În Livadă

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 1871
Mărime: 817.44KB (arhivat)
Publicat de: Toma Stoian
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

TIPUL ACTIVITĂȚII: PREDARE-ÎNVĂȚARE

SCOPUL:

Consolidarea cunoștințelor despre fructele de toamnă și activizarea vocabularului prin memorizare.

ACTIVITĂȚI DE ÎNVĂȚARE:

1. ADP:

- Întâlnirea de dimineață

- Salutul

- Calendarul naturii

- Tranziții

2. ADE:

DLC: Educarea limbajului: „Toamna” de D. Botez (memorizare)

3. ALA 1:

- Joc de masă: „Fructe de toamnă”-puzzle

- Științe: ,,Spune ce ai gustat?”

ALA 2:

- Joc de mișcare: „Fuga la sac” – joc sportiv distractiv

OBIECTIVE OPERAȚIONALE:

• ACTIVITĂȚI LIBER ALESE:

Joc de masă: O1: să aranjeze piesele imaginii primite în mod corespunzător

O2: să identifice fructul din imaginea primită

Științe: O3: să recunoască fructele după gust

Joc de mișcare: O4: să manifeste spirit de echipă și spirit de cooperare

O5: să respecte regulile impuse de educatoare

• ACTIVITĂȚI PE DOMENII EXPERIENȚIALE:

O7: să audieze cu atenţie poezia ,,Toamna” de D.Botez

O8: să memoreze versurile poeziei

STRATEGIA DIDACTICĂ:

METODE ȘI PROCEDEE: conversația, explicația, povestirea, exercițiul, verificarea orală, memorizarea, demonstrația, jocul.

MATERIALE DIDACTICE: fructe de toamnă (mere, pere, struguri, prune, nuci, gutui), puzzle cu fructe de toamnă, sac, eșarfă,

FORME DE ORGANIZARE: frontal, , individual, pe grupe, colectiv.

BIBLIOGRAFIE:

4. Curriculum pentru învățământul preșcolar, M.E.C.T.S., București, 2009.

5. Ghid de practică pedagogică în învățământul primar și preșcolar, Cluj, 2013.

SCENARIUL ZILEI

ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ:

Salutul, „Bună dimineața, copiii!”, prezența și Calendarul naturii. Copiii sunt așezați pe scaune, în formă de semicerc. Copiii se salută între ei prin strângere de mână, rostind: „Bună dimineața, …… (numele copilului respectiv). După ce se salută, urmează Calendarul naturii. Le adresăm copiilor întrebări, la care vor răspunde: „În ce zi suntem astăzi?”, „Ce dată este astăzi?”, „Cum este vremea afară?”, „În ce anotimp suntem?”

După Calendarul naturii urmează momentul de înviorare. Copiii se ridică și vom imita anumite fenomene ale naturii specifice toamnei: „cad frunzele”, „bate vântul”, „plouă”. Exersăm aceste fenomene de mai multe ori.

După ce copiii se vor așeza pe scăunele, educatoarea va spune că Zâna Toamna le-a trimis multe surprise. Surpiza va fi un coșuleț plin cu fructe de toamnă și o păpușă din fruct, care dintr-o dată va începe să vorbească. Păpușa va spune copiilor povestea lui (,,Povestea mărului buclucaș”).

Într-o zi de toamnă târzie, când copacii se goliseră de mai multe frunze, în vârful unui pom sălbatic, prin pădure, mai atârnă un măr, un singur măr.

Tocmai în timpul acesta, iepurașu –Iepurici, care aleargă prin pădure, a văzut mărul.

Dar cum să-l „ de acolo? Mărul era sus, sus de tot iar el nu putea să sară până acolo! Însă, sus într-un brad, iepurașul zări o cioară pe care o rugase să-i dea jos mărul din pom, însă când apuca mărul în cioc acesta căzuse jos. Atunci, Iepurilă pe când să se apropie să ia mărul de jos, observa că mărul o lua la fugă. Mărul căzuse pe spatele unui arici care dormea sub pom, iar acesta, speriat o lua la fugă cu mărul în spate.

Iepurilă striga după ariciul Țepoșilă să se oprească fiincă este mărul lui.

Cei doi se luară la ceartă din cauza mărului. Între timp a apărut și Cioara, care și ea la rândul ei își cerea mărul.

În timp ce ei se certau, a apărut ursul Moș Martin, care aflând care este cauza acestui conflict a căutat o soluție pentru a-i împăca pe cei trei.

Moș Martin le-a propus să taie mărul în părți egale, astfel fiecăruia i se cuvine o bucățică de măr.

Și fiecare și-a mâncat bucățica de măr și toți au fost multumiți că Moș Martin a făcut judecată dreaptă și nu a nedreptățit pe nimeni.

Și iacă așa s-a sfârșit povestea mea.

După ce copii au ascultat povestea, vor descoperii împreună cu păpușa coșulețul de surpize.

ALA 1:

Prezentăm copiilor centrele de interes:

La centrul Joc de masă, copiii vor primi câte o foaie goală și un pliculeț. În pliculeț vor fi piesele imaginii unui fruct de toamnă. Copiii au sarcina de a aranja potrivit părțile componente și să lipească pe foaie obținând diferite fructe de toamnă.

La centrul Știință, într-un bol vom așeza fructe de toamnă gata curățate și tăiate în bucățele. Pe rând vom lega la ochi pe fiecare copil. Ei trebuie să aleagă o bucățică de fruct, și gustând trebuie să ghicească ce au ales.

ALA 2:

La Jocul de mișcare, copiii vor alcătui două coloane: coloana fetițelor și coloana băieților. Sarcina lor este să aleargă la sacul așezat la o distanță mai mare de ei, să atingă sacul și să aleargă înapoi. Așa va proceda pe rând fiecare copil. Câștigă grupa în care primul copil va fi cel care a pornit prima dată.

Preview document

În Livadă - Pagina 1
În Livadă - Pagina 2
În Livadă - Pagina 3
În Livadă - Pagina 4
În Livadă - Pagina 5
În Livadă - Pagina 6
În Livadă - Pagina 7
În Livadă - Pagina 8
În Livadă - Pagina 9
În Livadă - Pagina 10
În Livadă - Pagina 11
În Livadă - Pagina 12
În Livadă - Pagina 13
În Livadă - Pagina 14
În Livadă - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • In Livada.docx

Te-ar putea interesa și

Energia Geotermală

1.Energia geotermală 1.1.Istoric dezvoltare Aplicațiile energiei geotermale datează tocmai din Grecia antică, Roma, Babilon și Japonia unde...

Concluzii și Învățăminte Rezultate din Organizarea și Desfășurarea Acțiunilor Comune ale Forțelor româno-ruse pentru Cucerirea Plevnei

INTRODUCERE Istoria zbuciumată a poporului român a constituit obiectul de studiu al numeroaselor lucrări de specialitate în care s-a dorit...

Livada de nuci Nutsprod

1. Sumar Propunem spre analiza o afacere in domeniul cultivarii fructelor, nucilor, a plantelor pentru bauturi si mirodenii (cod CAEN: 0113)....

Livada de nuci în comuna Tăbărăști - plan de afaceri

Denumirea societății: Bignuts S.R.L Sediul social: Comuna: Tăbăraști, Punctele de lucru orașul Buzău,precum și restul țării. Tipul firmei:...

Pensiunea Agroturistică Casa Creangă

I. Introducere Una dintre orientările fundamentale ale economiei moderne este dezvoltarea şi diversificarea serviciilor. În cadrul acestora...

Exploatarea Utilajului Agricol

1. Întroducere Una din principalele probleme ale etapei actuale de dezvoltare a societătii constă în sporirea productiei agricole cu cheltuieli...

Diversificare obiect de activitate al societății Group D Invest SRL - amenajare livadă pomi fructiferi cu suprafața 1 ha

Capitolul 1. Identificarea proiectului 1.1 Descrierea organizatiei Group D Invest are ca obiect de activitate , consultanta si proiectare in...

Livadă de pomi

1. Date generale 1.1 Denumirea solicitantului si date de identificare ale acestuia Denumire solicitant: Olaru Ionel Intreprindere Individuala...

Ai nevoie de altceva?