Cuprins
- CAP .1 PROBLEMATICA COPIILOR C U DEFICIENȚE ÎN ROMÂNIA DUPĂ 1990
- 1.1 SCURT ISTORIC CU PRIVIRE LA CATEGORIA COPIILOR CU C.E.S.
- 1.2. LEGISLAȚIE INTERNĂ PRIVIND PROTECȚIA PERSOANELOR CU C.E.S.
- 1.3.CATEGORIA DE COPII CU C.E.S. DELIMITĂRI CONCEPTUALE
- 1.3.1. DEFICIENȚELE MINTALE
- INTELECT DE LIMITĂ
- DEFICIENȚĂ MINTALĂ DE GRADUL I
- DEFICIENȚĂ MINTALĂ DE GRADUL II
- DEFICIENȚĂ MINTALĂ DE GRADUL III
- 1.3.2. TULBURĂRILE DE LIMBAJ
- 1.3.3. DEFICIENȚELE SENZORIALE
- 1.3.4 .DEFICIENȚELE MOTORII (FIZICE )
- CAP .2 ROLUL SERVICIILOR ȘI INSTITUȚIILOR CENTRELOR DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ PTR. COPIII CU DEFICIENȚE
- 2.1 INSTITUȚII DE PROTECȚIE SOCIALĂ PTR. COPIII CU DEFICIENȚE
- 2.1.1 CENTRUL DE PLASAMENT
- 2.1.2. CENTRUL DE ZI
- 2.1.3 CENTRUL DE TIP RESPIRO
- 2.1.4 CENTRUL MATERNAL
- 2.2. ROLUL CLIMATULUI ORGANIZAȚIONAL ÎN INSTITUȚIILE DE ÎNGRIJRE ȘI RECUPERARE A COPIILOR CU DEFICIENȚE
- 2.2.1 CLIMATUL ȘI COMUNICAREA ORGANIZAȚIONALĂ DELIMITĂRI CONCEPTUALE
- 2.2.2. MOTIVAȚIA PERSONALULUI DIN INSTITUȚIILE DE ÎNGRIJIRE ȘI RECUPERARE A COPIILOR CU DEFICIENȚE
- 2.2.3. ORGANIZAREA MUNCII ÎN INSTITUȚIILE DE PROTECȚIE SOCIALĂ -- PERFORMANȚA ÎN MUNCĂ
- CAP. 3 CERCETAREA PRIVIND ROLUL CLIMATULUI ORGANIZAȚIONAL ÎN RECUPERAREA COPIILOR CU DEFICIENȚE
- 3.1. REPERE PRIVIND ORGANIZAREA ACTIVITĂȚII ÎN CENTRELE SF. MARIA ȘI SF. ANDREI DIN PLOIEȘTI
- DESCRIEREA CENTRELOR
- SCOPUL ȘI OBIECTIVELE CENTRELOR
- PERSONALUL CENTRELOR
- SERVICII DE INTERVENȚIE ȘI RECUPERARE
- 3.2. SCOPUL , OBIECTIVELE ȘI IPOTEZELE CERCETĂRII
- 3.3 PROCEDURA DE ORGANIZARE ȘI LOTUL DE SUBIECȚI
- 3.4. METODOLOGIA CERCETĂRII
- 3.5. ANALIZA ȘI INTERPRETAREA REZULTATELOR CERCETĂRII
- 3.6. CONCLUZII
- CONSIDERAȚII FINALE
- BIBLIOGRAFIE
- ANEXE
Extras din proiect
În această lucrare mi-am propus să analizăm rolul climatului organizațional ,în buna desfăsurare a activitații la nivelul unei instituții de Asistență Socială și impactul acestuia asupra copiilor cu deficiențe.
Motivația privind alegerea temei de cercetare , a luat naștere în urma cunoașterii unor centre de Asistență Socială și a dificultaților întâmpinate de copiii cu deficiențe care se recuperează într-un timp îndelungat și implică din păcate efortul susținut al unor specialiști. Analiza climatului organizațional reprezintă o descriere și/sau o evaluare a procedurilor , strategiilor și relațiilor organizaționale așa cum sunt ele percepute de angajații plasați in departamente diferite, în posturi ierarhice diferite.
Aceasta analiză oferă satisfacția de a obține date utile, relevante pentru realitatea instituțională, date care au aplicabilitate practică,ajutănd la optimizarea activității,eficienței și satisfacției angajaților.
Lucrarea de față este structurată pe câteva capitole, dintre care o parte reprezintă partea teoretică în care am prezentat :problematica copiilor cu deficiențe,,categorii de copii cu deficiențe, un alt aspect al lucrării îl reprezintă rolul serviciilor și instituțiilor /centrelor de asistență socială pentru copiii cu deficiențe, abordarea rolului climatului organizațional în instituțiile de îngrijire și recuperare a copiilor cu deficiențe și ultimul capitol al părții teoretice are rolul de a face introducerea în partea practică a lucrării, capitol ce se numește repere privind organizarea activităților în centrele Sf. Maria și Sf.Andrei, instituții în care am desfașurat partea aplicativă a lucrării. Partea aplicativă a lucrării cuprinde o cercetare constatativă privind rolul climatului organizațional în recuperarea copiilor în cele două instituții de Asistență Socială , investigare a impactului calității mediului organizațional asupra recuperării copiilor cu deficiențe, identificarea gradului de motivare a personalului de îngrijire și asistență socială, specificarea influenței tipurilor de relații dintre angajații instituțiilor de Asistență Socială asupra performanței la locul de muncă și totodată menținerea gradului de familiarizare a angajaților de asistență socială asupra tematicii climatului organizațional. Analiza climatului organizațional permite o sondare a stării de spirit și a percepțiilor angajaților dintr-o instituție , percepții ce sunt determinate de modul în care funcționează instituția respectivă Cunoașterea și aplicarea procedurilor de analiză a climatului organizațional creionează noi perspective personalului centrelor de Asistență Socială , oferă informații organizatorice, importante pentru managerul instituției și asigură o bază metodologică pentru eventuale proiecte de dezvoltare. Fie că este vorba de o întreprindere mare sau una mică , instituție publică sau de o firmă de servicii , apar frecvent probleme legate de comunicare în interiorul unui colectiv sau între departamente, de satisfacția în muncă a angajaților ,de motivare,de organizare efectivă a activităților curente sau de calitatea relațiilor ierarhice,între șefi și subalterni. Se poate pune problema realizării unor schimbări de amploare la nivelul instituției , schimbări care de regulă pot acumula nemulțumiri , sau pot apărea stări conflictuale manifestate sau ascunse între colectiv și managerul instituției respective.
Utilitatea lucrării de față decurge din faptul că obține date utile , relevante pentru realitatea imediată, date care aplicabilitatea practică, ajutând la optimizarea activității, eficienței și satisfacției angajatilor.
Concluziile unor astfel de analize dau un caracter de obiectivitate deciziilor legate de personal, eliminând mare parte din incertitudinea care afectează managementul instituției. Prin urmare , perspectiva climatului organizațional vizează modul în care membrii unei organizații gândesc despre instituția în care lucrează felul în care se rapotează afectiv la aceasta și modalitatea de comportament concret.
CAPITOLUL I
PROBLEMATICA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI ÎN ROMÂNIA DUPĂ 1990
1.1 ISTORIC
La începutul anului 1990, difuzarea în întreaga lume a imaginilor cu copiii aflați în „case de copii’’ care prezentau condiții neadecvate au creat ROMÂNIEI,reputația de țară a orfelinatelor mizere ce a rezultat într-un aflux de ajutor internațional. Mii dintre aceștii copii sunt transferați în instituții rezidențiale pentru adulți unde se alătură altor adulți care suferă o gama largă de dizabilități, dizabilitatea definind „o serie de limitări funcționale, afectarea uneia sau mai multor funcții esențiale ale funcției umane”
Nivelul de îngrijire din aceste instituții a fost de cele mai multe ori minim,cauzând pierderi,intârzieri în dezvoltare și din păcate , de prea multe ori, abuzarea drepturilor omului,ceea ce a impus ratificarea Convenției Națiunilor Unite cu privire la drepturile copilului încă din anul 1990.
Bibliografie
1. Binet A.Simon Th. (1905), Methodes nouvelles pour le diagnostic du nuveau intellectual, in :L’Annee psychologique nr.11
2. Buia V.Mohanu Gh.(1975),Organizarea și disciplina muncii în unitățile socialiste de stat, Editura Științifică București;
3. Burloiu P Osoian C,(1979), Organizarea economică a muncii Lit.Universitară Creștină, D Cantemir, Cluj - Napoca;
4. Buzducea,D.(2005) Aspecte contemporane în asistența sociala Editura Polirom Iași
5. Constantin T (2004), Evaluarea psihologică a personalului , Editura Polirom;
6. Constantin T (2004),E ditura Polirom,Constantin T, Stoica - Constantin A,(2002 ),Managamentul Resurselor Umane, ghid practic și instrumente pentru responsabili de resurse umane și manageri, Institutul European Iași;
7. Cosmovic i A, (1996), Psihologie generală, Editura Polirom, Iași
8. Chelcea Septimiu Metodologia cercetării sociologic. Metode cantitative și calitative,București , Ed. Economică 2001.
9. Deaconu A, Roșca S,Podgoreanu S,(2004), Factorul uman și performanțele organizației, Editura A.S.E. București;
10. Documente Oficiale ale centrelor Sf.Maria și Sf. Andrei, pentru recuperarea copiilor cu deficiențe
11. Dolan S.L,(1996 ), Psychologie du travail et des organisations, Gaeton M. Editeur Montreal;
12. Fișa serviciului-Centrul de recuperare /reabilitare pentru copilul cu deficiențe;
13. Floricuta C,Psihopedagogie specială și psihologia integrării copiilor cu cerințe speciale, Ed. Universității Oradea;
14. Gutu M,(1978) Logopedia U.B.B,Cluj-Napoca;
15. Iosifescu S.(2000), Manualul de management educațional, Ed. ProGnosis, București;
16. Manea L. (2000), Protecția socială a persoanelor cu handicap, Editura Șansa, București;
17. Neculaie T., Gherghița I.,(2006),Comunicarea organizațională și managementul situațiilor de criză, Editura Ministerul Administrației și Internelor;
18. Neculau A.,(1996 ), Psihologie socială ,Editura Polirom, Iași;
19. Nicolescu O.Verboncu I. Manual virtual Fundamentele managementului organizației;
20. Popescu A.(1996) Drept. Legislația muncii ,Editura Fundației România de mâine , București;
21. Popescu D. Osoian C. (1997), Organizarea economică a muncii Lit.Universitară Creștină D. Cantemir, Cluj-Napoca;
22. Păun E. (1999), Școala - abordare sociopedagogică , Ed. Polirom
Preview document
Conținut arhivă zip
- Climatului organizational.doc