Extras din proiect
1. Cultivarea aptitudinilor de a recepta şi de a practica muzica
2. Însuşirea unei culturi muzicale şi a unor criterii de judecată estetică
3. Cultivarea sensibilităţii, imaginaţiei şi a creativităţii muzicale; stimularea interesului şi a dragostei pentru adevăratele valori muzicale.
CLASA a-V-a
Obiectivele de referinţă
1. Îmbogăţirea repertoriului de cântece
2. Cultivarea vocii şi dezvoltarea auzului muzical
3. Dezvoltarea deprinderilor de cântece corectă şi expresivă
4. Stimularea imaginaţiei, fanteziei şi a memoriei muzicale
5. Formarea deprinderilor de scris-citi muzical
6. Cunoaşterea unor genuri reprezentative din muzica populară, cultă, bisericească, uşoară
7. Cunoaşterea şi aprecierea creaţiei unor mari personalităţi muzicale
8. Îmbogăţirea limbajului muzical
9. Dezvoltarea capacităţii de audiere şi de analiză a muzicii
Unităţi de învăţare
1. Măsura de doi timpi – 1 oră
2. Pătrimea cu punct – 1 oră
3. Măsura de trei timpi – 1 oră
4. Anacruza – 1 oră
5. Gama do major – 1 oră
6. Semnele de repetiţie – 1 oră
7. Măsura de patru timpi – 1 oră
8. Pauzele de doi timpi şi de patru timpi –1 oră
9. tabel recapitulativ al măsurilor învăţate – 1 oră
10. Şaisprezecimea – 1 oră
11. Valorile duratelor muzicale – 1 oră
12. Sunetele re, mi, fa, sol din octava a doua – 1 oră
13. Sunetele si, la, sol din octava mică – 1 oră
14. recapitularea sunetelor învăţate – 1 oră
15. Instrumentele muzicale; instrumentele din orchestra simfonică – 1 oră
16. Intervalele muzicale – prima, secunda, terţa, cvarta, cvinta, sexta, septima, octava – 1 oră
17. Recapitularea intervalelor muzicale – 1 oră
18. termeni de mişcare şi de nuanţe – 2 ore
19. Gama la minor – 1 oră
20. Gamele do major şi la minor – 1 oră
21. Scări muzicale întâlnite în folclorul românesc – 2 ore
22. Analiza structurală a unui cântec – 1 oră
PLANIFICAREA SEMESTRIALĂ
CLASA a-V-a
Nr.
crt. Data Detalieri de conţinut Activităţi de învăţare Resurse Obiective de referinţă
1
6-11 I
Sunetele re, mi, fa, sol, din octava a doua
- intuire auditivă
-citirea noţiunilor
-aplicarea în cântece Ţara mea
-D. G. Kiriac
Fantezia pentru pian, cor şi orchestră
L. W. Beethoven
2.1, 2.3, 3.2
2
13-18 I
Sunetele si, la, sol, din octava mică - intuire
-citirea noţiunilor
-aplicare în cântece
-recunoaştere
Cântecul
“Bardul din Mirceşti”
2.1, 2.3, 3.2
3
20-25 I
Recapitul-area sunetelor învăţate
- recunoaştere
- comparare Audiţie
-Valurile Dunării
- Ivanovici -
Fantezia pentru pian, cor şi orchestră
L. W. Beethoven
2.1, 2.3, 3.2
4
27 I-1 II
Muzica vocală :
-vocile de copii
-vocile de femei
-vocile de bărbaţi
- explicarea de către profesor a noţiunilor noi
- recunoaştere auditivă
Cântecul:
Cântec de leagăn
Fr. Schubert
2.3, 3.2,4.1
5
3-8 II Muzică instrumentală
-instrumente cu coarde şi arcuş
-instrumente de suflat: din lemn, din alamă
-instrumente de percuţie
-intuire grafică şi auditivă
-aplicare
Audiţie
-Valurile
de J. Strauss
-Anotimpurile
de Vivaldi
2.1, 2.2, 3.2, 4.1
6
10-15 II
Gama do major - exerciţii de intonaţie
- intuire auditivă
-exersare
-aplicare
“Noul an de şcoală”
I.M.Potolea 2.1, 2.3, 3.2
Preview document
Conținut arhivă zip
- Obiective Generale ale Educatiei.doc