da caccia” avea un mare neajuns.Fiind construit pe pricipiul armonicelor superioare,un instrument de o anumită lungime nu putea să emită decât armonice superioare ale unui sunet de bază.De aici rezultă denumirea de corn in FA ,în si bemol,în mi bemol şi aşa mai departe.

Aşadar,pe lângă faptul că nu se putea intona o gamă cromatică,in momentul schimbării tonalităţii,la miljlocul secolului al XVIII-lea,mai precis în anul 1753,un cornist din Dresda,Anton Joseph Hampel,remediază această problemă inventând nişte tuburi de schimb.Astfel,cornistul nu mai era nevoit să mai schimbe intregul instrument pentru a cânta diverse tonalităţi,ci numai aceste tuburi care işi modificau lungimea traseului principal.

Preview document

Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 1
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 2
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 3
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 4
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 5
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 6
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 7
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 8
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 9
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 10
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 11
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 12
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 13
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 14
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 15
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 16
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 17
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 18
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 19
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 20
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 21
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 22
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 23
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 24
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 25
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 26
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 27
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 28
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 29
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 30
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 31
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 32
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 33
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 34
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 35
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 36
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 37
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 38
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 39
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 40
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 41
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 42
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 43
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 44
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 45
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 46
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 47
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 48
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 49
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 50
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 51
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 52
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 53
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 54
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 55
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 56
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 57
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 58
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 59
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 60
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 61
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 62
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 63
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 64
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 65
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 66
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 67
Corn - recital instrumental, muzică de cameră - Pagina 68

Conținut arhivă zip

  • Corn - Recital Instrumental, Muzica de Camera.doc

Alții au mai descărcat și

Domenico Scarlatti

Fiu al lui Alessandro Scarlatti, Domenico Scarlatti beneficiaza de o educatie muzicala adecvata, care îi va permite ulterior sa devina organist si...

Stilul mozartian în interpretarea pianistică

Pe langa calitatile sale creatoare, Mozart a fost si un mare pianist. Virtuozitatea pe care o poseda a starnit admiratia si entuziasmul...

Impresionismul Muzical

Curentul artistic al impresionismului a aparut in Franta in ultimele decenii ale secolului XIX si s-a propagat in Germania, Italia, Rusia si mai in...

Mozart

Wolfgang Amadeus Mozart Johannes Chrisosthomus Wolfgangus Theophilos Mozart s-a nascut în data de 27 ianuarie 1756 în orasul Salzburg din Austria,...

Ai nevoie de altceva?