Propunătoare: Grupa: Mijlocie Tema anuală de studiu: Cum este, a fost și va fi aici, pe pământ? Tema săptămânii: Cufărul cu povești Domeniul experențial: Domeniul Limbă și comunicare Tema activității: Eu spun una tu spui multe ! Mijloace de realizare: joc didactic Tipul activității: consolidarea cunoștințelor Scopul: Consolidarea cunoștințelor și deprinderilor copiilor de a formula singularul și pluralul unor substantive. Obiective operaționale: Pe parcursul activității, preșcolarii vor fi capabili: O1: să numească personajele/aspectele din poveștile cunoscute, indicate de siluetele date; O2: să formuleze, corect, singularul unor substantive; O3: să formuleze, corect, pluralul substantivelor indicate; O4: să alcătuiască enunțuri simple, cu substantive la numărul plural sau singular. Sarcina didactică: Formularea pluralului unor substantive. Regulile jocului: R1: La semnalul primit fiecare echipă rezolvă sarcina dată; R2: La semnalul educatoarei, copilul numit alege o siluetă din cutia fermecată, numind personajul din poveste, indicat de aceasta; R3: Dacă copilul numit nu știe răspunsul poate fi ajutat de către un coleg de echipă; R4: Același copil formulează singularul substantivului identificat; R5: Alt copil formulează pluralul substantivului; R6: În complicarea jocului se asociază unui singur obiect un număr crescut de obiecte, cerându-i-se copilului numit să spună ceva despre acesta/acestea (să alcătuiască un enunț simplu cu acesta/acestea); R7: Pentru fiecare răspuns corect, echipa a cărui copil a răspuns primește câte un punct; R8: Câștigă echipa care acumulează cele mai multe puncte. Elemente de joc: mișcarea, aplauzele, surpriza, mânuirea materialului, închiderea și deschiderea ochilor. Conținutul jocului: Fiecare echipă va contribui la construirea Tărâmului poveștilor, va recunoaște personajele din poveștile cunoscute, va formula corect forma de plural și singular a substantivelor, și va alcătui enunțuri. Strategii didactice: Metode și procedee: : instructajul, expunerea, explicația, conversația, demonstrația, exercițiul, elemente de problematizare; Mijloace de învățământ: macheta, cutia fermecată, siluetele cu personaje și aspecte din poveștile cunoscute (cei trei purceluși, iezii, Scufița Roșie, ursul, casele, copacii), ecusoane, buline, recompense - medalii cu personaje din povești. Forme de organizare a activității: frontală, pe echipe, individuală Resurse: Temporale: 30 de minute Umane: 20 de copiii
- Hobjilă, A. (2008), Elemente de didactică a activităților de educare a limbajului, Iași: Editura Institutului European. - Mitu, F., Antonovici, Ș. (2005), Metodica activităților de educare a limbajului în învățământul preșcolar, Ediția a II- a revizuită, București: Editura Humanitas Educațional.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.