Evaluarea este un proces didactic complex, integrat structural si functional in activitatea gradinitei. Teoria si practica evaluarii in educatie inregistreaza o mare varietate de moduri de abordare si de intelegere a rolului actiunilor evaluative, dar noul Curriculum pentru educa.ia timpurie prefigureaza printre tendintele de schimbare si diversificarea strategiilor de predare si acorda o alta importanta procesului de evaluare. In acest sens evaluarea ini.iala a fost structurata pe cele cinci domenii de dezvoltare ( dezvoltare fizica, a sanata.ii .i igienei personale, dezvoltarea socio-emo.ionala, capacita.i .i atitudini in inva.are, dezvoltarea limbajului, a comunicarii .i a premiselor citirii .i scrierii .i dezvoltarea cognitiva .i cunoa.terea lumii) , vizand diferite dimensiuni ale domeniilor de dezvoltare, precum .i diverse comportamente. Acestea au fost corelate cu indicatorii specifici grupei mijlocii (37-60 luni ) din Reperele fundamentale privind inva.area .i dezvoltarea timpurie a copilului intre na.tere .i 7 ani ( RFIDTC) Ca modalitate de realizare a evaluarii ini.iale a fost utilizat jocul, sub toate formele sale: joc didactic, joc logico-matematic, joc de mi.care, distractiv, joc liber, etc , dar .i alte mijloace de realizare precum: observarea, lectura dupa imagini, convorbirea, desenul, pictura,jocul muzical, jocul de mi.care, etc. Pe baza informa.iilor evaluarii ini.iale se va planifica demersul pedagogic imediat urmator .i eventual a unor programe de recuperare, de completare a lacunelor .i a unor aspecte ce necesita corectare sau imbunata.ire. A . DEZVOLTAREA FIZICA, A SANATA.II sI IGIENEI PERSONALE Dimensiuni ale dezvoltarii .i comportamente vizate: . A.1. Motricitate grosiera .i motricitate fina in contexte de viata familiare A.1.1. I.i pozi.ioneaza corpul .i membrele in mod corespunzator pentru a imita ceva/ pe cineva sau pentru a executa o mi.care (a merge, a alerga, a prinde/a arunca o minge etc.) Indicatori: 27. Merge si alearga cu usurinta, coordonandu-si armonios miscarile. Indicatori: 28. Pozitioneaza corpul si membrele in mod corespunzator pentru a imita ceva sau pe cineva sau pentru a executa o miscare (a prinde o minge, a arunca o minge). A.1.2. Participa la activitati fizice variate, adecvate nivelului lui de dezvoltare Indicatori: 39. Participa in mod regulat la activitati fizice de alergare, dans, jocuri sau chiar sporturi. A.1.3. Utilizeaza mainile .i degetele in manipularea corespunzatoare a unor obiecte/instrumente (tacamuri, creion, pensula, puzzle etc.) Indicatori: 58.Utilizeaza diverse materiale din centrul de arta (creioane, pensule, bure.i, pictura cu degetele etc.). Indicatori: 69. Se imbraca si se dezbraca singur . A.2. Conduita senzorio-motorie, pentru orientarea mi.carii A. 2.1. 2.1. Utilizeaza simturile (vazul, auzul, simtul tactil, mirosul etc.) in interactiunea cu mediul apropiat. Indicatori: 82. Demonstreaza constientizarea simturilor in actiuni (recunoaste obiecte ascunse prin pipait fara sa le vada, executa miscari la auzirea unor comenzi, recunoaste mirosuri, etc.). A. 2.3. I.i coordoneaza mi.carile in func.ie de ritm, caden.a, pauza, semnale sonore, melodii. Indicatori: 85. Pariticipa cu placere la jocurile care implica multa miscare si contact social, reguli de joc (,,Statuile", ,,De-a v-ati ascunselea" etc.). . A.3. Sanatate (nutri.ie, ingrijire, igiena personala) .i practici privind securitatea personala A. 3.1. Exerseaza, cu sprijin, respectarea unor principii de baza specifice unei alimentatii sanatoase Indicatori: 97. Explica rolul benefic sau daunator al anumitor alimente pentru organismul uman. A.3.2. Manifesta deprinderi de pastrare a igienei personale Indicatori: 115. Demonstreaza independenta in igiena personala (se spala si se sterge singur pe maini, isi acopera gura cu mana cand stranuta, cand tuseste, foloseste independent toaleta, foloseste batista). Mijlocul de realizare .i tema: DPM-activitate psiho-motrica .):,,Cate unu, cate doi, prin gradini.a mergem noi!" (observare .i mers in coloana cate doi)., ,,Mar.ul jucariilor" (diferite forme .i ritmuri de mers), ,,Jucariile defileaza" (diferite forme .i ritmuri de mers) DEC- ,,Cu creionul pe hartie, desenez o jucarie" activitate artistico-plastica (desen), ,,Ce mai .tim, ce ne amintim?" (desen) , DOS 1: ,,De-a gradini.a" (joc de rol). ALA- Joc de aten.ie: ,,Cauta jucaria!" (joc de atentie si orientare spatiala), "Dupa ce-am mancat, am facut curat!"-ADP- deprinderi specifice mesei .i ingrijirii personale
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.