Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Muzică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 43 în total
Cuvinte : 5933
Mărime: 4.52MB (arhivat)
Publicat de: Cantemir Simon
Puncte necesare: 9
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti

Cuprins

  1. Cuprins 1
  2. Date bibliografice şi creaţie 2
  3. Analiza Concertului nr. 1 pentru două clarinete şi orchestră de coarde în FA Major 5
  4. Concertul nr. 1 Fa Major - Arbore sintactic - Partea I - La b Major 12
  5. Concertul nr. 1 Fa Major - Vocabular - Partea I - La b Major 13
  6. Concertul nr. 1 Fa Major - Fişă semantică - Partea I - La b Major 14
  7. Concertul nr. 1 Fa Major - Arbore sintactic - Partea II - La b Major 15
  8. Concertul nr. 1 Fa Major - Vocabular - Partea II - La b Major 16
  9. Concertul nr. 1 Fa Major - Fişă semantică - Partea II - La b Major 18
  10. Concertul nr. 1 Fa Major - Arbore sintactic - Partea III - La b Major 19
  11. Concertul nr. 1 Fa Major - Vocabular - Partea III - Fa Major 20
  12. Concertul nr. 1 Fa Major - Fişă semantică - Partea III - Fa Major 22
  13. Analiza Concertul nr. 2 în Fa Major pentru două clarinete şi orchestră de coarde în Fa Major 23
  14. Concertul nr.2 Fa Major – Arbore sintactic - Partea I - Fa Major 30
  15. Concertul nr. 2 Fa Major – Vocabular - Partea I - Fa Major 31
  16. Concertul nr. 2 Fa Major –Fişă semantică - Partea I - Fa Major 32
  17. Concertul nr.2 Fa Major – Arbore sintactic - Partea II - Fa Major 33
  18. Concertul nr. 2 Fa Major – Vocabular - Partea II - Fa Major 34
  19. Concertul nr. 2 Fa Major –Fişă semantică - Partea II - Fa Major 37
  20. Concertul nr.2 Fa Major – Arbore sintactic - Partea III - Fa Major 38
  21. Concertul nr. 2 Fa Major – Vocabular - Partea III - Fa Major 39
  22. Concertul nr. 2 Fa Major –Fişă semantică - Partea III - Fa Major 40
  23. Bibliografie 41

Extras din proiect

1. DATE BIBLIOGRAFICE ŞI CREAŢIE

„Mendelssohn este un talent enorm, extraordinar superb, prodigios.

Nu pot fi acuzat că vorbesc astfel din prietenie, pentru că mi-a spus

sincer că nu înţelege nimic din muzica mea”.

H. Berlioz

Alături de personalităţi prestigioase cum sunt compozitorii Robert Schumann şi Richard Wagner, şi alţi, Felix Mendelssohn Bartholdy este un exponent de seamă al romantismului muzical german.

Născut la Hamburg, la 3 februarie 1809, într-o familie de intelectuali, a început studiul pianului de timpuriu şi în scurt timp a obţinut succese în Germania, Italia, Franţa şi Anglia. La 21 de ani a devenit un dirijor vestit în toată Germania, apreciat prin darul său de a însufleţi orchestrele şi formaţiile corale. S-a dedicat în mod special muncii de redescoperire şi interpretare a capodoperelor ale trecutului muzical.

După ce a relevat publicului german şi european lucrări esenţiale din literatura clarinetului ale marelui J.S. Bach, la 11 martie 1829 (deci la vârsta de 20 ani), el a organizat, la Singakademie din Berlin, prima audiţie a monumentalului oratoriu al cantorului din Leipzig, Patimile după Matei. Studiind cu modestie şi pasiune creaţia marilor înaintaşi - Bach. Händel, Mozart şi Beethoven – Mendelssohn - Bartholdy a dat o nouă orientare artei dirijorale.

Într-o existenţă scurtă (a trăit cu trei ani mai mult decât Mozart), Mendelssohn – Bartholdy a creat 121 de lucrări, în diferite genuri muzicale. Dintre acestea, vom cita cinci Simfonii, Concertul pentru vioară, (nelipsit din repertoriul violoniştilor, datorită farmecului său melodic şi eleganţei poetice), două concerte pentru pian, piese concertante pentru pian şi orchestră, două oratorii: Paulus şi Elias. Cele mai populare lucrări de cameră ale compozitorului sunt însă cele scrise pentru pian, concepute în cele mai variate forme,de la cele clasice (Preludii şi fugi, 4 Sonate), până la formele libere, tipice romantismului, Capricii, Fantezii şi celebrele Cântece fără cuvinte.

Creaţia lui Felix Mendelssohn – Bartholdy se caracterizează printr-o substanţă melodică inspirată, izvorâtă din particularităţile liedului german, printr-o orchestraţie strălucitoare, pusă în slujba reliefării plastice a imaginilor muzicale şi mai ales prin claritatea clasică a formei muzicale.

Mendelssohn era cult şi receptiv, trăise în preajma lui Goethe, avea o mare sensibilitate şi fiind angrenat în viaţa publică muzicală modernă, nu putea rămâne străin aspiraţiilor artistice ale timpului fapt ce l-a determinat să sintetizeze diferitele tendinţe şi curente artistice din epocă astfel, el a desprins din romantism ceea ce era mai apropiat firii sale temperate. Romantismul său este acela al unui urmaş direct al marilor clasici, pe care i-a slujit cu entuziasm, în calitate de dirijor şi organizator al vieţii muzicale. Nu poate fi trecut cu vederea faptul că el a contribuit la cunoaşterea marilor opere clasice, a redescoperit marea creaţie a lui Bach, transformând Leipzigul într-un mare centru muzical al Germaniei.

El este singurul care a reuşit, animat de veneraţia pentru Beethoven, să-l determine pe Goethe să asculte muzica titanului; şi cu toate că Goethe părea să nu înţeleagă natura tumultoasă a genului beethevenian, Mendelssohn remarcă într-o scrisoare că poetul fusese, de fapt, adânc impresionat de arta acestuia.

Mendelssohn era un romantic moderat, a cărui activitate trădează atitudinea intelectualităţii burgheze germane oscilând între tendinţele politice conservatoare şi cele liberale, dorind să menţină vechiul, în nădejdea de a aduce noul cu încetişorul şi, în orice caz, fără salturi revoluţionare.

Muzica lui Mendelssohn este ecoul temperamentului şi al vieţii sale; întotdeauna echilibrată, sobră, fără excese, lucrată cu exigenţă şi cunoaştere deplină a meşteşugului. Totuşi era un sentimental, o natură lirică prin excelenţă, o fire melancolică, iubea visul şi capriciile fanteziei; dar acestea fuseseră oarecum organizate prin educaţie meticuloasă şi aleasă pe care o primise.

La vârsta de 18 ani Mendelssohn compune o capodoperă: uvertura Visul unui nopţii de vară, după Shakespeare, uvertura prin care compozitorul a evocat, lumea de vis a zânelor. Această lucrare apare ca un punct valoric maxim, în jurul căruia se rânduiesc şi faţă de care se raportează întreaga sa creaţie ulterioară.

ANALIZA CONCERTULUI NR.1 PENTRU DOUĂ CLARINETE ŞI ORCHESTRĂ DE COARDE ÎN

FA MAJOR

Concertul cuprinde 3 părţi.

Partea I allegro con foco, în tonalitatea Fa Major este scrisă în forma de lied bipartit dezvoltat. Concertul debutează cu o parte introductivă de 9 măsuri.

Urmează secţiunea A formată din 2 perioade: a1 şi a2.

Preview document

Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 1
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 2
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 3
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 4
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 5
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 6
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 7
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 8
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 9
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 10
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 11
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 12
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 13
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 14
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 15
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 16
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 17
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 18
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 19
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 20
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 21
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 22
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 23
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 24
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 25
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 26
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 27
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 28
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 29
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 30
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 31
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 32
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 33
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 34
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 35
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 36
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 37
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 38
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 39
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 40
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 41
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 42
Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet în Perioada Romantismului - Pagina 43

Conținut arhivă zip

  • Privire de Ansamblu asupra Literaturii Camerale pentru Clarinet in Perioada Romantismului.doc

Alții au mai descărcat și

Domenico Scarlatti

Fiu al lui Alessandro Scarlatti, Domenico Scarlatti beneficiaza de o educatie muzicala adecvata, care îi va permite ulterior sa devina organist si...

Stilul mozartian în interpretarea pianistică

Pe langa calitatile sale creatoare, Mozart a fost si un mare pianist. Virtuozitatea pe care o poseda a starnit admiratia si entuziasmul...

Impresionismul Muzical

Curentul artistic al impresionismului a aparut in Franta in ultimele decenii ale secolului XIX si s-a propagat in Germania, Italia, Rusia si mai in...

Mozart

Wolfgang Amadeus Mozart Johannes Chrisosthomus Wolfgangus Theophilos Mozart s-a nascut în data de 27 ianuarie 1756 în orasul Salzburg din Austria,...

Ai nevoie de altceva?