Analiza Benchmarking

Extras din proiect Cum descarc?

ASIGURAREA CALITATII IN EDUCATIE
Calitatea reprezinta o componenta esentiala a politicii de dezvoltare a competitivitatii comunitatii europene. Ea se adreseaza simultan intreprinderilor, autoritatilor publice 
si consumatorilor si vizeaza stabilirea cadrului global pentru dezvoltarea acelor conditii tehnice si politice care sunt indispensabile pentru ameliorarea calitatii produselor si serviciilor, a competivitatii intreprinderilor europene si a calitatii vietii cetatenilor.
Politica europeana de promovare a calitatii este complementara demersurilor si politicilor nationale si nu urmareste decat consolidarea acestora, in nici un caz, inlocuirea lor.
Dimensiunea economica a calitatii a fost completata, ulterior, cu alte doua coordonate, intre care cea educativa a devenit o prioritate. Spatiul educativ european si asigurarea calitatii in educatie au fost configurate prin doua procese care au devenit deja de notorietate: Procesul Bologna si Procesul Lisabona.
Masurile prefigurate de procesul declansat la Bologna privind crearea Spatiului European al Invatamantului Superior (S.E.I.S.) impun Romaniei schimbari structurale,de profunzime, menite sa compatibilizeze invatamantul romanesc cu cel european.
Conferinta ministrilor educatiei de la Praga, in mai 2001, a reafirmat ca 2010 este anul in care spatiul european al invatamantului superior va fi o realitate.
In septembrie 2003 ministrii responsabili pentru invatamantul superior s-au intilnit pentru a analiza progresele obtinute si pentru a stabili prioritalile pentru noile obiective propuse. Scopului general de creare a spatiului european al invatamntului superior, i s-au adaugat obiective menite sa creeze retele, sa compatibilizeze si sa conecteze universitatile din Europa, indiferent de tara de provenienta.
Calitatea invatamantului superior este fundamentul formarii S.E.I.S. La Berlin, ministrii s-au angajat sa dezvolte institutii de asigurare a calitatii in trei niveluri: institutional, national, european.
Tarilor membre li s-a recomandat sa descrie calificarile absolventilor in termeni de abilitati, conform rezultatelor procesului de invatare, competentelor si profilelor si sa realizeze pana in 2010:
o adoptarea unui sistem bazat pe doua cicluri;
o implementarea sistemului de credite;
o recunoasterea diplomelor;
o dimensiunea sociala;
o invatarea pe parcusul vietii.
Procesul Lisabona isi are originea in martie 2000, cand Consiliul European de la Lisabona a stabilit ca Europa sa devina pana in anul 2010 "cea mai competitiva si dinamica economie din lume, bazata pe cunoastere si capabila sa sustina o crestere economica rapida, cu locuri de munca mai multe si mai bune".
Consiliul European de la Stockholm (martie 2001) a adoptat, pe baza propunerilor Comisiei Europene, trei obiective strategice in domeniul educatiei:
o imbunatatirea calitatii si eficacitatii sistemelor de educatie si formare profesionala;
o facilitatea accesului universal la educatie;
o deschiderea sistemelor de educatie si formare profesionala catre spatiul extraeuropean.
In martie 2002 Consilul European de la Barcelona a adoptat "Programul detaliat de lucru privind implementarea obiectivelor sistemelor de educatie si formare profesionala
din Uniunea Europeana", care reprezinta cadrul de referinta pentru dezvoltarea politicilor europene in domeniu.
Cu prilejul reuniunii ministrilor educatiei, din iunie 2002, de la Bratislava, s-a convenit ca tarile candidate - printre care si Romania - sa participle efectiv la procesul "Educatie si formare 2010". Ulterior, prin Declaratia de la Copenhaga a Comisiei Europene, convenita in 29 si 30 noiembrie 2002, s-au stabilit prioritatile in dezvoltarea sistemelor de educatie si de formare profesionala initiala si continua, dintre care mentionam:
- dimensiunea europeana prin imbunatatirea cooperarii interinstitutionale, parteneriatelor si altor initiative, pentru a facilita si promova mobilitatea fortei de munca;
- recunoasterea competentelor si calificarilor, inclusiv validarea invatarii nonformale si informale;
- asigurarea calitatii, cu accent pe schimbul de modele si metode, precum si pe criterii comune si principii privind calitatea in formarea profesionala initiala si continua;
- transparenta, informarea si consilierea, prin rationalizarea instrumentelor informationale si a retelelor de informare.
Conform standardului international SR ISO 9004-2 :1994, invatamantul face parte din categoria serviciilor profesionale. Invatarea nu este o transmitere a ceva material, ci o devenire impreuna, o transformare concertata, in care se transmite valoare .Pentru invatamant , clientul principal este societatea, iar elevii si studentii sunt atat clienti interni cat si externi


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Benchmarking.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!