A. REPERE GENERALE Şcoala: Mihai Eminescu Cadru didactic: Elena DISCIPLINA: Ştiinte ale naturii Data : 08.12.2009 Unitatea de învăţare (capitolul) : Proprietăţi şi transformări ale corpurilor care nu au viaţă Subiectul lecţiei: (al temei de predat) Solul, apa, aerul, sursele de energie- recapitulare Tipul lecţiei: Recapitulare (sistematizare) Durata : 50 min. B. COMPETENŢE SPECIFICE / obiective de referinta (din programă) Obiective operaţionale: La sfârşitul activităţii, elevii vor fi capabili : a) Cognitive: O1: să enumere principalele însuşiri ale elementelor de mediu (sol, apă, aer) O2: să explice, pe baza imaginilor, circuitul apei în natură O3: să rezolve corect şi creativ sarcinile de lucru propuse O4: să identifice care este influenţa negativă a omului asupra mediului, precum şi măsurile care se pot lua pentru ocrotirea naturii O5: să asocieze corect imaginile cu sursele de energie corespunzătoare b) Afective: O6: să conştientizeze necesitatea unei atitudini responsabile faţă de mediu c) Motrice: O7: să-şi coordoneze activitatea spre utilizarea corectă a materialelor puse la dispoziţie C. STRATEGII DE PREDARE-ÎNVĂŢARE a) Metode Exercitiu (ex); Conversaţie (cv); Explicaţie (expl); Problematizare (pbl); Observaţie (obs) etc. b) Mijloace de învăţământ Resurse materiale (M.d.): m1 : tabla; m2 : planşa nr. 1; m3 calculator; Resurse tehnice (M.t.): Fişe de lucru (f.l.); Caiete (c.) c) Moduri de organizare a colectivului (M.O.C.): Activitate - frontală (F); individuală (I); pe grupe (G) D. BIBLIOGRAFIE: - Piţilă, Tudor, Mihăilescu Cleopatra, Ştiinţe ale naturii, manual pentru clasa aIII-a, Editura Aramis - Pârâială, Dumitru, Ştiinţe ale naturii- auxiliar al manualelor alternative, clasa aIII-a - Cuzum, Sorina, Vasiloancă, Gabriela, Ştiinţe ale naturii, Caietul elevului, Editura Es Print 98
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.