Extras din proiect
Sa se proiecteze transmisia mecanica a tractorului U450 formata din ambreiajul principal si reductorul de turatie RCDI cunoscand urmatoarele :
- Ambreiajul are forma constructiva corespunzatoare modelelor reale de
functionare si e destinat gamei de viteze: VIII=6,9 km/h si VIV=9,4 km/h turatie nominala nn= 1500rot/min, Pn=33 kW.
- Greutatea totala a tractorului este GT=24000 N
- Autovehicolul tracteaza o masina de lucru cu greutatea GML2= 10500 N.
- Turatia masinii de lucru 1 este nML1= 760 rot/min, iar turatia nML2=
536rot/min (priza de putere).
- Reductorul de turatie R este intr-o singura treapta si este legat printr-un
cuplaj cardanic CC cu o transmisie cu curele trapezoidale.
Pentru actionarea masinii de lucru ML2 prin priza de putere se foloseste transmisia finala R cu raportul de transmitere iR=2 si randamentul ηR=0,95
- Intre reductor si ML1 se va monta un cuplaj standardizat cu flanse CF, iar
CC montat intre R si TL are un unghi maxim de 100.
- Regimul de lucru se caracterizeaza :
-consumul energetic al ML1 este β=65% din puterea nominala a motorului
-consumul la ML3 este γ=35%
- Sarcinile la ML sunt variabile intr-o perioada de timp T=1h conform
nomogramei:
1.PROIECTAREA PARTIALA A AMBREIAJULUI
1.1MEMORIU TEHNIC DE CALCUL AL AMBREIAJULUI
În acest capitol sunt prezentate tipuri reprezentative de ambreiaje de uz general, exemple de utilizare ale acestora în construcţia de maşini, tipuri de ambreiaje utilizate în construcţia de autovehicule şi – în final – caracterizarea, rolul funcţional şi condiţiile de material şi tehnologie ale principalelor elemente componente ale ambreiajelor. Unele particularităţi constructiv-funcţionale ale ambreiajelor cu discuri sunt sintetizate mai jos, ele fiind însoţite de numerele figurilor în care evidenţiate în continuare în lucrare.
Criterii de clasificare:
1) Modul de cuplare şi decuplare:
a) cuplare prin construcţie şi decuplare prin mecanismul de comandă (ambreiaje normal cuplate);
b) cuplare şi decuplare prin mecanismul de comandă (ambreiaje facultativ cuplate)
2) Numărul ambreiajelor componente ale ansamblului:
a) un singur ambreiaj (ambreiaje simple);
b) două ambreiaje simple (ambreiaj dublu).
3) Numărul de discuri:
a) un disc (ambreiaj monodisc);
b) două discuri (ambreiaj bidisc);
c) mai mult de două discuri (ambreiaj multidisc).
4) Forma şi construcţia discurilor de fricţiune:
a) garnitura de fricţiune:
- cu garnitură;
- fără garnitură.
b) canale de ungere:
- fără canale;
- cu canale.
c) geometria discului
- plane;
- conice;
- ondulate (sinus);
- cu sectoare ondulate;
- cu arcuri lamelare.
5) Condiţiile de funcţionare şi materialele suprafeţelor active:
a) cu ungere:
- oţel călit/oţel călit;
- fontă/fontă sau oţel călit;
- textolit/oţel;
- aliaje metaloceramice/oţel călit;
- materiale din pulberi metalice/oţel călit.
b) fără ungere:
- fontă/fontă;
- azbest/fontă sau oţel;
- aliaje metaloceramice/oţel călit;
- materiale din pulberi metalice/oţel călit.
6) Forma canelurilor care asamblează discurile cu semicuplele:
a) dreptunghiulară;
b) în evolventă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Organe de Masini - Tractor U450.doc