1. SCURT REZUMAT Negocierea este prezentă în toate ipostazele activităţilor şi existenţei umane. Orice persoană, în mod involuntar sau nu, convinge sau se lasă convins de o altă persoană să realizeze ceva. Însă, înainte de a obţine mult doritul acord, oamenii trec inevitabil printr-o stare de dezacord, ce poate fi mai intensă sau mai puţin intensă, în funcţie de situaţie. Arta de a te înţelege cu partenerul de discuţii, evitând posibilele conflicte, poartă numele de negociere. Desfăşurarea întâlnirilor părţilor diferă în funcţie de circumstanţe, însă se pot evidenţia anumite etape specif... vezi detalii
Negocierea in afaceri Capitolul 1 Comunicarea in procesul negocierii Toate activitatile organizate de oameni isi au izvorul in comunicare. A vorbi, scrie, a citi, a asculta, a privy-toate acestea inseamna comunicare. Situatii in care acesta lipseste sunt foarte greu de gasit. Transmiterea informatiilor, ideilor, etc de la o persoana la alta sau de la un grup la altul inseamna comunicare si aceasta presupune existent unui emitator, a unui canal, a unui cod si a unui receptor. Un emitator (persoana, grup,organizatie) trimite un mesaj (cuvinte, simboluri, expresii corporale) catre un rece... vezi detalii
ECOWAS este o comunitate formata din 15 state vest africane si anume : Benin, Burkina Faso, Capo-Verde, Cote-d’lvoire, The Gambia, Ghana, Guinea, Guinea-Bissan, Liberia, Mali, Niger, Nigeria, Senegal, Sierra-Leone, Togo. A fost fondata in 28 mai 1975 prin adoptarea Tratatului ECOWAS. In 1993 Tratatul a fost revizuit pentru a accelera procesul de integrare. Sediul central se afla in orasul Abuja din Nigeria. Suprafata toatala acoperita de ECOWAS este 6,1 milioane km². Populatia totala este de 220milioane locuitori. Venitul disponibil total este de 106,7 miliarde $ US. OBIECTIV - Prom... vezi detalii
Introduction Negotiation is defined as the process by which a bilateral decision is made by two actively involved parties. The needs and preferences of each party are determined by each of their own goals and values. The end goal of negotiation should be an explicit agreement, long-term policy, or possible social change. Explicit negotiations are the principal underpinning for diplomatic exchanges, whereas tacit actions are used when there is more distrust between the two parties and the explicit communication is incomplete or impossible. In our ever so fast moving world, we now notice th... vezi detalii
În procesul de negociere comercială internaţională apar deseori întrebări referitoare la impactul avut de varietatea culturală impresionantă a părţilor. Aşadar, ne propunem să găsim răspunsuri, să analizăm cauzele unor situaţii delicate sau amuzante ce survin ca urmare a acestor diferenţe şi să descriem propriu-zis particularităţile culturale care deseori ne frapează. 2.Cele două reguli de fier în afacerile internaţionale Cunoaşterea de către exportatori a obiceiurilor şi practicilor în afacerile internaţionale este esenţială pentru desfăşurarea optimă a relaţiilor de parteneriat. Importa... vezi detalii
1. INTRODUCERE Diversitatea culturală reprezintă una din caracteristicile negocierii ce se desfăşoară la nivel internaţional.Negocierea internaţională prezintă o serie de particularităţi precum rolul distanţei sau complexitatea si durata mai mare a procesului de negociere. Principalele elemente care deosebesc negocierea internaţională de cea naţională sunt însă: diferenţele culturale, cele între sistemele juridice, precum şi cele între sistemele politico-administrative. Cultura poate fi ca mod de gandire al unei comunitati sau în funcţie de tipul de comunitate: cultură naţională (valoril... vezi detalii
INTRODUCERE Negocierea este tipul de interacţiune umană în care participanţii sunt în acelaşi timp interdependenţi dar şi separaţi de interesele in anumite probleme. Negocierea este o practică obişnuită care apare în situaţii diferite chiar în imediata noastră vecinătate. Negocierea poate fi definită ca fiind un proces ce are loc între două sau mai multe părţi interdependente dar şi divergente care optează în mod voluntar pentru conlucrare în vederea atingerii unui acord reciproc avantajos. Construit pe baza unor componente esenţiale acest proces se bazează pe: o Părţile aflate în nego... vezi detalii
MIMICA SI GESTURI IN NEGOCIERE Apropriindu-ne de sfarsitul secolului XX, suntem martorii aparitiei unui nou tip de om de stiinta, cel din domeniul comunicarilor non-verbale.Tot asa cum ornitologul se delecteaza observand pasarile si comportamentul lor,specialistul in comunicari urmareste cu pasiune semnele si semnalele non verbale ale fiintelor umane. Este aproape incredibil ca in decursul evolutiei umane de mai bine de un milion de ani, aspectele non-verbale ale comunicarii au inceput sa fie studiate mai intens abia in anii 1960, iar publicul a luat cunostinta de existenta acestora numa... vezi detalii
Importanţa negocierii unui contract de vanzare-cumparare. Contractarea reprezinta una dintre etapele cele mai importante în afacerile economice si în cele internationale, în mod special, acestea reprezentând în fond luarea deciziei în afaceri. Negocierea contractului de vânzare–cumparare internationala reprezinta în practica confruntarea ofertelor facute de partenerii negociatori: oferta de vânzare a exportatorului si oferta de cumparare (comanda) a importatorului Importanţa negocierii unui contract de vanzare-cumparare. Astfel, am analizat din perspectiva unui contract de vânzare-cumpar... vezi detalii
1. Descrierea generala a afacerii 1.1 Descrierea afacerii în care se doreste sa se intre Cresterea eficientei personalului din Iasi inseamna timp investit catre angajatul in pregatire, in a deveni mai competent. Acest lucru inseamna in prezent mai putin timp investit in familie. Oamenii sunt din ce in ce mai ocupati. In acelasi timp fiecare doreste sa ofere maximum familiei. Au crescut exigentele referitoare la pregatirea copiilor odata cu accesul la informatii. Oamenii sunt din ce in ce mai dispusi sa plateasca pentru un serviciu de educatie si de recreere de calitate. Acestea sunt pre... vezi detalii
1. Lumea niponă 1.1. Cultură şi tradiţii Cultura japoneză a evoluat mult în ultimii ani – de la cultura originală a ţării, Jomon, la cea contemporană, hibridă, în care regăsim influenţe din Asia, Europa şi America de Nord. Începând cu mijlocul secolului al XIX-lea, influenţa vestică a început să predomine. Cea americană s-a afirmat mai ales după al doilea Război Mondial. Influenţa este evidentă în cultura populară contemporană japoneză. Se mai observă şi amprente ale culturilor Asiei şi Europei. Astăzi, Japonia este principala ‘exportatoare’ a culturii sale populare, care a câştigat tot... vezi detalii
1. PREZENTARE GENERALĂ - GENERAL MOTORS 2. ALIANŢA RENAULT – NISSAN 3. PREGĂTIRILE NEGOCIERILOR 4. DESFĂŞURAREA NEGOCIERILOR 4.1. Amentinţarea asiatico-italiană 4.2. Ghosn nu doreşte să conducă GM 4.3. Piedicile alianţei 5. GENERAL MOTORS - MERGE SINGURĂ MAI DEPARTE 6. RENAULT ŞI NISSAN - DESCHISE ALTOR PROPUNERI vezi detalii
1. INTRODUCERE Secolul XX a adus multe transformări pentru Rusia, de la conducerea ţaristă, la dominaţia comunista, pâna la democraţie. Cu toate acestea, o serie de lucruri au rămas neschimbate: ruşii înca au tendinţe expansioniste, o încăpăţânare de neîntrecut şi sunt implicaţi într-o continuă luptă pentru putere pe plan internaţional. Există teme constante şi distincte, vechi, dinaintea perioadei sovietice, care înca sunt aplicabile în esenţă şi azi pentru a descrie rusul. Pe primul loc este concepţia fermă „răscumpărare prin suferinţa” ceea ce subliniază faptul că ei stabilesc o legăt... vezi detalii
SECURITATEA INTERNAŢIONALĂ SI IMPACTUL TERORISMULUI ASUPRA SECURITATII 1.Conceptul de securitate internaţională Etapa actuală se caracterizează printr-o complexitate şi o diversitate fără precedent, generate de mutaţiile care se produc pe toate planurile – politic, economic, social. Toate aceste uriaşe transformări imprimă, la rîndul lor, caracteristici specifice vieţii internaţionale, relaţiilor dintre state, prin aducerea în prim plan a unor fenomene, tendinţe şi evenimente ce trebuie descifrate spre a li se găsi soluţii corespunzătoare pentru ca pacea omenirii, securitatea şi progresu... vezi detalii
CRIS-TIM este o afacere 100% romaneasca, de familie, administrata cu seriozitate si responsabilitate si detinuta de Cristina si Radu Timis. In 1992 afacerea de familie era reprezentata doar de un chiosc alimentar,in 2006 ea reprezinta un grup puternic, lider pe piata mezelurilor. Grupul CRIS-TIM reprezinta o forta sustinuta de toate companiile membre ale sale. Cristim 2 Prodcom: specializata in marketing, vanzari si distributie de mezeluri Recunostinta Prodcom Impex: fabricile de la Filipestii de Padure, in judetul Prahova, cu peste 1500 de angajati Eco-Ferm: patru ferme pentru crester... vezi detalii