Mecanism Motor

Proiect
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 28 în total
Cuvinte : 5045
Mărime: 308.82KB (arhivat)
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Radu Gaiginschi, Gelu Movileanu

Extras din proiect

MEMORIU JUSTIFICATIV

Tendinţa actuală în construcţia de maşini, în special construcţia de motoare cu piston include câteva direcţii importante care au devenit de fapt criterii de bază pentru proiectare: în primul rând sporirea puterii litrice prin mărirea turaţiei, ceea ce implică utilizarea unui număr mare de cilindri, cu alezaje mici, obţinându-se puteri mari ale motoarelor la mase cât mai reduse ale motorului: de asemenea acest obiectiv se obţine şi prin utilizarea aliajelor uşoare pe bază de aluminiu.

O altă problemă în construcţia de motoare o constituie poluarea cu gaze şi produse ale arderii combustibililor. În acest sens motorul proiectat satisface cerinţele pentru care se reduce foarte mult poluarea cu gaze nearse.

Cerinţa fiabilităţii sporite trebuie corelată în mod judicios cu soluţia constructivă care, de regulă, pare cea mai simplă de găsit. Consultând documentaţia tehnică oferită de firme de specialitate cu tradiţie în domeniu s-au adoptat acele soluţii constructive ce s-au dovedit utile tehnic şi economic. S-a încercat realizarea unui calcul de proiectare cât mai exact, apelându-se în acest sens la programarea asistată de calculator. Pe parcursul lucrării majoritatea calculelor de verificare în care se impunea efectuarea unor operaţii complexe, în mod repetat, au fost simplificate prin implementarea unui program de calcul. Programul considerat accesibil şi eficient este Mathcad 2000 Professional, foarte indicat în calcule inginereşti. Bibliografia a fost consultată din plin, fiind foarte utilă şi în ceea ce priveşte redactarea proiectului.

Motorul proiectat se vrea a fi unul cu utilitate practică datorită consumului mic de combustibil şi al costului de întreţinere redus. Poate fi utilizat în industria de automobile fiind recomandat pentru automobile de litraj mediu.

INTRODUCERE

Mecanismul motor are rolul de a transforma miscarea de translatie a pistonului obtinuta prin arderea amestecului carburant, in miscarea de rotatie continua a arborelui cotit.

Partile componente ale mecanismului motor sunt:

- organe fixe : blocul motor, chiuluasa, cilindrii, colectorul de admisie, colectorul de evacuare, semicuzinetii lagarului palier.

- organe mobile: pistonul, segmentii, boltul pistonului, biela, semicuzinetii lagarului de biela, arborele cotit, volantul, amortizorul oscilatiilor

Blocul Motor

Este organul cel mai mare si mai greu al motorului. Este executat prin turnare ce contine blocul cilindrilor si carterul superior.

Blocul motor se executa prin turnare din fonta cenusie cand cilindrii sunt demontabili sau din fonta aliata cand cilindrii sunt nedemontabili.

Motoarele racite cu lichid au in blocul motor canale pentru lichid de racire. Motoarele racite cu aer au blocul motor terminat in niste aripioare.

In carterul superior se gasesc lagare paliere in care se monteaza arborele cotit. La motoarele care au arborele cu came montat in carter, blocul motor este prevazut cu lagare pentru arborele cu came.

Preview document

Mecanism Motor - Pagina 1
Mecanism Motor - Pagina 2
Mecanism Motor - Pagina 3
Mecanism Motor - Pagina 4
Mecanism Motor - Pagina 5
Mecanism Motor - Pagina 6
Mecanism Motor - Pagina 7
Mecanism Motor - Pagina 8
Mecanism Motor - Pagina 9
Mecanism Motor - Pagina 10
Mecanism Motor - Pagina 11
Mecanism Motor - Pagina 12
Mecanism Motor - Pagina 13
Mecanism Motor - Pagina 14
Mecanism Motor - Pagina 15
Mecanism Motor - Pagina 16
Mecanism Motor - Pagina 17
Mecanism Motor - Pagina 18
Mecanism Motor - Pagina 19
Mecanism Motor - Pagina 20
Mecanism Motor - Pagina 21
Mecanism Motor - Pagina 22
Mecanism Motor - Pagina 23
Mecanism Motor - Pagina 24
Mecanism Motor - Pagina 25
Mecanism Motor - Pagina 26
Mecanism Motor - Pagina 27
Mecanism Motor - Pagina 28

Conținut arhivă zip

  • Mecanism Motor.doc

Alții au mai descărcat și

Cric auto îndrumar

CAPITOLUL I Consideratii generale 1.1 Caracterizarea solutiei constructive Schema cinematica al cricului simplu cu dispozitiv de actionare cu...

Sistemul ABS

Automobilele moderne sunt echipate cu sisteme de frânare performante si fiabile, capabile să atingă excelente valori de frânare chiar si la viteze...

Noțiunea de semifabricat

Orice proces tehnologic de prelucrare mecanica prin aschiere este insotit de erori. Acest neajuns duce la obtinerea unei piese care nu corespunde...

PSP 1

1.Faltuirea – asamblarea prin indoirea in falt a marginilor pieselor care se asambleaza cu sau fara material de adaos. 2.Gatuirea 3.Umflarea si...

Organe de mașini

1. PRINCIPII GENERALE DE PROIECTARE ALE ORGANELOR DE MASINI 1.1. Obiectul cursului de „Organe de maini” Definirea unor notiuni: · Masina:...

Determinarea experimentală a caracteristicii și rigidității arcurilor

DETERMINAREA EXPERIMENTALA A CARACTERISTICII SI RIGIDATII ARCURILOR 13.1 Scopul lucrarii Scopul lucrarii este de a familiariza pe stundeti cu...

Îmbinări prin Lipire și Încleiere

3.1. ÎMBINARI PRIN LIPIRE Îmbinarile prin lipire se realizeaza cu ajutorul unui metal sau aliaj de lipit, adus în stare fluida prin încalzire la o...

Te-ar putea interesa și

Motoare MAC 6V

Sa se proiecteze un motor cu ardere interna avand urmatoarele caracteristici : • tipul motorului : .. M.A.C. (motor cu aprindere prin comprimare)...

Proiect Motor Logan 1.4

Capitolul I. Elemente de dinamica autovehiculului 1.1. Construcţii similare de autovehicule;caracteristici constructive şi de utilizare Pentru...

Proiectarea unui Autovehicul

Capitolul I. Elemente de dinamica autovehiculului 1.1. Construcţii similare de autovehicule;caracteristici constructive şi de utilizare Pentru...

Calculul și construcția motoarelor de autovehicule

Tip motor MAC Dispunerea cilindrilor V I 8 γ/δ 90 D 112,3 S 119,5 ε 17,1 n_M 1900 n_P 3340 Sistem de racier cu lichid Arbore cu came 2...

Motorul cu ardere internă (cu aprindere) în patru timpi

MEMORIU JUSTIFICATIV Mi-am ales tema ,, MOTOTUL CU APRINDERE PRIN SCÂNTEIE" pentru că îmi plac maşinile, în general şi autoturismele în special....

Motoare ardere internă

1. Stabilirea dimensiunilor fundamentale ale motorului 1.1Stabilirea dimensiunilor fundamentale ale motorului Motorul cu ardere internă...

Motorul diesel de înaltă presiune Skoda Fabia 1,9l SDI - 47kW

Capitolul 1 Notiuni introductive Grupurile motopropulsoare ale automobilelor Skoda Fabia, Fabia Combi si Fabia Sedan sunt amplasate în partea...

Realizarea unui motor diesel cu 6 cilindri dispuși liniar

1. STABILIREA DIMENSIUNILOR FUNDAMENTALE ALE MOTORULUI 1.1 Stabilirea dimensiunilor fundamentale ale motorului 1.1.1 Punct mort inferior (p.m.i.)...

Ai nevoie de altceva?