Mecanism Motor

Extras din proiect Cum descarc?

MEMORIU JUSTIFICATIV
Tendinta actuala in constructia de masini, in special constructia de motoare cu piston include cateva directii importante care au devenit de fapt criterii de baza pentru proiectare: in primul rand sporirea puterii litrice prin marirea turatiei, ceea ce implica utilizarea unui numar mare de cilindri, cu alezaje mici, obtinandu-se puteri mari ale motoarelor la mase cat mai reduse ale motorului: de asemenea acest obiectiv se obtine si prin utilizarea aliajelor usoare pe baza de aluminiu.
O alta problema in constructia de motoare o constituie poluarea cu gaze si produse ale arderii combustibililor. In acest sens motorul proiectat satisface cerintele pentru care se reduce foarte mult poluarea cu gaze nearse.
Cerinta fiabilitatii sporite trebuie corelata in mod judicios cu solutia constructiva care, de regula, pare cea mai simpla de gasit. Consultand documentatia tehnica oferita de firme de specialitate cu traditie in domeniu s-au adoptat acele solutii constructive ce s-au dovedit utile tehnic si economic. S-a incercat realizarea unui calcul de proiectare cat mai exact, apelandu-se in acest sens la programarea asistata de calculator. Pe parcursul lucrarii majoritatea calculelor de verificare in care se impunea efectuarea unor operatii complexe, in mod repetat, au fost simplificate prin implementarea unui program de calcul. Programul considerat accesibil si eficient este Mathcad 2000 Professional, foarte indicat in calcule ingineresti. Bibliografia a fost consultata din plin, fiind foarte utila si in ceea ce priveste redactarea proiectului.
Motorul proiectat se vrea a fi unul cu utilitate practica datorita consumului mic de combustibil si al costului de intretinere redus. Poate fi utilizat in industria de automobile fiind recomandat pentru automobile de litraj mediu.
INTRODUCERE
Mecanismul motor are rolul de a transforma miscarea de translatie a pistonului obtinuta prin arderea amestecului carburant, in miscarea de rotatie continua a arborelui cotit. 
Partile componente ale mecanismului motor sunt: 
- organe fixe : blocul motor, chiuluasa, cilindrii, colectorul de admisie, colectorul de evacuare, semicuzinetii lagarului palier.
- organe mobile: pistonul, segmentii, boltul pistonului, biela, semicuzinetii lagarului de biela, arborele cotit, volantul, amortizorul oscilatiilor
Blocul Motor
Este organul cel mai mare si mai greu al motorului. Este executat prin turnare ce contine blocul cilindrilor si carterul superior.
Blocul motor se executa prin turnare din fonta cenusie cand cilindrii sunt demontabili sau din fonta aliata cand cilindrii sunt nedemontabili.
Motoarele racite cu lichid au in blocul motor canale pentru lichid de racire. Motoarele racite cu aer au blocul motor terminat in niste aripioare.
In carterul superior se gasesc lagare paliere in care se monteaza arborele cotit. La motoarele care au arborele cu came montat in carter, blocul motor este prevazut cu lagare pentru arborele cu came.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mecanism Motor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!