Extras din proiect
CAP.1. INTRODUCERE
Transmisiile mecanice reprezintă mecanismele ce realizează transmiterea energiei mecanice şi a mişcării de rotaţie de le motor la maşina de lucru prin adaptarea parametrilor funcţionali.
Transmisiile mecanice pot fi: - cu roţi de fricţiune;
- prin curele;
- cu roţi dinţate;
- prin lanţ;
- prin cablu.
Reductoarele de turaţie sunt ansamble de construcţii mecanice independente cu strângere formate din mai multe angrenaje cu roţi dinţate cu axe fixe şi mobile, de obicei în paralel într-o carcasă închisă. Ele au rolul funcţional de a transmite energia mecanică de la motor la maşina de lucru, cu reducerea mişcării unghiulare şi amplificarea corespunzatoare a momentului de torsiune. Se montează între motor şi maşina de lucru prin cuplaje.
Dacă raportul de transmitere este mare, legatura se realizează prin intermediul altor mecanisme.
Din punct de vedere constructiv, reductorul este format din urmatoarele organe de maşini :
-roţi dinţate cilindrice,conice sau melcate;
-arborele de transmisie pe care sunt montate roţile dinţate ;
-lagarele cu rulmenţi;
-carcasa alcatuită din două elemente: corp şi capac, asamblate prin şuruburi.
Clasificarea transmisiilor
a). Dupa prezenta unor elemente imtermediare în structura transmisiei:
- directe sau fără elemente intermediare: − cu roţi de fricţiune;
− cu roţi dinţate.
- indirecte sau cu elemente intermediare: − prin curele;
− prin lanţ;
− prin cablu.
b). Dupa posibilitatea alunecării relative a roţii şi a elementelor intermediare:
- transmisii forţate;
- fară alunecare relativă: − cu roţi dinţate;
− cu lanţ.
- cu alunecare relativă: − cu roţi de fricţiune;
− prin curele;
− prin cablu.
c). Dupa valoarea raportului de transmisie:
- cu raport de transmisie constant;
- cu raport de transmisie variabil.
În utilajul petrolier, reductoarele de turaţie se folosesc la unităţi de pompare.În figura 1 sunt prezentate câteva scheme cinematice ale reductoarelor de turaţie:
FISA FAZELOR DE ELABORARE A PROIECTULUI
Nr. crt. FAZELE DE ELABORARE ALE PROIECTULUI
LUCRARI PLANIFICATE Observatii
CALCULE DESENE
1 Primirea temei proiectului
2 Cap.1 Introducere
Cap.2 Constructia si functionarea
sistemului de transmisii mecanice Schita constructiva
3 Cap.3 Calculul cinematic si dinamic al
sistemului de transmisie mecanica
4 Cap.4 Calculul de rezistenta al organelor
de masini ale reductorului de turatie
4.1 Calculul angrenajului cilindric cu dinti
inclinati 1-2
5 4.2 Calculul angrenajului cilindric cu dinti
inclinati 2’-3
4.3 Calculul fortelor din angrenaj
4.4 Calculul elementelor constructive ale
carcasei Desen
ansamblu
6 4.5 Calculul elementelor subansamblui I
4.5.1 Calculul de dimensionare si verificare
4.5.2 Calculul penelor
4.5.3 Calculul rulmentilor si alegerea lor
Desen ansamblu
7 4.6 Calculul elementelor subansamblui II
4.6.1 Calculul de dimensionare si verificare
4.6.2 Calculul penelor
4.6.3 Calculul rulmentilor si alegerea lor Desen ansamblu
8 4.7 Calculul elementelor subansamblui III
4.7.1 Calculul de dimensionare si verificare
4.7.2 Calculul penelor
4.7.3 Calculul rulmentilor si alegerea lor Desen ansamblu
9 Cap.5 Calculul transmisiei cu lant Desen
detaliu
10 Cap.6 Instructiuni de exploatare şi norme de tehnica securitatii muncii Desen
detaliu
11 Cap.7 Concluzii finale
Cap.8 Bibliografie
Cuprins Desen de ansamblu – gata
12 Predarea proiectului
Conținut arhivă zip
- Proiectarea Organelor de Masini ale Sistemului de Transmisii Mecanice Folosit la Actionarea Unei Pompe.doc