Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Negociere
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 86 în total
Cuvinte : 18281
Mărime: 104.92KB (arhivat)
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1 PRINCIPII DE BAZ~ ALE NEGOCIERII
  2. 1.1 Conceptul de negociere .1
  3. 1.2 Principalele caracteristici ale negocierii.7
  4. 1.3 Tipologia si formele negocierii.10
  5. 1.4 Etapele procesului de negociere.16
  6. CAPITOLUL 2 COMUNICAREA – PROBLEM~ ESEN|IAL~ A
  7. NEGOCIERII
  8. 2.1 Conceptul de comunicare, consideratii de ordin istoric.28
  9. 2.2 Stilul de comunicare.38
  10. 2.3 Formele de comunicare in negociere.43
  11. 2.3.1 Comunicarea verbala in negociere.43
  12. 2.3.2 Comunicarea nonverbala in negociere.50
  13. CAPITOLUL 3 TIPURI DE PARTENERI COMERCIALI
  14. 3.1 Cerinte privind calitatile negociatorilor.58
  15. 3.2 Tipuri de parteneri comerciali si modalitati de abordare a
  16. acestora in cursul negocierilor.63
  17. 3.3 Caracteristici ale unor negociatori din alte tari.68
  18. CONCLUZII.80
  19. BIBLIOGRAFIE

Extras din proiect

CAPITOLUL 1 PRINCIPII DE BAZ~ ALE NEGOCIERII

1.1 CONCEPTUL DE NEGOCIERE

Complexitatea deosebita a vietii social economice si politice contemporane, faptul ca participarea intensa la relatiile economice internationale a devenit o cerinta indispensabila a progresului economic al fiecarei natiuni, se reflecta si in intensificarea preocuparilor pentru asigurarea prin dialog si conlucrare a unui cadru cat mai adecvat de desfasurare a negocierilor pe baza unor principii corecte, echitabile .

Negocierile servesc, intr-o mare masura, eforturilor de diversificare a directiilor si domeniilor afacerilor, avand rolul de a da raspunsuri la probleme complexe pe care acestea le presupun. Negocierile au fost consacrate ca fiind modalitatea cea mai adecvata de rezolvare a problemelor ce apar in raporturile dintre state. De aceea dreptul international contemporan plaseaza negocierile pe primul loc in cadrul procedurilor de solutionare pasnica a diferendelor internationale, aceasta cerinta fiind situata ca atare prin insasi Carta Natiunilor Unite.Alternativa la rezolvarea acestor diferende prin negociere o constituie conflictele militare care, in zilele noastre, ca urmare a armamentului sofisticat existent, au devenit un pericol considerabil pentru existenta omenirii in ansamblul sau.

Negocierea trebuie sa se impuna ca unul dintre cele mai pretioase atribute ale civilizatiei contemporane, in ultima instanta ea constituind mijlocul de salvare a omenirii, a acestei civilizatii care, din pacate, se afla in numeroase secvente ale ei intr-o grava deruta.

Negocierea trebuie privita drept cel mai eficient mijloc de comunicare, avand avantajul ca realizeaza, in cel mai scurt timp, efectul scontat.Ea se refera la o situatie in care partile participante interactioneaza in dorinta de a ajunge la o solutie acceptabila, in una sau mai multe probleme aflate in discutie.

Negocierea este o comunicare specializata, care necesita invatare, experienta, talent si principialitate.”Negocierea este forma de comunicare ce presupune un proces comunicativ, dinamic, de ajustare, de stabilire a acordului in cazul aparitiei unor conflicte de interese, prin care doua sau mai multe parti, animate de mobiluri diferite si avand obiective proprii, isi mediaza pozitiile pentru a ajunge la o intelegere mutual satisfacatoare.”

Dintre toate formele de comunicare, negocierea este singura care recunoaste aprioric urmarirea unui interes.Pentru a fi altceva decat egoism, actiunile care tin de negociere trebuie sa admita, din capul locului, ca nu este nimic mai normal pentru partener sau parteneri sa urmareasca acelasi lucru, dar din punctul lor de vedere - interesul lor.

Termenul negociere - cu sensul apropiat celui de azi - apare consemnat in secolul al VI-lea i.H., in Roma antica, in vremea cand plebeii cetatii, oameni bogati, cetateni liberi, dar nu si nobili, erau nevoiti sa se ocupe de afaceri private sau indeplineau anumite functii publice.Ei insisi numeau activitatea pe care o practicau negotium.”Negotium era o activitate ce putea aduce nu doar o anume satisfactie celui care o practica, asigurandu-i dobandirea de bunuri, ci chiar o desfatare, pentru ca bunurile erau castigate prin intermediul unei activitati ce nu presupunea efort deosebit: doar comunicarea verbala, uneori in scris, cu semenii.”

“Negocierea contemporana este o activitate de o mare complexitate, iar aceasta complexitate deriva din mutatiile mari care au loc in lumea contemporana.Unele dintre aceste mutatii au o serie de efecte benefice pentru omenire, dar altele comporta numeroase riscuri care pot avea efecte realmente dezastruoase pentru cei care nu tin pasul cu ritmul schimbarilor sau care nu au stiinta prevenirii si limitarii efectelor nocive ale acestora printr-o negociere inteligenta, bine fundamentata.”

{n ultimele circa doua decenii, s-a produs o adevarata explozie in literatura destinata negocierii in care majoritatea autorilor de studii, fie ele succinte sau lucrari ample, au dat definitii nuantat diferite acestei stiinte.

Negocierii, ca activitate diplomatica i se acorda un continut larg, cum este prezentat in Oxford English Dictionary in care diplomatia este definita ca managementul relatiilor internationale prin “negociere”.

François de Callierres afirma inca din 1716 ca “negocierea constituie modalitatea de a pune de acord avantajele, interesele partilor in cauza”.

Preview document

Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 1
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 2
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 3
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 4
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 5
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 6
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 7
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 8
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 9
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 10
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 11
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 12
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 13
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 14
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 15
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 16
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 17
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 18
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 19
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 20
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 21
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 22
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 23
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 24
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 25
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 26
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 27
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 28
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 29
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 30
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 31
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 32
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 33
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 34
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 35
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 36
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 37
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 38
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 39
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 40
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 41
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 42
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 43
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 44
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 45
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 46
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 47
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 48
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 49
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 50
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 51
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 52
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 53
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 54
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 55
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 56
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 57
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 58
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 59
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 60
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 61
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 62
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 63
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 64
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 65
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 66
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 67
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 68
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 69
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 70
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 71
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 72
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 73
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 74
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 75
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 76
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 77
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 78
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 79
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 80
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 81
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 82
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 83
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 84
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 85
Negocierea - formă de comunicare în economia contemporană - Pagina 86

Conținut arhivă zip

  • Negocierea - Forma de Comunicare in Economia Contemporana.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii de comunicare și negociere în cadrul unei firme internaționale

aINTRODUCERE Negocierea joacă un rol important în tranzacţiile comerciale internaţionale. Ea acoperă în prezent o gama largă de domenii, cum sunt...

Strategii, tehnici și tactici de negociere în afacerile internaționale

INTRODUCERE Astăzi, mai mult ca oricând, ne aflăm în situaţia de a învăţa să recepţionăm critic mesajele care ajung la noi şi care încearcă să ne...

Pregătirea procesului de negociere

ARGUMENT Importanţa negocierilor în relaţiile de afaceri şi interumane În sens larg, negocierea apare ca o formă concentrată şi interactivă de...

Abordarea teoretică a negocierilor

Capitolul 1 Negocierea-formă principală de comunicare în relaţiile interumane 1.1 Conceptul de negociere Negocierea trebuie privită drept cel...

Persuasiunea, artă a relaționării

TEHNICI DE PERSUASIUNE Legile in sine nu sunt nici bune, nici rele. Ele exista si nimic mai mult. Felul cum manipulam sau folosim legile este...

Negociere și Contractare

1.Importanta negocierii in afacerile economice internationale Negocierea a aparut cu f mult timp inainte de a se dezvolta afacerile, pt ca...

Programarea Neuro-Lingvistica

Neuro-linguistic programming (NLP) is a set of techniques, axioms and beliefs, that adherents use primarily as an approach to personal development....

Negocierea

1. POZITIILE DE NEGOCIERE Atunci cand se aseaza la masa tratativelor, negociatorii fac acest lucru pentru ca, impreuna, ei pot castiga mai mult...

Te-ar putea interesa și

Comunicare

Introducere Toate definiţiile date comunicării umane, indiferent de şcolile de gândire cărora le aparţin sau de orientările în care se înscriu,...

Tactici și Stratageme în Negocierea Internațională

CAPITOLUL 1 COMUNICAREA - rol în afacerile internaţionale Între societatea, respectiv existenţa umană şi procesul comunicării există o relaţie de...

Tactici și strategii în negocierea internațională

În CAPITOLUL 1 al prezentei lucrari intitulat Comunicarea - rol în afacerile internationale am prezentat importanta acestui proces în contextul...

Marketing Online

Marketingul online – o noua moda? Un nou stil de viata? Câte putin din fiecare si chiar mai mult. Auzim din ce în ce mai des termenul de...

Comunicarea Politică între Tradiție și Actualitate

Introducere Toate definiţiile date comunicării umane, indiferent de şcolile de gândire cărora le aparţin sau de orientările în care se înscriu,...

Etapele Negocierii

Introducere Cuvântul „negociere” vine din limba latină, unde infinitivul verbului „negotiare” semnifică acţiunea de a face negoţ, de a încheia...

Marketing Online - Evoluție Tendințe

Scurta prezentare Auzim din ce în ce mai des termenul de marketing online, dar câţi dintre noi ştim cu adevărat la ce face referire. Marketingul...

Relații economice internaționale

CAPITOLUL 1 ECONOMIA MONDIALA ŞI SISTEMUL RELAŢIILOR ECONOMICE INTERNAŢIONALE INTRODUCERE Cea mai cuprinzătoare şi cea mai largă categorie...

Ai nevoie de altceva?