Extras din proiect
TIPUL ACTIVITĂȚII: PREDARE-ÎNVĂȚARE
SCOPUL:
Consolidarea cunoștințelor despre fructele de toamnă și activizarea vocabularului prin memorizare.
ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE:
1. ADP:
- Întâlnirea de dimineață
- Salutul
- Calendarul naturii
- Tranziții
2. ADE:
DLC: Educarea limbajului: „Toamna” de D. Botez (memorizare)
3. ALA 1:
- Joc de masă: „Fructe de toamnă”-puzzle
- Științe: ,,Spune ce ai gustat?”
ALA 2:
- Joc de mișcare: „Fuga la sac” – joc sportiv distractiv
OBIECTIVE OPERAȚIONALE:
• ACTIVITĂȚI LIBER ALESE:
Joc de masă: O1: să aranjeze piesele imaginii primite în mod corespunzător
O2: să identifice fructul din imaginea primită
Științe: O3: să recunoască fructele după gust
Joc de mișcare: O4: să manifeste spirit de echipă și spirit de cooperare
O5: să respecte regulile impuse de educatoare
• ACTIVITĂȚI PE DOMENII EXPERIENȚIALE:
O7: să audieze cu atenţie poezia ,,Toamna” de D.Botez
O8: să memoreze versurile poeziei
STRATEGIA DIDACTICĂ:
METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, povestirea, exercițiul, verificarea orală, memorizarea, demonstrația, jocul.
MATERIALE DIDACTICE: fructe de toamnă (mere, pere, struguri, prune, nuci, gutui), puzzle cu fructe de toamnă, sac, eșarfă,
FORME DE ORGANIZARE: frontal, , individual, pe grupe, colectiv.
BIBLIOGRAFIE:
4. Curriculum pentru învățământul preșcolar, M.E.C.T.S., București, 2009.
5. Ghid de practică pedagogică în învățământul primar și preșcolar, Cluj, 2013.
SCENARIUL ZILEI
ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ:
Salutul, „Bună dimineața, copiii!”, prezența și Calendarul naturii. Copiii sunt așezați pe scaune, în formă de semicerc. Copiii se salută între ei prin strângere de mână, rostind: „Bună dimineața, …… (numele copilului respectiv). După ce se salută, urmează Calendarul naturii. Le adresăm copiilor întrebări, la care vor răspunde: „În ce zi suntem astăzi?”, „Ce dată este astăzi?”, „Cum este vremea afară?”, „În ce anotimp suntem?”
După Calendarul naturii urmează momentul de înviorare. Copiii se ridică și vom imita anumite fenomene ale naturii specifice toamnei: „cad frunzele”, „bate vântul”, „plouă”. Exersăm aceste fenomene de mai multe ori.
După ce copiii se vor așeza pe scăunele, educatoarea va spune că Zâna Toamna le-a trimis multe surprise. Surpiza va fi un coșuleț plin cu fructe de toamnă și o păpușă din fruct, care dintr-o dată va începe să vorbească. Păpușa va spune copiilor povestea lui (,,Povestea mărului buclucaș”).
Într-o zi de toamnă târzie, când copacii se goliseră de mai multe frunze, în vârful unui pom sălbatic, prin pădure, mai atârnă un măr, un singur măr.
Tocmai în timpul acesta, iepurașu –Iepurici, care aleargă prin pădure, a văzut mărul.
Dar cum să-l „ de acolo? Mărul era sus, sus de tot iar el nu putea să sară până acolo! Însă, sus într-un brad, iepurașul zări o cioară pe care o rugase să-i dea jos mărul din pom, însă când apuca mărul în cioc acesta căzuse jos. Atunci, Iepurilă pe când să se apropie să ia mărul de jos, observa că mărul o lua la fugă. Mărul căzuse pe spatele unui arici care dormea sub pom, iar acesta, speriat o lua la fugă cu mărul în spate.
Iepurilă striga după ariciul Țepoșilă să se oprească fiincă este mărul lui.
Cei doi se luară la ceartă din cauza mărului. Între timp a apărut și Cioara, care și ea la rândul ei își cerea mărul.
În timp ce ei se certau, a apărut ursul Moș Martin, care aflând care este cauza acestui conflict a căutat o soluție pentru a-i împăca pe cei trei.
Moș Martin le-a propus să taie mărul în părți egale, astfel fiecăruia i se cuvine o bucățică de măr.
Și fiecare și-a mâncat bucățica de măr și toți au fost multumiți că Moș Martin a făcut judecată dreaptă și nu a nedreptățit pe nimeni.
Și iacă așa s-a sfârșit povestea mea.
După ce copii au ascultat povestea, vor descoperii împreună cu păpușa coșulețul de surpize.
ALA 1:
Prezentăm copiilor centrele de interes:
La centrul Joc de masă, copiii vor primi câte o foaie goală și un pliculeț. În pliculeț vor fi piesele imaginii unui fruct de toamnă. Copiii au sarcina de a aranja potrivit părțile componente și să lipească pe foaie obținând diferite fructe de toamnă.
La centrul Știință, într-un bol vom așeza fructe de toamnă gata curățate și tăiate în bucățele. Pe rând vom lega la ochi pe fiecare copil. Ei trebuie să aleagă o bucățică de fruct, și gustând trebuie să ghicească ce au ales.
ALA 2:
La Jocul de mișcare, copiii vor alcătui două coloane: coloana fetițelor și coloana băieților. Sarcina lor este să aleargă la sacul așezat la o distanță mai mare de ei, să atingă sacul și să aleargă înapoi. Așa va proceda pe rând fiecare copil. Câștigă grupa în care primul copil va fi cel care a pornit prima dată.
Preview document
Conținut arhivă zip
- In Livada.docx