Obiective generale ale educației

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Muzică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 1879
Mărime: 19.06KB (arhivat)
Publicat de: Livia Constantin
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

1. Cultivarea aptitudinilor de a recepta şi de a practica muzica

2. Însuşirea unei culturi muzicale şi a unor criterii de judecată estetică

3. Cultivarea sensibilităţii, imaginaţiei şi a creativităţii muzicale; stimularea interesului şi a dragostei pentru adevăratele valori muzicale.

CLASA a-V-a

Obiectivele de referinţă

1. Îmbogăţirea repertoriului de cântece

2. Cultivarea vocii şi dezvoltarea auzului muzical

3. Dezvoltarea deprinderilor de cântece corectă şi expresivă

4. Stimularea imaginaţiei, fanteziei şi a memoriei muzicale

5. Formarea deprinderilor de scris-citi muzical

6. Cunoaşterea unor genuri reprezentative din muzica populară, cultă, bisericească, uşoară

7. Cunoaşterea şi aprecierea creaţiei unor mari personalităţi muzicale

8. Îmbogăţirea limbajului muzical

9. Dezvoltarea capacităţii de audiere şi de analiză a muzicii

Unităţi de învăţare

1. Măsura de doi timpi – 1 oră

2. Pătrimea cu punct – 1 oră

3. Măsura de trei timpi – 1 oră

4. Anacruza – 1 oră

5. Gama do major – 1 oră

6. Semnele de repetiţie – 1 oră

7. Măsura de patru timpi – 1 oră

8. Pauzele de doi timpi şi de patru timpi –1 oră

9. tabel recapitulativ al măsurilor învăţate – 1 oră

10. Şaisprezecimea – 1 oră

11. Valorile duratelor muzicale – 1 oră

12. Sunetele re, mi, fa, sol din octava a doua – 1 oră

13. Sunetele si, la, sol din octava mică – 1 oră

14. recapitularea sunetelor învăţate – 1 oră

15. Instrumentele muzicale; instrumentele din orchestra simfonică – 1 oră

16. Intervalele muzicale – prima, secunda, terţa, cvarta, cvinta, sexta, septima, octava – 1 oră

17. Recapitularea intervalelor muzicale – 1 oră

18. termeni de mişcare şi de nuanţe – 2 ore

19. Gama la minor – 1 oră

20. Gamele do major şi la minor – 1 oră

21. Scări muzicale întâlnite în folclorul românesc – 2 ore

22. Analiza structurală a unui cântec – 1 oră

PLANIFICAREA SEMESTRIALĂ

CLASA a-V-a

Nr.

crt. Data Detalieri de conţinut Activităţi de învăţare Resurse Obiective de referinţă

1

6-11 I

Sunetele re, mi, fa, sol, din octava a doua

- intuire auditivă

-citirea noţiunilor

-aplicarea în cântece Ţara mea

-D. G. Kiriac

Fantezia pentru pian, cor şi orchestră

L. W. Beethoven

2.1, 2.3, 3.2

2

13-18 I

Sunetele si, la, sol, din octava mică - intuire

-citirea noţiunilor

-aplicare în cântece

-recunoaştere

Cântecul

“Bardul din Mirceşti”

2.1, 2.3, 3.2

3

20-25 I

Recapitul-area sunetelor învăţate

- recunoaştere

- comparare Audiţie

-Valurile Dunării

- Ivanovici -

Fantezia pentru pian, cor şi orchestră

L. W. Beethoven

2.1, 2.3, 3.2

4

27 I-1 II

Muzica vocală :

-vocile de copii

-vocile de femei

-vocile de bărbaţi

- explicarea de către profesor a noţiunilor noi

- recunoaştere auditivă

Cântecul:

Cântec de leagăn

Fr. Schubert

2.3, 3.2,4.1

5

3-8 II Muzică instrumentală

-instrumente cu coarde şi arcuş

-instrumente de suflat: din lemn, din alamă

-instrumente de percuţie

-intuire grafică şi auditivă

-aplicare

Audiţie

-Valurile

de J. Strauss

-Anotimpurile

de Vivaldi

2.1, 2.2, 3.2, 4.1

6

10-15 II

Gama do major - exerciţii de intonaţie

- intuire auditivă

-exersare

-aplicare

“Noul an de şcoală”

I.M.Potolea 2.1, 2.3, 3.2

Preview document

Obiective generale ale educației - Pagina 1
Obiective generale ale educației - Pagina 2
Obiective generale ale educației - Pagina 3
Obiective generale ale educației - Pagina 4
Obiective generale ale educației - Pagina 5
Obiective generale ale educației - Pagina 6
Obiective generale ale educației - Pagina 7
Obiective generale ale educației - Pagina 8
Obiective generale ale educației - Pagina 9
Obiective generale ale educației - Pagina 10
Obiective generale ale educației - Pagina 11
Obiective generale ale educației - Pagina 12
Obiective generale ale educației - Pagina 13
Obiective generale ale educației - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Obiective Generale ale Educatiei.doc

Alții au mai descărcat și

Domenico Scarlatti

Fiu al lui Alessandro Scarlatti, Domenico Scarlatti beneficiaza de o educatie muzicala adecvata, care îi va permite ulterior sa devina organist si...

Stilul mozartian în interpretarea pianistică

Pe langa calitatile sale creatoare, Mozart a fost si un mare pianist. Virtuozitatea pe care o poseda a starnit admiratia si entuziasmul...

Impresionismul Muzical

Curentul artistic al impresionismului a aparut in Franta in ultimele decenii ale secolului XIX si s-a propagat in Germania, Italia, Rusia si mai in...

Mozart

Wolfgang Amadeus Mozart Johannes Chrisosthomus Wolfgangus Theophilos Mozart s-a nascut în data de 27 ianuarie 1756 în orasul Salzburg din Austria,...

Te-ar putea interesa și

Formarea unei gândiri geografice la elevii din ciclul primar prin studiul disciplinei Geografia

INTRODUCERE Învățământul a evoluat și va evolua de-a lungul timpului. Sursa globală a conținuturilor învățământului și ale educației este chiar...

Climatul educațional cultural-familial, factor esențial al reușitei școlare

INTRODUCERE Familia, nucleu de bază al societăţii noastre, are rolul de a asigura dezvoltarea fizică şi mora- lă a copilului. De familie depinde...

Managementul Proiectelor Educaționale

Revoluţionarea educaţiei, înţeleasă ca fundament al realizării progresive a obiectivelor societăţii cunoaşterii, statuează, in acest context,...

Dimensiunea normativă și culturală a organizației școlare

ARGUMENT MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI Abordarea temei ”Dimensiunea normativă și culturală a organizațiilor școlare” implică prezentarea şi...

Abandonul școlar - cauze și modalități de prevenire

Capitolul I: Abandonul scolar, cauze şi efecte 1.1. Delimitări conceptuale : inadaptare, eşec, insucces şi abandon şcolar În literatura de...

Studiu comparativ privind dezvoltarea forței la clasele gimnaziale

CAPITOLUL I PROBLEMATICA CERCETĂRII. GENERALITĂŢI 1.1. Calităţile motrice - obiective principale ale educaţiei fizice Viaţa contemporană în care...

Grădinița particulară versus grădinița de stat

Introducere “ Copiii sunt creativi in mod natural si doar asteapta atmosfera propice pentru a-si manifesta creativitatea” I.G.Gowan In conceptul...

Finalitățile Educației

ARGUMENT Educaţia este un tip particular de acţiune umană, o intervenţie sau direcţionare, o categorie fundamentală a pedagogiei. Platon definea...

Ai nevoie de altceva?