Extras din proiect
1.TEMA CERCETĂRII: “Influența mass-media asupra dezvoltării morale a școlarului mic”
Această cercetare își propune să studieze influenta pe care o au mijloacele mass-media asupra modului de a gandi, de a reactiona, de a se comporta asupra copiilor cu vârste fragede, și nu numai, vârste la care aceștia sunt cei mai vulnerabili îndeosebi, de a savarsi greseli, de a-si alege modele gresite, de a se lasa usor influentati de catre ceilalti, varste la care maturizarea nu este nici măcar pe aproape.
2. IPOTEZELE CERCETĂRII
- Influenta asupra școlarilor, in special asupra acelora la care setul de convingeri si credinte nu este puternic format, aceia care nu au primit si nu si-au insusit invataturile parintesti, este mare, in sens negativ si uneori le ghideaza intreaga activitate.
- In majoritea cazurilor, influenta exercitata de tot ceea ce reprezinta mass-media este una care influnteaza școlarii in sens nagativ, acestia neputand fi capabili sa discearna ce anume trebuie luat din ceea ce le trece prin mana.
- Școlarii petrec mult timp, deloc folositor, in fata unor mijloace de informare deloc dintre cele mai corecte, precum smartphone-urile, tabletele, computerele, TV-urile, etc.
3. BAZELE TEORETICE
Comunicarea poate fi definita in urmatoarele feluri:
a. Se vorbește de comunicare de fiecare dată când un sistem, respectiv o sursă influențează un alt sistem, în speță un destinatar, prin mijlocirea unor semnale alternative care pot fi transmise prin canalul care le leagă.
b. Cuvântul comunicare cuprinde procedeele prin care „un spirit poate afecta un alt spirit: limbajul, muzica, artele vizuale, teatrul, baletul și în fapt toate comportamentele umane.”
c. „Mecanismul prin care relațiile umane există și se dezvoltă, adică deopotrivă toate simbolurile spiritului și mijloacele de a le transmite în spațiu și a le conserva în timp”
Comunicarea poate fi realizata prin intermediul mass-media.
Mass-media - termenul mass-media, uneori formulat ca media, este o expresie engleză la plural cu traducerea "mediile de mase". Media (sau: mediile de mase) cuprind toate sursele de informație publice, ca de exemplu televiziune, radio, Internet, presă inclusiv aparițiile periodice ca ziare, reviste sau foiletoane. Cuvântul se poate folosi eventual și la singular, când se spune - pe engleză medium, care se traduce pe românește cu "un mediu", ca de exemplu în propoziția "Pentru a se face cunoscută, firma Xyz utilizează radioul ca mediu preferat.".
Mass-media are urmatoarele functii:
- funcția de informare, ce satisface o incontestabilă trebuință umană
- funcția de interpretare, ce se manifestă atât de explicit prin producții jurnalistice de genul editorialului sau al comentariului. Primul exprimă punctul de vedere oficial al organului de presă, pe când cel de-al doilea face cunoscute publicului numai opiniile personale ale autorului său. Sunt cuprinse aici și selectarea informației transmise și stabilirea unor priorități percepute de receptori drept adevărate ierarhii de importanță.
- funcția instructiv-culturalizatoare, care se referă atât la furnizarea explicită de cunoștințe cultural-științifice, ca în cazul unor filme documentare sau pagini de popularizare a științei din publicațiile periodice, cât și la promovarea, într-o „formă mai puțin evidentă, dar cu atât mai persuasivă, a valorilor, normelor, modelelor de comportament ce țin de paradigma culturală a societății, la a cărei stabilitate contribuie astfel, într-o măsură deloc neglijabilă.”
- funcția de liant, care derivă din precedentele, căci indivizii care posedă un bagaj de informații asemănător, sunt preocupați de aceleași probleme ale actualității și împărtășesc valori morale și culturale comune se vor simți mai apropiați unul de celălalt și se vor solidariza, la nevoie, dincolo de frontierele naționale, religioase, politice sau rasiale, mobilizându-se în favoarea unor cauze nobile, percepute drept ale întregii umanități.
- funcția de divertisment, care răspunde dorinței de relaxare a omului stresat de solicitările profesionale, dar și setei de evadare într-un univers imaginar a neadaptatului. Nu numai că, procentual, emisiunile sau paginile dedicate amuzamentului sunt în continuă creștere, dar, mai mult, se constată o orientare tot mai marcantă către tratarea în termeni de spectacol a tuturor subiectelor abordate de mijloacele de comunicare în masă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Influenta mass media asupra dezvoltarii morale a scolarilor.docx