1.TEMA CERCETARII: "Influenta mass-media asupra dezvoltarii morale a scolarului mic" Aceasta cercetare isi propune sa studieze influenta pe care o au mijloacele mass-media asupra modului de a gandi, de a reactiona, de a se comporta asupra copiilor cu varste fragede, si nu numai, varste la care acestia sunt cei mai vulnerabili indeosebi, de a savarsi greseli, de a-si alege modele gresite, de a se lasa usor influentati de catre ceilalti, varste la care maturizarea nu este nici macar pe aproape. 2. IPOTEZELE CERCETARII - Influenta asupra scolarilor, in special asupra acelora la care setul de convingeri si credinte nu este puternic format, aceia care nu au primit si nu si-au insusit invataturile parintesti, este mare, in sens negativ si uneori le ghideaza intreaga activitate. - In majoritea cazurilor, influenta exercitata de tot ceea ce reprezinta mass-media este una care influnteaza scolarii in sens nagativ, acestia neputand fi capabili sa discearna ce anume trebuie luat din ceea ce le trece prin mana. - Scolarii petrec mult timp, deloc folositor, in fata unor mijloace de informare deloc dintre cele mai corecte, precum smartphone-urile, tabletele, computerele, TV-urile, etc. 3. BAZELE TEORETICE Comunicarea poate fi definita in urmatoarele feluri: a. Se vorbeste de comunicare de fiecare data cand un sistem, respectiv o sursa influenteaza un alt sistem, in speta un destinatar, prin mijlocirea unor semnale alternative care pot fi transmise prin canalul care le leaga. b. Cuvantul comunicare cuprinde procedeele prin care ,,un spirit poate afecta un alt spirit: limbajul, muzica, artele vizuale, teatrul, baletul si in fapt toate comportamentele umane." c. ,,Mecanismul prin care relatiile umane exista si se dezvolta, adica deopotriva toate simbolurile spiritului si mijloacele de a le transmite in spatiu si a le conserva in timp" Comunicarea poate fi realizata prin intermediul mass-media. Mass-media - termenul mass-media, uneori formulat ca media, este o expresie engleza la plural cu traducerea "mediile de mase". Media (sau: mediile de mase) cuprind toate sursele de informatie publice, ca de exemplu televiziune, radio, Internet, presa inclusiv aparitiile periodice ca ziare, reviste sau foiletoane. Cuvantul se poate folosi eventual si la singular, cand se spune - pe engleza medium, care se traduce pe romaneste cu "un mediu", ca de exemplu in propozitia "Pentru a se face cunoscuta, firma Xyz utilizeaza radioul ca mediu preferat.". Mass-media are urmatoarele functii: - functia de informare, ce satisface o incontestabila trebuinta umana - functia de interpretare, ce se manifesta atat de explicit prin productii jurnalistice de genul editorialului sau al comentariului. Primul exprima punctul de vedere oficial al organului de presa, pe cand cel de-al doilea face cunoscute publicului numai opiniile personale ale autorului sau. Sunt cuprinse aici si selectarea informatiei transmise si stabilirea unor prioritati percepute de receptori drept adevarate ierarhii de importanta. - functia instructiv-culturalizatoare, care se refera atat la furnizarea explicita de cunostinte cultural-stiintifice, ca in cazul unor filme documentare sau pagini de popularizare a stiintei din publicatiile periodice, cat si la promovarea, intr-o ,,forma mai putin evidenta, dar cu atat mai persuasiva, a valorilor, normelor, modelelor de comportament ce tin de paradigma culturala a societatii, la a carei stabilitate contribuie astfel, intr-o masura deloc neglijabila." - functia de liant, care deriva din precedentele, caci indivizii care poseda un bagaj de informatii asemanator, sunt preocupati de aceleasi probleme ale actualitatii si impartasesc valori morale si culturale comune se vor simti mai apropiati unul de celalalt si se vor solidariza, la nevoie, dincolo de frontierele nationale, religioase, politice sau rasiale, mobilizandu-se in favoarea unor cauze nobile, percepute drept ale intregii umanitati. - functia de divertisment, care raspunde dorintei de relaxare a omului stresat de solicitarile profesionale, dar si setei de evadare intr-un univers imaginar a neadaptatului. Nu numai ca, procentual, emisiunile sau paginile dedicate amuzamentului sunt in continua crestere, dar, mai mult, se constata o orientare tot mai marcanta catre tratarea in termeni de spectacol a tuturor subiectelor abordate de mijloacele de comunicare in masa.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.