Extras din proiect
FISA
FAZELOR DE ELABORARE A PROIECTULUI
NR.ETAPA/
DATA FAZELE DE ELABORARE A PROIECTULUI
OBSERVATII
LUCRARI PLANIFICATE LUCRARI
REALIZATE
SCRISE DESENATE
1/
15.10.2005 PRIMIREA TEMEI
1. INTRODUCERE
2. CONSTRUCTIA SI FUNCTIONAREA
SISTEMULUI DE TRANSMISII
3. ALEGEREA MOTORULUI ELECTRIC
4. CALCULUL UNOR MARIMI CINEMATICE SI DINAMICE
4.1. Calculul elementelor cinematice
4.2. Calculul unor elemente dinamice
2/
16.10.2005 5. CALCULUL TRANSMISIEI PRIN CURELE TRAPEZOIDALE
6. CALCULUL DE REZISTENTA AL ORGANELOR
DE MASINI ALE REDUCTOULUI
6.1. Calculul angrenajului cilindric cu dinti in V
3/
5.11.2005 6.2. Calculul fortelor in angrenajul reductorului
6.3. Calculul unor dimensiuni ale reductorului
6.4. Cakculul elementelor subansamblului arborelui de intrare al reductorului
6.4.1. Predimensionarea arborelui
6.4.2. Calculul asamblarilor cu pana
6.4.3. Calculul de alegere al rulmentilor
6.4.4. Proiectarea formei constructive a arborelui
6.4.5. Verificarea arborelui la oboseala DESEN DE ANSAMBLU
4/
20.11.2005 6.5. Calculul elementelor subansamblului de iesire al reductorului
6.5.1. Predimensionarea arborelui
6.5.2. Calculul asamblarilor cu pana
6.5.3. Calculul de alegere al rulmentilor
6.5.4. Proiectarea formei constructive a arborelui
6.5.5. Verificarea arborelui la oboseala
Calculul elementelor constructive ale carcasei reductorului DESEN DE ANSAMBLU
5/
15.01.2006 7. VERIFICAREA REDUCTORULUI LA
INCALZIRE
8. CONDITII TEHNICE GENERALE DE CALITATE
9. N.T.S.M.
10. CONCLUZII DESENE DE
EXECUTIE
PREDAREA PROIECTULUI
1. INTRODUCERE
Proiectarea masinilor, mecanismelor si organelor de masini este o activitate complexa, prin care se elaboreaza o documentatie tehnica, care contine parti scrise si desenate in baza carora se poate executa fizic un produs.
Masina este un sistem tehnic ale carui elemente componente au miscari determinate executate in scopul executarii unui lucru mecanic util sau a transformarilor unei forme de energie in alta forma de energie.
Mecanismul este un sistem tehnic ale carui componente au o miscare determinata executata in scopul transmiterii miscarii de la masina motoare la masina de lucru.
Organele de masini sunt componente ale mecanismelor si masinilor, care au aceeasi forma sau forma asemanatoare, au acelasi rol functional sau rol asemanator si care pot fi calculate si proiectate separat.
Mecanismele si masinile sunt ansamble complete, care au o anumita forma constructiva si un anumit rol functional.
Ansamblul este alcatuit din subansamble. Acestea au o forma constructiva bine determinata si un rol functional bine precizat, dar de mai mica amploare decat ansamblul.
Lucrarea are ca obiect proiectarea unui sistem de transmisii mecanice format dintr-o transmisie cu curele trapezoidale si reductor de turatie cu o treapta, cu un angrenaj cilindric cu dinti in V.
Sistemul de transmisii este actionat de un motor electric asincron si este destinat
actionarii unei pompe cu piston.
Scopul proiectului este de a ne insusi cunostintele capatate la disciplina “Organe de masini” si de a forma deprinderi de proiectare in domeniul constructiei de masini.
La elaborarea proiectului se vor folosi notiuni capatate la disciplinele:
- desen tehnic,
- tehnologia materialeleor
- rezistenta materialelor
2. CONSTRUCTIA SI FUNCTIONAREA SISTEMELOR DE TRANSMISII MECANICE
2.1. Consideratii generale privindsistemele de transmisii mecanice
Mecanismele transmit energia mecanica de la o masina motoare la masina de lucru. Principalele tipuri de mecanisme sunt:
- transmisii cu roti de frictiune
- transmisii cu roti (angrenaje) dintate
- transmisii prin curele
- transmisii cu lant
Aceste mecanisme elementare pot fi legate in mod diferit, formand sisteme complexe de transmisii.
Transmisiile cu roti dintate se pot clasifica in functie de pozitia arborilor rotilor dintate in:
- angrenaje cu roti paralele (angrenaje cilindrice)
- angrenaje cu axe concurente (angrenaje conice)
- angrenaje melcate
- angrenaje pseudo-conice
Dupa forma rotilor dintate angrenajele cilindrice pot fi:
- cu dinti drepti
- cu dinti inclinati
- cu dinti in V
Angrenajele conice pot fi cu dinti drepti, dinti inclinati sau cu dinti curbi.
Reductoarele de turatie sunt mecanisme formate din angrenaje inchise intr-o carcasa.
Dupa numarul de trepte de reducere al reductorului pot fi:
- reductoare cu o treapta de reducere:
- cu angrenaj cilindric (figura 2.1a)
- cu angrenaj conic (figura 2.1b)
- cu angrenaj melcat (figura 2.1c)
- reductoare cu doua trepte de reducere pot fi:
- cu roti cilindrice (figura 2.1d)
- coaxiale (figura 2.1f)
- combinate (figura 2.1h, 2.1g)
- cu bifurcarea fluxului energetic figura (figura 2.1e, 2.1i)
- reductoare cu trei sau mai multe trepte de reducere, conform figurilor 2.1j, 2.1k, 2.1l)
- reductoare cu angrenaje planetare (figura 2.1m)
2.2 Constructia si functionarea sistemului de transmisie proiectat
Schema cinematica este schema in care se prezinta elementele cinematice ale sistemului de transmisie.
Schema cinematica a sistemului de transmisie proiectat este data in figura 2.2.
Organele de masini componente ale sistemului de transmisie sunt:
- arborele conducator al transmisiei prin curele (Ic);
- arborele condus al transmisiei prin curele (IIc);
- curele trapezoidale (c);
- arborele de intrare (conducator) al reductorului (I);
- roata dintata conducatoare (pinionul) a reductorului (1);
- roata dintata condusa a reductorului (2);
- arborele condus al reductorului (II);
- carcasa reductorului;
- corpul lagarelor (c’, c”);
Sistemul de transmisii este format dintr-o transmisie prin curele trapezoidale si un reductor de turatie. Elementele cinematice, care compun sistemul de transmisie sunt:
a) subansamblul format din arborele conducator (Ic) al transmisiei prin curele:
- roata conducatoare de curea trapezoidala (Ic);
- pana paralele prin care roata de curea este fixata;
- curelele trapezoidale de transmisie;
- arborele condus al transmisiei prin curele (IIc);
- roata de curea condusa (2c);
- pana paralela, care o monteaza pe arbore;
- semicuplajul conducator al cuplajului (c1);
b) subansamblul arborelui de intrare al reductorului format din:
- arborele de intrare (I);
- semicuplajul condus al cuplajului (c1);
- pana acestuia;
- pinionul (1);
- inelele interioare ale rulmentilor;
c) subansamblul arborelui condus al reductorului format din:
- arborele condus (II);
- pana paralela;
- roata dintata condusa (2);
- semicuplajul conducator al cuplajului (c2);
- pana paralela a acestuia;
d) elementul cinematic fix este carcasa acestuia si inelele exterioare ale rulmentilor
e) corpurile lagarelor cu inelele exterioare ale rulmentilor(c’, c”) ale arborelui (IIc);
Legatura dintre doua elemente cinematice se numeste cupla cinematica.Acestea pot fi:
- cuple cinematice superioare – cand contactul dintre elementele cinematice se face
intr-un punct sau dupa o linie –
- cuple cinematice inferioare – cand contactul se face dupa o suprafata -
Cuplelele cinematice, care intra in componenta sistemului de transmisii sunt:
- cuple cinematice superioare
Preview document
Conținut arhivă zip
- Sisteme de Transmisii.doc