Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 2450
Mărime: 19.46KB (arhivat)
Publicat de: Niculina Turcu
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. SUMAR EXECUTIV 3
  2. FUNDAMENTE TEORETICE 4
  3. EXPLOATAREA CHESTIONARULUI 9
  4. ANEXE 12
  5. BIBLIOGRAFIE 15

Extras din proiect

SUMAR EXECUTIV

Problemă de cercetare

Prezenta cercetare îşi propune să investigheze modul în care studenţii din anul doi universitar percep cele două tipuri de metode de predare, respectiv metodele moderne de predare (preponderent activ-participative) şi cele tradiţionale (preponderent expozitive).

Ipoteza

Studenţii din anul doi universitar consideră metodele moderne de predare( activ participative) mai atractive decât metodele tradiţionale de predare( expozitive).

Targetul propus îi vizează pe studenţii din anul doi universitar, i-am ales pe aceştia deoarece ei au experienţa modului de predare atât al profesorilor de liceu cât şi al celor de la facultate şi astfel pot face mai bine diferenţa între cele două tipuri de metode de predare.

Ca metodă de colectare a datelor am utilizat metoda chestionarului.

Am distribuit 16 chestionare, fiecare a câte 10 întrebări. Iar in realizarea statisticii datelor am folosit „regula de trei simplă”.

În urma chestionării studenţilor am ajuns la concluzia că aceştia preferă metodele moderne de predare în defavoarea metodelor trediţionale. Este evidentă atracţia studenţilor către noutate. Am constatat această preferinţă pentru metodele moderne de predare care, deşi sunt mai rar întâlnite în unitatea lor de învăţământ, sunt considerate mult mai atractive, interactive, productive şi îi implică in activitatea şcolară.

FUNDAMENTE TEORETICE

CHESTIONARUL

Chestionarul de cercetare reprezintă o tehnică şi, corespunzător, un instrument de investigare constând dintr-un ansamblu de întrebări scrise şi, eventual, imagini grafice, ordonate logic şi psihologic, care, prin administrarea de către operatorii de anchetă sau prin autoadministrare, determină din partea persoanelor anchetate răspunsuri ce urmează a fi înregistrate în scris.

Ca stimuli pot servi şi imaginile; mai mult, există posibilitatea combinării stimulilor verbali cu cei grafici: întrebări şi fotografii sau desene. În cadrul chestionarului, întrebările, desenele au funcţie de indicatori. Combinarea şi succesiunea stimulilor trebuie să fie logică, dar şi psihologică.

Întrebările sau imaginile cuprinse în chestionar au funcţia de stimuli declanşatori de comportamente verbale sau nonverbale. Comportamentul verbal – răspunsurile la întrebări şi exprimările verbale determinate de stimuli – variază de la individ la individ. Asupra acestui comportament influenţează o multitudine de factori: personalitatea celui anchetat, situaţia-cadru de desfăşurare a anchetei, personalitatea celui ce realizează ancheta, temainvestigaţiei, structura chestionarului, timpul când are loc ancheta

Limbajul, care joacă rol obligatoriu de intermediar in tehinca chestioarului, transformă implacabil orice întrebare de fapt în întrebare de opinie, deoarece „realitatea” comportamentelor este exprimată în categorii construite de cercetător, care cel mai adesea, nu coincid cu acelea ale vieţii cotidiene.

Cadrul fizic în care se administrează chestionarul, ca şi momentul (ora din zi, ziua din săptămână), exercită o influenţă asupra răspunsurilor. Sunt de evitat încăperile „oficiale“; cel mai indicat este să se desfăşoare interviul ca o discuţie cât mai obişnuită într-un cadru obişnuit: la locul de muncă sau la domiciliul subiectului.

Preview document

Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 1
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 2
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 3
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 4
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 5
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 6
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 7
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 8
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 9
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 10
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 11
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 12
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 13
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 14
Metode Moderne vs Metode Tradiționale de Predare - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Metode Moderne vs Metode Traditionale de Predare.doc

Alții au mai descărcat și

Studiu comparativ - Metode de evaluare clasice versus metode de evaluare alternative

Prezenta lucrare se încadrează într-o temă deosebit de importantă pentru fenomenul educațional, evaluarea, componentă fundamentală a procesului...

Influența metodelor și tehnicilor interactive de predare-învățare asupra coeziunii clasei de elevi

Metodele de învățământ reprezintă căile folosite de cadrul didactic pentru a-i sprijini pe elevi să descopere lumea înconjurătoare. Acestea...

Metode Moderne de Predare

Capitolul 1. Metode tradiţionale versus metode moderne Ioan Cerghit afirma: ”Pedagogia modernă consideră că rutina excesivă, conservatorismul(…)...

Metodele Interactive de Predare

1. ARGUMENT Bunul mers al procesului de învăţământ şi rezultatele obţinute depind de metodele utilizate. Marii pedagogi au evidenţiat faptul că...

Metode alternative

Pedagogia competentelor: o viziune integratoare In invatamantul modern, o preocupare importanta este aceea a formarii de competente generale si...

Metode de predare tradiționale

Metoda poate fi considerată drept un model sau un ansamblu organizat al modurilor de realizare practica a operaţiilor care stau la baza acţiunilor...

Metode tradiționale versus metode moderne de predare-învățare

În concepţia lui Comenius , învăţământul reprezintă forma principală de realizare a educaţiei. Arta universală de a-i învăţa pe toţi de toate...

Metode de Predare

Definitie si cadre de referinta necesare Si în context didactic, diversele surse fac trimitere, mai întîi, tot la cuvintele grecesti meta (= dupa,...

Te-ar putea interesa și

Rolul limbajului în dezvoltarea școlarului mic

Poezia reprezintă creaţia literară cea mai profundă, care exprimă ori sugerează o idee, o emoţie, un sentiment, o stare sufletească, apelând la...

Evaluarea în Învățământul Primar Tradițional și Modern în Metodele de Evaluare

Motto: ,, Evaluarea este cel mai puternic instrument politic în educaţie.” ( P.Broadfoot ) Motto: ,, Atâta timp cât instrucţia şi educaţia vor...

Utilizarea metodelor interactive în vederea optimizării predării - învățării științelor naturii în ciclul primar

1.INTRODUCERE Daca te poarta gandul peste un an, seamănă un ogor. Dacă te poartă peste zece ani, sădește un pom. Dacă te poartă gândul peste...

Lucrarea de grad I - educarea limbajului copilului preșcolar

ARGUMENT “Limba este întâiul mare poem al unui popor” (Lucian Balga) Nu numai în dezvoltarea istorică a omului, dar și în dezvoltarea...

Metode active de învățare a istoriei

1. Istoria intre stiinta si disciplina de invatamânt In cadrul procesului instructiv educativ din scoala, toate disciplinele de invatamânt si toti...

Elemente de relație la nivelul propoziției și al frazei - O viziune integralistă în lecțiile de limba și literatura română în gimnaziu

ARGUMENT Limba română a cunoscut o dezvoltare rapidă în ultimul timp datorită transformărilor majore ale societății românești. Într-o societate „a...

Proiectare didactică

Capitolul I Delimitări conceptuale Proiectarea activității instructiv-educative/ proiectarea didactică reprezintă ansamblul de procese și...

Metodologia și tehnologia instruirii. elaborare curriculum la decizia școlii

1. INTRODUCERE Meseria, aceasta îndeletnicire cu caracter permanent pe care o practica orice muncitor pe baza unei calificări corespunzătoare,...

Ai nevoie de altceva?