Managementul Clasei

Proiect
8.2/10 (4 voturi)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 4440
Mărime: 17.39KB (arhivat)
Publicat de: Eduard Vasile
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: T. Palasan
URSACIUC (POPA) ALINA FLORINA SPECIALIZAREA: PPP-ANUL-II- PROFESOR: T.PALASAN

Cuprins

  1. UNITATEA 1  Probleme generale ale manag. clasei
  2. Analizati propriul comportament didactic identificând dupa frecventa rolurile în reactia cu clasa de elevi
  3. UNITATEA 2  Dimensiunile manag. clasei de elevi
  4. Conturati caracteristicile clasei pe care o conduceti.
  5. Manag. clasei  aplicatii la nivelul procesului instructiv-educativ.
  6. UNITATEA 3  Subiect reformulat
  7. " Aspecte de natura disciplinara la nivelul clasei  predominant teoretic în general
  8. UNITATEA 4  Relatii educat. cu interactiuni educationale în clasa de elevi.
  9. Clasificati relatiile interpersonale punând accentual pe aportul influentei educationale
  10. UNITATEA 5  Gestionarea situatiilor de criza educationala
  11. Tema 1  Care este structura situatiilor de criza educationala în clasa de elevi?
  12. Tema 2  Identificati 3 situatii de criza educationala si clasificati-le în functie de specificitatea acestora

Extras din proiect

UNITATEA 1.

Pentru a avea un comportament didactic exemplar, trebuie sa ai o pregatire de specialitate comuna (functiile si rolurile manageriale de baza) si opregatire manageriala specifica, ce presupune adaptarea principiilor generale si a functiilor manageriale la particularitatile domeniului condus (clasa de elevi si procesul instructive-educativ).

Daca toate procesele si domeniile de conducere cuprind elemente cu character informational, dcizional, motivational, ponderea si semnificatia lor difera de la un domeniu la altul.

Ceea ce este insa specific functiile sau rolurile manageriale de baza ale cadrului didactic in invatamant sunt amplitudinile diferite pe care le capata acestea si continuitatea si simultaneitatea lor. Nici unul dintre rolurile sau functiile manageriale ale cadrului didactic nu pot fi concepute independent, ele corelandu-se reciproc. Spre exemplu, in comparative cu procesele manageriale din industrie, unde intre conducator si personal se interpune masina, in procesul educational din clasa conducerea se realizeaza nemijlocit asupra personalitatii elevilor.

Daca in industrie rebuturile pot fi reconditionate si reintroduse in procesul tehnologic, in educatie, consecintele unor erori sunt inadaptarea, delincventa, incompetenta.

Esenta rolurilor manageriale ale cadrelor didactice in activitatea de la clasa este orientarea si dirijarea resurselor umane si materiale, de care dispun clasa si procesul instructive-educativ la un moment dat, catre realizarea obiectivelor proiectate, in conditii de eficienta maxima. Viziunea integrative asupra acestor roluri manageriale nu poate fi conceputa in absenta disponibilitatii resurselor educationale si manageriale.

Principalele functii sau roluri manageriale ale cadrului didactic cuprinde urmatoarele componente:

-planificarea;

-organizarea- pregatirea materialelor, dinamica activitatilor educationale, analiza temporalitatii didactice;

-decizia educationala;

-controlul si evaluarea;

-consilierea.

Reunirea acestor roluri manageriale construieste principala sfera dinamica a activitatii manageriale a cadrului didactic. Pentru ca sa fie totul ca la carte trebuie trecut prin fiecare rol in parte.

Planificarea este primul pas care trebuie facut prin obiectivele prioritare ale etapei; resursele necesare atingerii obiectivelor; principalele actiuni de intreprins.

Proiectarea cuprinde un sistem de decizii privitoare la o serie de obiective si la viitoarele mijloace, actiuni, resurse si etape pentru realizarea acestora.

Anumite elemente esentiale ale planificarii sunt legate de stabilirea operationala a obiectivelor, analiza detaliata a resurselor educationale si manageriale, precizarea activitatilor ce se vor organiza pentru realizarea obiectivelor: stabilirea si esalonarea in timp a responsabilitatilor pentru cadrul didactic, dar si pentru elevi.

Diferenta dintre planificare si proiectare, este aceea ca programarea este mai concreta si ca nu toate elementele planificate se traduc in programe. Programul este mai operational decat planul.

Preview document

Managementul Clasei - Pagina 1
Managementul Clasei - Pagina 2
Managementul Clasei - Pagina 3
Managementul Clasei - Pagina 4
Managementul Clasei - Pagina 5
Managementul Clasei - Pagina 6
Managementul Clasei - Pagina 7
Managementul Clasei - Pagina 8
Managementul Clasei - Pagina 9
Managementul Clasei - Pagina 10
Managementul Clasei - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Managementul Clasei.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul, Locul și Metodologia Jocului Didactic Matematic

Modele de proiecte didactice propuse pentru evaluarea sumativa I. MOTIVATIA ALEGERII TEMEI Am optat în alegerea temei pentru jocul didactic...

Ghid Practic Pentru Orele de Consiliere

I. INTRODUCERE De ce este importanta prevenirea primara a consumului de droguri? Este cunoscuta preocuparea crescânda a adolescentilor si...

Psihologia educației

Rolul Psihologiei Educatiei in formarea profesorilor in toate ciclurile de invatamanat EDUCAŢIA reprezintă ansamblul activităţilor şi influenţelor...

Proiect de lecție - economie - cererea

DATA: 2 aprilie 2007 UNITATEA SCOLARA: Colegiul Economic „ Maria Teiuleanu ”, Pitesti CLASA: a XI-a A DISCIPLINA: Economie SUBIECTUL LECTIEI: „...

Managementul Clasei de Elevi

I.1. Termenul de management Context teoretic Etimologia termenului de management (Cf. E. Joita, 2000) provenita din lat. manus-agere mâna,...

Eficientizarea comunicării didactice

1. TIPURI DE COMUNICARE UMANĂ: CARACTERISTICI, RELAŢII 1.1. Comunicarea, dincolo de formele şi manifestările ei sociale şi umane, este: -o...

Modalități de intervenție a învățătorului în caz de situație de criză educatională

MOTTO: ,,Sarcina conducătorului este aceea de a fi din ce în ce mai eficient” ( P.F.Druker ) Motivarea subiectului În sistemul social de...

Cauzele Comportamentului Perturbator al Elevului

Introducere Problematica agresivităţii, fie că îmbracă forma acţiunilor individuale, fie a celor colective, cunoaşte numeroase faţete, fiind un...

Te-ar putea interesa și

Strategii de management și practici incluzive la nivelul clasei în învățământul primar

Managementul fiind una dintre cele mai vechi arte şi cele mai noi ştiinţe, răspunde tot mai prezent, în tot mai multe domenii, necesităţilor...

Managementul Lecției în Instituțiile de Învățământ Primar

INTRODUCERE Şcoala românească contemporană este preocupată să găsească soluţiile cele mai potrivite si eficiente din punct de vedere pedagogic,...

Managementul Clasei de Elevi

Analiza şcolii în perspectivă socio-organizaţională ar putea fi considerată, la o primă vedere, un demers mai puţin obişnuit, având în vedere...

Cauzele Comportamentului Perturbator al Elevului

Introducere Problematica agresivităţii, fie că îmbracă forma acţiunilor individuale, fie a celor colective, cunoaşte numeroase faţete, fiind un...

Managementul Clasei

1. In sistemul social actual de educatie si invatamant, cadrele didactice trebuie sa se raporteze la cei pe care ii educa, sa stabileasca relatii...

Structura Dimensională a Managementului Clasei

1. Managementul clasei - caracteristici şi delimitări conceptuale Activitatea de management (conducere) este definită în literatura de...

Modele ale managementului clasei de elevi

INTRODUCERE Managementul reprezintă activitatea și arta de a conduce sau ansamblul activităților de organizare, conducere și gestionare, conform...

Managementul climatului educațional la nivelul grupului-clasă

Introducere Managementul clasei este cu siguranță considerat a fi unul dintre factorii care influențează cel mai mult învățarea și motivația...

Ai nevoie de altceva?