Auxiliar Curricular - Imbunatatirea Planificarii pentru un Sistem de Invatamant Profesional si Tehnic Bazat pe Cerere in Romania

Extras din proiect Cum descarc?

Planificarea la nivel regional a devenit o conditie esentiala din perspectiva integrarii Romaniei in Uniunea Europeana, planificata pentru anul 2007.
Perspectiva regionala este parte integranta a abordarii UE privind dezvoltarea, iar pe baza acesteia sunt alocate multe dintre fondurile structurale UE.
Planuri de Dezvoltare Regionala in vederea obtinerii accesului la fondurile de integrare in UE. 
Planurile de Dezvoltare Regionala actuale au fost elaborate pentru orizontul de timp 2002-2006. 
Pana relativ recent, planificarea IPT in Romania a fost realizata la nivel national si la nivel judetean. 
Centrul National de Dezvoltare a Invatamantului Profesional si Tehnic are o structura administrativa regionala, dar deocamdata nu exista alte structuri decizionale regionale in afara de Consiliul de Dezvoltare Regionala.
Comitetele Locale de Dezvoltare a Parteneriatului Social in Formarea Profesionala au jucat un rol esential in eforturile de corelare a cererii de competente cu oferta de competente la nivel judetean si au influentat modul de repartizare a calificarilor oferite in cadrul scolilor dintr-o anumita zona.
Angajatorii detin un rol important in cadrul acestor CLDPSFP. 
Exista cinci principii care stau la baza modalitatii revizuite de planificare a IPT in Romania:
Planificarea pe termen lung care sa reflecte tintele UE in perspectiva anului 2010.
Implicarea mai multor organizatii si consultarea unei game largi de factori interesati, pentru a mari numarul si tipul factorilor interesati implicati si pentru a asigura existenta unor consultari reale din primele etape ale planificarii. 
O abordare bazata pe parteneriat 
Obtinerea valorii in schimbul banilor in acelasi timp cu asigurarea unui acces corespunzator, a posibilitatii de alegere si a egalitatii sanselor, mai ales pentru elevii care provin din mediul rural sau din zonele defavorizate.
O stransa corelare a planurilor si prioritatilor regionale cu cele la nivel judetean si cu cele ale scolilor 
Pe baza programului regional de actiuni si a obiectivelor si tintelor stabilite in PRAI, planificarea la nivel judetean si la nivelul scolii se realizeaza prin intermediul Planurilor Locale de Actiune pentru Invatamant (PLAI) care transpun programul regional la nivel local si care cuprind o strategie pentru abordarea unor prioritati locale specifice, precum si prin intermediul Planurilor de Actiune ale Scolii. 
Planul judetean de scolarizare este elaborat pe baza analizei mediului economic si a nevoii preconizate de competente si calificari pe care va trebui sa le detina forta de munca la nivel regional si local. 
Acest plan include numarul, tipul si nivelurile de calificare din cadrul Invatamantului Profesional si Tehnic initial care vor fi incluse in oferta scolilor din judet.


Fisiere in arhiva (1):

  • Auxiliar Curricular - Imbunatatirea Planificarii pentru un Sistem de Invatamant Profesional si Tehnic Bazat pe Cerere in Romania.ppt

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!