Proiectarea Reductorului in 2 Trepte

Extras din proiect Cum descarc?

TEMA DE PROIECTARE
Sa se proiecteze un sistem pentru actionarea unei masini de ridicat format din motor electric, transmisie indirecta (transmisie prin curea sau transmisie prin lant ), reductor de turatie cu doua trepte, cuplaj, masina de lucru.
Caracteristici tehnice :
- Puterea la arborele masinii de lucru : P [kW] = 4.98
- Turatia la acelasi arbore : n [rot/min] = 60
- Regimul de lucru al sistemului : stationar
- Caracteristica mecanica a masinii de lucru: constanta
- Durata de functionare a sistemului : Lh [ore functionare] = 14500
- Raportul de transmitere al reductorului : iRT2 = 10
- Raportul de transmitere al transmisiei indirecte (curea sau lant) : iTI = 1.6
- Randamentul masinii de lucru : (va fi stabilt de proiectant)
Caracteristici de montaj :
Transmisia indirecta si cuplajul vor fi in asa fel montate incat gabaritul sistemului de actionare sa fie minim iar siguranta in functionare maxima.
CAP 1. STUDIU ASUPRA SOLUTIILOR CONSTRUCTIVE
1.1. Studiu asupra transmisiilor indirecte
1.1.1. Transmisii prin curele
Transmisiile prin curele realizeaza transmiterea puterii de la roata motoare la una sau mai multe roti conduse, prin intermediul unui element flexibil fara sfarsit. Transmiterea miscarii se poate realiza cu alunecare (cazul transmisiilor prin frictiune cu curele late sau trapezoidale) si fara alunecare (cazul transmisiilor sincrone, cu curele dintate).
Utilizarea transmisiilor prin curele - in limitele parametrilor functionali din tabelul 1 - este economica (nu necesita o precizie ridicata de executie si se intretine usor), asigura un nivel redus al vibratiilor si implicit, o fiabilitate marita in exploatare.
Transmisiile prin curele prezinta si unele dezavantaje, care constau in gabaritul lor relativ mare, iar in cazul transmisiilor cu frictiune prin curele late si trapezoidale, nu asigura un raport de transmitere constant datorita alunecarilor, ale caror valori sunt influentate de coeficientul de frecare, depinzand de conditiile mediului ambiant.
Tabelul 1
Domeniul de utilizare a transmisiilor prin curele
Tipul curelei Puterea transmisa, kW Viteza curelei, m/s Raportul de transmitere
Utilizare normala Utilizare limita
Curele late foarte flexibile 2000 90 1 - 6 10
Curele late compound 5000 100 1-10 20
Curele trapezoidale 1200 Clasice, 30
Inguste, 50 1-8 15
Curele late dintate 400 80 1-8 10
Transmisii prin curele trapezoiale
Se disting o multitudine de tipuri in functie de forma geometrica a sectiunii si performantele functionale (putere transmisa, viteza periferica limita, flexibilitate, etc.).
Curele trapezoidale clasice: Y; Z; A; B; C si D, la care lp /h=1,3...1,4.
Curele trapezoidale inguste: SPZ; SPA; SPB si SPC, la care lp /h=1...1,1. Aceste tipuri de curele ofera avantajul unei suprafete marite de contact cu locasul rotii, deci o rezistenta mai mare la rupere, comparativ cu curelele clasice.
Curele trapezoidale speciale la care forma concava a flancurilor in stare libera ofera avantajul unei asezari corecte in functionare (stare deformata) si, implicit, o durabilitate superioara. 
Curele dublu trapezoidale, care asigura transmiterea miscarii in cazul transmisiilor cu mai multe roti conduse, dispuse pe ambele parti ale curelei.
In figurile de mai jos sunt prezentate doua sectiuni printr-o curea trapezoidala si una dublu trapezoidala.
1.1.2. Transmisii prin lanturi
Transmisiile prin lanturi sunt larg utilizate in constructia de masini prezentand, comparativ cu alte tipuri de transmisii, o serie de avantaje:
- arborii si lagarele transmisiei cu lant suporta numai reactiunile datorate cuplului transmis, lanturile nemaipunand o forta de intindere la montaj;
- raport constant de transmitere (nu exista alunecari);
- realizarea unor distante dintre axe relativ mari, fara a necesita investitii suplimentare (roti dintate intermediare cu arborii si lagarele respective) ca in cazul transmisiilor prin roti dintate.
Principalele dezavantaje ale transmisiilor prin lanturi deriva din efectul poligonal datorat infasurarii poligonale a zalelor pe periferia rotilor de lant. Ca urmare a acestui efect si a socului ciocnirii dinte - rola, transmisia prin lant este mai putin silentioasa, permitand o viteza periferica relativ mai mica. In plus, viteza de miscare a lanturilor - in special in cazul unui numar mic de dinti ai rotilor - nu este riguros constanta, ceea ce produce o neuniformitate a turatiei rotii conduse, chiar in cazul unei turatii constante a rotii conducatoare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiectarea Reductorului in 2 Trepte.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!