Metode Moderne vs Metode Traditionale de Predare

Cuprins proiect Cum descarc?

SUMAR EXECUTIV 3
FUNDAMENTE TEORETICE 4
EXPLOATAREA CHESTIONARULUI 9
ANEXE 12
BIBLIOGRAFIE 15


Extras din proiect Cum descarc?

SUMAR EXECUTIV
Problema de cercetare
Prezenta cercetare isi propune sa investigheze modul in care studentii din anul doi universitar percep cele doua tipuri de metode de predare, respectiv metodele moderne de predare (preponderent activ-participative) si cele traditionale (preponderent expozitive).
Ipoteza 
Studentii din anul doi universitar considera metodele moderne de predare( activ participative) mai atractive decat metodele traditionale de predare( expozitive). 
Targetul propus ii vizeaza pe studentii din anul doi universitar, i-am ales pe acestia deoarece ei au experienta modului de predare atat al profesorilor de liceu cat si al celor de la facultate si astfel pot face mai bine diferenta intre cele doua tipuri de metode de predare.
Ca metoda de colectare a datelor am utilizat metoda chestionarului. 
Am distribuit 16 chestionare, fiecare a cate 10 intrebari. Iar in realizarea statisticii datelor am folosit ,,regula de trei simpla".
In urma chestionarii studentilor am ajuns la concluzia ca acestia prefera metodele moderne de predare in defavoarea metodelor treditionale. Este evidenta atractia studentilor catre noutate. Am constatat aceasta preferinta pentru metodele moderne de predare care, desi sunt mai rar intalnite in unitatea lor de invatamant, sunt considerate mult mai atractive, interactive, productive si ii implica in activitatea scolara.
FUNDAMENTE TEORETICE
CHESTIONARUL
Chestionarul de cercetare reprezinta o tehnica si, corespunzator, un instrument de investigare constand dintr-un ansamblu de intrebari scrise si, eventual, imagini grafice, ordonate logic si psihologic, care, prin administrarea de catre operatorii de ancheta sau prin autoadministrare, determina din partea persoanelor anchetate raspunsuri ce urmeaza a fi inregistrate in scris. 
Ca stimuli pot servi si imaginile; mai mult, exista posibilitatea combinarii stimulilor verbali cu cei grafici: intrebari si fotografii sau desene. In cadrul chestionarului, intrebarile, desenele au functie de indicatori. Combinarea si succesiunea stimulilor trebuie sa fie logica, dar si psihologica.
Intrebarile sau imaginile cuprinse in chestionar au functia de stimuli declansatori de comportamente verbale sau nonverbale. Comportamentul verbal - raspunsurile la intrebari si exprimarile verbale determinate de stimuli - variaza de la individ la individ. Asupra acestui comportament influenteaza o multitudine de factori: personalitatea celui anchetat, situatia-cadru de desfasurare a anchetei, personalitatea celui ce realizeaza ancheta, temainvestigatiei, structura chestionarului, timpul cand are loc ancheta 
Limbajul, care joaca rol obligatoriu de intermediar in tehinca chestioarului, transforma implacabil orice intrebare de fapt in intrebare de opinie, deoarece ,,realitatea" comportamentelor este exprimata in categorii construite de cercetator, care cel mai adesea, nu coincid cu acelea ale vietii cotidiene. 
Cadrul fizic in care se administreaza chestionarul, ca si momentul (ora din zi, ziua din saptamana), exercita o influenta asupra raspunsurilor. Sunt de evitat incaperile ,,oficiale"; cel mai indicat este sa se desfasoare interviul ca o discutie cat mai obisnuita intr-un cadru obisnuit: la locul de munca sau la domiciliul subiectului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Metode Moderne vs Metode Traditionale de Predare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!