Reductor Cilindric cu Dinti Inclinati

Extras din proiect Cum descarc?

Sa se proiecteze o transmisie cu reductor pentru urmatoarele date:
I. Antrenarea reductorului se face cu o transmisie prin curele trapezoidale inguste;
II. Puterea nominala la roata de curea motoare:
III. Turatia nominala la roata de curea motoare:
IV. Raportul total de transmitere: 2.35
V. Reductorul este cu o singura treapta formata dint-un angrenaj cilindric cu dinti inclinati
Proiectul va contine:
I. Piese scrise:
- Memoriu de prezentare;
- Breviar de calcul de dimensionare si verificare;
II. Piese desenate:
- Desen de ansamblu al transmisiei;
- Desen de executie pentru arborele de intrare;
- Desen de executie pentru roata dintata de pe arborele de intrare;
Termen de predare: ianuarie 2013
I. Memoriu de prezentare
1. Notiuni generale despre reductoare
Activitatea umana a fost, este si va fi orientata intotdeauna spre folosirea legilor naturii pentru realizarea unei vieti mai bune. Disciplina Organe de masini studiaza elementele care intra in constructia masinilor din punct de vedere al constructiei, calculului si proiectarii, desi indica modul de proiectare a organelor de masini in constructia de masini. Organele de masini sunt piese sau grupuri de piese care foreaza partile componente ale unor masini, ele putand fi calculate si proiectate separat de restul ansamblului.In cadrul unei masini sau al unui agregat, organele de masini sunt grupate in ansambluri care au anumite roluri functionale, de exemplu cutia de viteza de la un automobil, iar ansamblurile la randul lor pot fi formate din mai multe subansambluri, care sunt grupuri de organe de masini cu rol functional mai restrans decat in cazul ansamblurilor (de exeplu ambreajul din cutia de viteze ). Reductoarele pot fi de uz general sau speciale. Reductoarele de uz general au un singur lant cinematic - deci un raport de transmitere unic - si o carcasa independenta si inchisa. In categoriareductoarelor de uz general nu intra reductoarele cu angrenaje conice si melcate ce au axele in alta pozitie decat orizontala sau verticala si respectiv unghiul dintre axe diferit de 90?. Reductoarele pot fi cu una, doua sau mai multe trepte de reducere, construite fie casubansamble izolate, fie ca, facand parte din ansamblul unei masini. In functie de pozitiile relative alearborelui motor si condus reductoarele se construiesc cu roti dintate cilindrice (cand cele doua axesunt paralele sau coaxiale), cu roti conice si roti pseudoconice (cand cei doi arbori sunt concurentisau incrucisati) sau in combinatii de roti conice sau angrenaje melcate cu roti cilindrice (la rapoartede transmitere mari).Reductoarele cu angrenaje cilindrice sunt cele mai raspandite datorita gamei largi de puteri sirapoarte de transmitere ce se pot realiza cu ajutorul lor cat si a posibilitatii tipizarii si executiei inuzine specializate. Reductoarele cilindrice sunt standardizate si tipizate. Sunt standardizate distantaintre axe, raportul de transmitere si dimensiunile principale, ceea ce permite fabricarea in serie acarcaselor si utilizarea la reductoare de diverse puteri si rapoarte de transmitere.Reductoarele cu angrenaje cilindrice pot fi construite cu roti dintate cilindrice cu dinti drepti,inclinati sau in V, cu dantura exterioara si, foarte rar, cu dantura interioara. Felul danturii depinde deviteza periferica a rotii si de destinatia transmisiei.Rotile dintate cilindrice cu dinti drepti se recomanda: la viteze periferice reduse, cand nu apar socuri si zgomot, in cazul in care nu se admit forte axiale in arbori si lagare; la cutii de viteze cu rotideplasabile etc.Rotile dintate cilindrice cu dinti inclinati si in V se recomanda la angrenaje silentioase si la viteze periferice mari. Rotile dintate cu dinti in V se folosesc, de preferinta, la reductoarele cu dimensiunimari pe cand cele cu dinti drepti si inclinati la reductoarele si mijlocii. In general se prefera rotiledintate cu dinti drepti, din cauza tehnologiei si a montajului lor mai simplu. Reductoarele cu o treaptaau la baza angrenaje cilindrice, conice sau pseudoconice si melcate montate in carcase Reductoarele, dupa tipul angrenajului, pot fi: cilindrice, conice, elicoidale, pseudoconice,melcate sau combinate.Dupa pozitia arborilor reductoarele pot fi : orizontale, verticale si inclinarea.Reductoare orizontale : cu pozitia orizontala a axelor si cu planul de operare al carcasei in planul arborilor. El este cel mai avantajos de utilizat datorita faptului ca se realizeaza o ungere buna a angrenajelor, iar din punct de vedere constructiv este mai usor de realizat. Carcasaturnata din fonta are avantajul ca se comporta mai bine la vibratii si se realizeaza pentru seriimici de lucru. b.Reductoare verticale : cu pozitia in plan vertical al axelor. Acesta are dezavantajul faptului canu are loc la motor iar ungerea se realizeaza mai greu.c.Reductorul inclinat : cu pozitia in planinclinat a axelor. Acesta are dezavantajul faptul caungerea se realizeaza destul de greu.
Dupa pozitia axelor rotilor dintate distingem reductoare cu axe fixe si reductoare cu axemobile (reductoare diferentiale si reductoare planetare).Reductoarele cu roti dintate au o larga utilizare datorita avantajelor pe care le prezinta: raportde transmitere constant, posibilitati de realizare a unor transmisii cu incarcari de la cativa newtoni laincarcari foarte mari, gabarit redus si randement ridicat, intretinere simpla si ieftina etc.Ca dezavantaje se mentioneaza: cost relativ ridicat, executie si montaj de precizie, producereade zgomot, socuri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reductor Cilindric cu Dinti Inclinati.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!