,,Pentru mine, limba romana e distanta dintre inima si umbra ei, care se numeste suflet." (Fanus Neagu) Plecand de la acest citat, scris de catre Fanus Neagu, putem spune ca limba unui popor este insasi esenta vietii acestuia, este oglinda in care sufletul omenesc isi dezvaluie chipul, este primul dar dumnezeiesc pentru a fi calauza omului chiar de la inceputuri (din pruncie), pana in eternitate. Poti fi calator purtat de dor "in patria de cuvinte", poti sa fii cautator de comori in povesti sau poti sa zbori pe aripile poeziei. Fiecare cuvant, reprezinta pe paginile de hartie, cate un pas pe cararea Infinitului. Cuvintele sunt flori ale gandului, cu ajutorul carora oamenii reusesc sa intre pe taramul cunoasterii si al comunicarii. Un taram bine cunoscut de unii oameni, dar destul de strain pentru majoritatea. Cu fiecare cuvant, cu fiecare propozitie citita, scrisa, fiecare om doritor, reuseste sa afle calea spre adevarata comoara. Aceasta din urma este abilitatea de a exprima si de a interpreta concepte, ganduri, sentimente, fapte si opinii, atat in forma orala, cat si scrisa (ascultare, vorbire, citire si scriere), si de a interactiona lingvistic adecvat si creativ, in diverse contexte sociale si culturale: in educatie si formare, la scoala, la munca, acasa si in timpul liber. Este foarte important sa ne exprimam si sa scriem corect, numai astfel vom fi ascultati si intelesi. Pentru a reusi acest deziderat trebuie sa pornim de la a citi cat mai multe lecturi si bogatia de sensuri s-o folosim pentru a crea cele mai frumoase texte. Prin lectura elevii sunt condusi sa-si formeze capacitatea de a surprinde, de a descoperi continuturi si forme ale realitatii, exprimate intr-o multitudine de modalitati de expresie, de a le asocia unele cu altele, ceea ce le permite sa-si extinda astfel aria cunoasterii, insa textele literare si nonliterare contin ortograme, pe care un scolar mic nu le poate invata apeland la normele de specialitate ale limbii, dar este nevoit sa le respecte. Disciplina optionala "Prieteni cu limba materna (romana)" formeaza capacitati de receptare si de exprimare orala si scrisa, cultiva creativitatea literar-artistica si dezvolta latura moral-estetica a personalitatii elevilor. Cu ajutorul tablelor interactive de care dispune scoala lectiile devin mai atractive, copiii participand cu placere la activitatile propuse. Consider ca disciplina optionala trebuie sa fie o permanenta stradanie de a-l invata pe elev cum sa invete, cum sa priveasca cartea ca pe un minunat si statornic prieten, ca pe un real instrument de lucru, caci, Bertrand Schwartz aminteste in scrierea sa, ca:,, exista o adevarata prapastie intre a sti sa citesti si a sti sa inveti, a sti sa exploatezi lecturile, adica a te sluji cum trebuie de acest mijloc specific care este textul tiparit."(Bertrand Schwartz ,Educatia maine, Editura didactica si pedagogica,1976). Inchei acest argument, cu un citat reprezentativ cu cele mentionate mai sus, scris de catre Nicolae Iorga: ,,Sa inveti pentru tine, dar sa stii pentru toti!"
- Bertrand Schwartz, Educatia maine, Editura didactica si pedagogica,1976; - Ministerul Educatiei Nationale, Programa scolara pentru disciplina Limba si literatura romana, clasele a III-a - a IV-a, ordinul M.E.N. nr. 5003/2.12.2014; - Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Organizarea interdisciplinara a ofertelor de invatare pentru formarea competentelor cheie la scolarii mici - suport de curs ICOS; - Maria Raicu, Cetatea de cuvinte compuneri pentru clasa a III-a, Editura Ars Libri, 2014; - Mihaela Serbanescu, Larisa Bodescu, Gabriela Dracman, Gabriela Georgeta Pescaru, Manuela Dumitrescu, Comunicare in limba romana,clasele a II-IV a, Editura Tiparg, 2016; - Povesti, povestiri de Ion Creanga, Mihail Sadoveanu, Fratii Grimm si Hans Christian Andersen in format text, audio, mp3 si video;
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.