Climatului organizațional

Proiect
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 70 în total
Cuvinte : 22119
Mărime: 114.69KB (arhivat)
Publicat de: Stancu Banu
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. CAP .1 PROBLEMATICA COPIILOR C U DEFICIENȚE ÎN ROMÂNIA DUPĂ 1990
  2. 1.1 SCURT ISTORIC CU PRIVIRE LA CATEGORIA COPIILOR CU C.E.S.
  3. 1.2. LEGISLAȚIE INTERNĂ PRIVIND PROTECȚIA PERSOANELOR CU C.E.S.
  4. 1.3.CATEGORIA DE COPII CU C.E.S. DELIMITĂRI CONCEPTUALE
  5. 1.3.1. DEFICIENȚELE MINTALE
  6. INTELECT DE LIMITĂ
  7. DEFICIENȚĂ MINTALĂ DE GRADUL I
  8. DEFICIENȚĂ MINTALĂ DE GRADUL II
  9. DEFICIENȚĂ MINTALĂ DE GRADUL III
  10. 1.3.2. TULBURĂRILE DE LIMBAJ
  11. 1.3.3. DEFICIENȚELE SENZORIALE
  12. 1.3.4 .DEFICIENȚELE MOTORII (FIZICE )
  13. CAP .2 ROLUL SERVICIILOR ȘI INSTITUȚIILOR CENTRELOR DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ PTR. COPIII CU DEFICIENȚE
  14. 2.1 INSTITUȚII DE PROTECȚIE SOCIALĂ PTR. COPIII CU DEFICIENȚE
  15. 2.1.1 CENTRUL DE PLASAMENT
  16. 2.1.2. CENTRUL DE ZI
  17. 2.1.3 CENTRUL DE TIP RESPIRO
  18. 2.1.4 CENTRUL MATERNAL
  19. 2.2. ROLUL CLIMATULUI ORGANIZAȚIONAL ÎN INSTITUȚIILE DE ÎNGRIJRE ȘI RECUPERARE A COPIILOR CU DEFICIENȚE
  20. 2.2.1 CLIMATUL ȘI COMUNICAREA ORGANIZAȚIONALĂ DELIMITĂRI CONCEPTUALE
  21. 2.2.2. MOTIVAȚIA PERSONALULUI DIN INSTITUȚIILE DE ÎNGRIJIRE ȘI RECUPERARE A COPIILOR CU DEFICIENȚE
  22. 2.2.3. ORGANIZAREA MUNCII ÎN INSTITUȚIILE DE PROTECȚIE SOCIALĂ -- PERFORMANȚA ÎN MUNCĂ
  23. CAP. 3 CERCETAREA PRIVIND ROLUL CLIMATULUI ORGANIZAȚIONAL ÎN RECUPERAREA COPIILOR CU DEFICIENȚE
  24. 3.1. REPERE PRIVIND ORGANIZAREA ACTIVITĂȚII ÎN CENTRELE SF. MARIA ȘI SF. ANDREI DIN PLOIEȘTI
  25. DESCRIEREA CENTRELOR
  26. SCOPUL ȘI OBIECTIVELE CENTRELOR
  27. PERSONALUL CENTRELOR
  28. SERVICII DE INTERVENȚIE ȘI RECUPERARE
  29. 3.2. SCOPUL , OBIECTIVELE ȘI IPOTEZELE CERCETĂRII
  30. 3.3 PROCEDURA DE ORGANIZARE ȘI LOTUL DE SUBIECȚI
  31. 3.4. METODOLOGIA CERCETĂRII
  32. 3.5. ANALIZA ȘI INTERPRETAREA REZULTATELOR CERCETĂRII
  33. 3.6. CONCLUZII
  34. CONSIDERAȚII FINALE
  35. BIBLIOGRAFIE
  36. ANEXE

Extras din proiect

În această lucrare mi-am propus să analizăm rolul climatului organizațional ,în buna desfăsurare a activitații la nivelul unei instituții de Asistență Socială și impactul acestuia asupra copiilor cu deficiențe.

Motivația privind alegerea temei de cercetare , a luat naștere în urma cunoașterii unor centre de Asistență Socială și a dificultaților întâmpinate de copiii cu deficiențe care se recuperează într-un timp îndelungat și implică din păcate efortul susținut al unor specialiști. Analiza climatului organizațional reprezintă o descriere și/sau o evaluare a procedurilor , strategiilor și relațiilor organizaționale așa cum sunt ele percepute de angajații plasați in departamente diferite, în posturi ierarhice diferite.

Aceasta analiză oferă satisfacția de a obține date utile, relevante pentru realitatea instituțională, date care au aplicabilitate practică,ajutănd la optimizarea activității,eficienței și satisfacției angajaților.

Lucrarea de față este structurată pe câteva capitole, dintre care o parte reprezintă partea teoretică în care am prezentat :problematica copiilor cu deficiențe,,categorii de copii cu deficiențe, un alt aspect al lucrării îl reprezintă rolul serviciilor și instituțiilor /centrelor de asistență socială pentru copiii cu deficiențe, abordarea rolului climatului organizațional în instituțiile de îngrijire și recuperare a copiilor cu deficiențe și ultimul capitol al părții teoretice are rolul de a face introducerea în partea practică a lucrării, capitol ce se numește repere privind organizarea activităților în centrele Sf. Maria și Sf.Andrei, instituții în care am desfașurat partea aplicativă a lucrării. Partea aplicativă a lucrării cuprinde o cercetare constatativă privind rolul climatului organizațional în recuperarea copiilor în cele două instituții de Asistență Socială , investigare a impactului calității mediului organizațional asupra recuperării copiilor cu deficiențe, identificarea gradului de motivare a personalului de îngrijire și asistență socială, specificarea influenței tipurilor de relații dintre angajații instituțiilor de Asistență Socială asupra performanței la locul de muncă și totodată menținerea gradului de familiarizare a angajaților de asistență socială asupra tematicii climatului organizațional. Analiza climatului organizațional permite o sondare a stării de spirit și a percepțiilor angajaților dintr-o instituție , percepții ce sunt determinate de modul în care funcționează instituția respectivă Cunoașterea și aplicarea procedurilor de analiză a climatului organizațional creionează noi perspective personalului centrelor de Asistență Socială , oferă informații organizatorice, importante pentru managerul instituției și asigură o bază metodologică pentru eventuale proiecte de dezvoltare. Fie că este vorba de o întreprindere mare sau una mică , instituție publică sau de o firmă de servicii , apar frecvent probleme legate de comunicare în interiorul unui colectiv sau între departamente, de satisfacția în muncă a angajaților ,de motivare,de organizare efectivă a activităților curente sau de calitatea relațiilor ierarhice,între șefi și subalterni. Se poate pune problema realizării unor schimbări de amploare la nivelul instituției , schimbări care de regulă pot acumula nemulțumiri , sau pot apărea stări conflictuale manifestate sau ascunse între colectiv și managerul instituției respective.

Utilitatea lucrării de față decurge din faptul că obține date utile , relevante pentru realitatea imediată, date care aplicabilitatea practică, ajutând la optimizarea activității, eficienței și satisfacției angajatilor.

Concluziile unor astfel de analize dau un caracter de obiectivitate deciziilor legate de personal, eliminând mare parte din incertitudinea care afectează managementul instituției. Prin urmare , perspectiva climatului organizațional vizează modul în care membrii unei organizații gândesc despre instituția în care lucrează felul în care se rapotează afectiv la aceasta și modalitatea de comportament concret.

CAPITOLUL I

PROBLEMATICA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI ÎN ROMÂNIA DUPĂ 1990

1.1 ISTORIC

La începutul anului 1990, difuzarea în întreaga lume a imaginilor cu copiii aflați în „case de copii’’ care prezentau condiții neadecvate au creat ROMÂNIEI,reputația de țară a orfelinatelor mizere ce a rezultat într-un aflux de ajutor internațional. Mii dintre aceștii copii sunt transferați în instituții rezidențiale pentru adulți unde se alătură altor adulți care suferă o gama largă de dizabilități, dizabilitatea definind „o serie de limitări funcționale, afectarea uneia sau mai multor funcții esențiale ale funcției umane”

Nivelul de îngrijire din aceste instituții a fost de cele mai multe ori minim,cauzând pierderi,intârzieri în dezvoltare și din păcate , de prea multe ori, abuzarea drepturilor omului,ceea ce a impus ratificarea Convenției Națiunilor Unite cu privire la drepturile copilului încă din anul 1990.

Bibliografie

1. Binet A.Simon Th. (1905), Methodes nouvelles pour le diagnostic du nuveau intellectual, in :L’Annee psychologique nr.11

2. Buia V.Mohanu Gh.(1975),Organizarea și disciplina muncii în unitățile socialiste de stat, Editura Științifică București;

3. Burloiu P Osoian C,(1979), Organizarea economică a muncii Lit.Universitară Creștină, D Cantemir, Cluj - Napoca;

4. Buzducea,D.(2005) Aspecte contemporane în asistența sociala Editura Polirom Iași

5. Constantin T (2004), Evaluarea psihologică a personalului , Editura Polirom;

6. Constantin T (2004),E ditura Polirom,Constantin T, Stoica - Constantin A,(2002 ),Managamentul Resurselor Umane, ghid practic și instrumente pentru responsabili de resurse umane și manageri, Institutul European Iași;

7. Cosmovic i A, (1996), Psihologie generală, Editura Polirom, Iași

8. Chelcea Septimiu Metodologia cercetării sociologic. Metode cantitative și calitative,București , Ed. Economică 2001.

9. Deaconu A, Roșca S,Podgoreanu S,(2004), Factorul uman și performanțele organizației, Editura A.S.E. București;

10. Documente Oficiale ale centrelor Sf.Maria și Sf. Andrei, pentru recuperarea copiilor cu deficiențe

11. Dolan S.L,(1996 ), Psychologie du travail et des organisations, Gaeton M. Editeur Montreal;

12. Fișa serviciului-Centrul de recuperare /reabilitare pentru copilul cu deficiențe;

13. Floricuta C,Psihopedagogie specială și psihologia integrării copiilor cu cerințe speciale, Ed. Universității Oradea;

14. Gutu M,(1978) Logopedia U.B.B,Cluj-Napoca;

15. Iosifescu S.(2000), Manualul de management educațional, Ed. ProGnosis, București;

16. Manea L. (2000), Protecția socială a persoanelor cu handicap, Editura Șansa, București;

17. Neculaie T., Gherghița I.,(2006),Comunicarea organizațională și managementul situațiilor de criză, Editura Ministerul Administrației și Internelor;

18. Neculau A.,(1996 ), Psihologie socială ,Editura Polirom, Iași;

19. Nicolescu O.Verboncu I. Manual virtual Fundamentele managementului organizației;

20. Popescu A.(1996) Drept. Legislația muncii ,Editura Fundației România de mâine , București;

21. Popescu D. Osoian C. (1997), Organizarea economică a muncii Lit.Universitară Creștină D. Cantemir, Cluj-Napoca;

22. Păun E. (1999), Școala - abordare sociopedagogică , Ed. Polirom

Preview document

Climatului organizațional - Pagina 1
Climatului organizațional - Pagina 2
Climatului organizațional - Pagina 3
Climatului organizațional - Pagina 4
Climatului organizațional - Pagina 5
Climatului organizațional - Pagina 6
Climatului organizațional - Pagina 7
Climatului organizațional - Pagina 8
Climatului organizațional - Pagina 9
Climatului organizațional - Pagina 10
Climatului organizațional - Pagina 11
Climatului organizațional - Pagina 12
Climatului organizațional - Pagina 13
Climatului organizațional - Pagina 14
Climatului organizațional - Pagina 15
Climatului organizațional - Pagina 16
Climatului organizațional - Pagina 17
Climatului organizațional - Pagina 18
Climatului organizațional - Pagina 19
Climatului organizațional - Pagina 20
Climatului organizațional - Pagina 21
Climatului organizațional - Pagina 22
Climatului organizațional - Pagina 23
Climatului organizațional - Pagina 24
Climatului organizațional - Pagina 25
Climatului organizațional - Pagina 26
Climatului organizațional - Pagina 27
Climatului organizațional - Pagina 28
Climatului organizațional - Pagina 29
Climatului organizațional - Pagina 30
Climatului organizațional - Pagina 31
Climatului organizațional - Pagina 32
Climatului organizațional - Pagina 33
Climatului organizațional - Pagina 34
Climatului organizațional - Pagina 35
Climatului organizațional - Pagina 36
Climatului organizațional - Pagina 37
Climatului organizațional - Pagina 38
Climatului organizațional - Pagina 39
Climatului organizațional - Pagina 40
Climatului organizațional - Pagina 41
Climatului organizațional - Pagina 42
Climatului organizațional - Pagina 43
Climatului organizațional - Pagina 44
Climatului organizațional - Pagina 45
Climatului organizațional - Pagina 46
Climatului organizațional - Pagina 47
Climatului organizațional - Pagina 48
Climatului organizațional - Pagina 49
Climatului organizațional - Pagina 50
Climatului organizațional - Pagina 51
Climatului organizațional - Pagina 52
Climatului organizațional - Pagina 53
Climatului organizațional - Pagina 54
Climatului organizațional - Pagina 55
Climatului organizațional - Pagina 56
Climatului organizațional - Pagina 57
Climatului organizațional - Pagina 58
Climatului organizațional - Pagina 59
Climatului organizațional - Pagina 60
Climatului organizațional - Pagina 61
Climatului organizațional - Pagina 62
Climatului organizațional - Pagina 63
Climatului organizațional - Pagina 64
Climatului organizațional - Pagina 65
Climatului organizațional - Pagina 66
Climatului organizațional - Pagina 67
Climatului organizațional - Pagina 68
Climatului organizațional - Pagina 69
Climatului organizațional - Pagina 70

Conținut arhivă zip

  • Climatului organizational.doc

Alții au mai descărcat și

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Proiect de lecție - logopedie

Data: 13.01.2010 Locul: Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva “P.Popescu Neveanu”,Timisora Grupa: DMU Aria Curriculara: Logopedie...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Analiza Climatului Organizațional

Motivaţie . Homo mensura est! (Omul este măsura tuturor lucrurilor) Pentru a da cele mai bune rezultate, procesul de organizare modernă a muncii...

Schimbări organizaționale - studiu de caz la firma SC Germanos Telecom România SA

1.Prezentarea de ansamblu a organizatiei 1.1 Obiectul de activitate al companiei conform codului CAEN Ce este CAEN - CAEN reprezinta acronimul...

Relația dintre comportamentele contraproductive și climatul organizațional în mediul organizațional românesc

De aproape 20 de ani se constată o creştere a interesului pentru cercetarea comportamentelor de la locul de muncă care produc daune angajaţilor sau...

Climatul organizațional

CAPITOLUL 1 Climatul organizaţional 1.1. Cadru general Studii efectuate în ultimii 30 de ani atestă faptul că performanţa organizaţiei manifestă...

Relația dintre Climatul Organizațional și Implicarea Emoțională în Muncă

ARGUMENT Lumea afacerilor de astăzi poartă amprenta globalizării şi poate fi asemănată cu un vas imens care pluteşte peste valuri agitate, gata...

Procesul de Comunicare la SC GABIMAR SRL

1. PREZENTARE GENERALĂ A SC GABIMAR SRL 1.1. SCURT ISTORIC; OBIECT DE ACTIVITATE Societatea comercială GABIMAR SRL Turda este persoană juridică...

Aspecte ale culturii organizaționale în contextul managementului eficient

INTRODUCERE Cultura organizationala reprezinta unul dintre conceptele importante care s-au afirmat relativ recent si au influentat de o maniera...

Comportament organizațional

CLIMATUL ORGANIZATIONAL SI IMPACTUL ASUPRA PERFORMANTEI 1. Climatul organizational si componentele acestuia Scopul oricarei organizatii este, în...

Ai nevoie de altceva?