Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 13518
Mărime: 202.80KB (arhivat)
Publicat de: Aurora Ivașcu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Touica Alinus

Cuprins

  1. ARGUMENT
  2. Cap. 1. Performanţa actului didactic – componentă a conceptului calitate
  3. 1.1. Conceptul de calitate şi evoluţia sa
  4. 1.2. Resursele umane – factor cheie al dezvoltarii economico-sociale
  5. 1.3. Calitatea serviciilor educationale – imperativ al prezentului
  6. Cap. 2. Contextul european al problematicii calităţii actului educaţional
  7. 2.1. Cadrul european
  8. 2.2. Cadrul naţional
  9. 2.3. Cadrul regional şi nivelul local
  10. Cap. 3. Asigurarea performanţei actului educaţional
  11. 3.1. Succesul şi insuccesul şcolar
  12. 3.2. Abordări ale fenomenului de succes / insucces şcolar
  13. Cap. 4. Percepţia elevilor şi a cadrelor didactice din cadrul Grupului Şcolar Iordache Golescu Găeşti privind factorii eficacităţii şi ai performanţei în actul educaţional
  14. 4.1. Obiectivul cercetării
  15. 4.2. Premisele cercetării
  16. 4.3. Metoda de cercetare
  17. 4.4. Colectivitatea cercetată
  18. 4.5. Unitatea de sondaj – Grupul Şcolar Iordache Golescu Găeşti
  19. 4.6. Structura chestionarului
  20. 4.7. Perioada şi metodologia de culegere a datelor
  21. 4.8. Prelucrarea datelor obţinute în teren
  22. 4.9. Analiza rezultatelor cercetării
  23. Concluzii şi propuneri

Extras din proiect

ARGUMENT

Problema asigurǎrii şi menţinerii calitǎţii serviciilor educaţionale este una deosebit de importantǎ cu un impact imediat , dar şi pe termen lung asupra beneficiarilor direcţi ai acestora-elevii, cât şi asupra beneficiarilor indirecţi- comunitatea, societatea etc.

Calitatea şi asigurarea acesteia nu se întâmplǎ, nu este opţionalǎ, ci este o cerinţǎ imperativǎ a timpului pe care îl trǎim din cel puţin patru motive: moral (elevii sunt cei cǎrora trebuie sǎ li se asigure o educaţie care sǎ fie ,,cea mai bunǎ”, contextual (şcolile sunt într-o interacţiune dinamicǎ şi continuǎ cu societatea şi comunitatea cǎrora le aparţin . Contextul în care acestea îşi desfǎşoarǎ activitatea este într-o continuǎ luptǎ pentru calitate, ceea ce impune pentru toate instituţiile o creştere a interesului pentru calitate.), supravieţuirea (societatea de azi este una concurenţialǎ), responsabilitatea (şcolile sunt supuse în mod constant aprecierii şi evaluǎrii celor pe care îi serveşte: elevi, pǎrinţi , comunitate, societate. Şcoala este un bun al comunitǎţii şi va trebui sǎ dea socotealǎ pentru ceea ce face, motiv care impune existenţa unor strategii interne de asigurare şi menţinere a calitǎţii.)

Şcoala româneascǎ trebuie sǎ iasǎ din normele stricte ale ideii de transfer de cunoştinte cǎtre elevi, idée care încǎ mai stǎ ca temei de bazǎ a tot ceea ce şcoala face sau trebuie sǎ facǎ. Şcoala sǎ fie locul unde elevii primesc informaţii, dar accentul sǎ nu cadǎ pe dimensiunea informativǎ, ci din ce în ce mai mult pe formare, integrare, relaţionare.

Valorile instituţionale şi viziunea sunt importante deoarece ele dau direcţie şi sens instituţiei, asigurǎ consecvenţa în acţiune, motiveazǎ şi promoveazǎ angajaţii, pun bazele culturii şcolii.

Iată destule motive pentru a acorda o mai mare atenţie activitǎţii didactice în vederea obţinerii unui învǎţǎmânt de calitate.

Cap. 1. Performanţa actului didactic – componentă a conceptului calitate

1.1. Conceptul de calitate şi evoluţia sa

Conceptul de calitate a fost asociat cu un anume nivel sau grad de excelenţǎ, valoare sau merit, deci cu valorile explicite şi implicite ale culturii unei comunitǎţi sau unei naţiuni. Un concept propriu al calitǎţii ar trebui sǎ se fundamenteze pe: cultura, tradiţiіle şi valorile naţionale, cultura şi valorile pe care dorim sǎ le promovǎm prin politicile şi strategiile dezvoltǎrii sociale şi economice durabile.

Ipostazele calităţii serviciului public :

Termen definitoriu al calităţii Semnificaţia termenului

Calitate proiectată Măsura în care serviciul proiectat este în concordanţă cu cerinţele utilizatorilor potenţiali, iar la prestarea lui vor fi folosite echipamente şi tehnologii optime din punct de vedere economic.

Calitate fabricată Conformitatea prestaţiei pe toate verigile sale cu standarde sau alte documente de ordin tehnic.

Calitate livrată Este nivelul calitativ efectiv realizat în momentul prestaţiei.

Calitate potenţială Tot ceea ce serviciul poate oferi ca funcţionalitate şi beneficii la nivelul ştiinţei şi tehnicii mondiale

Calitate asigurată Calitatea care rezultă pe baza unui program unitar de control al calităţii (prevenire, măsurare, activităţi corective).

Calitate totală Ansamblul integrat al caracteristicilor funcţionale, economice, ergonomice, estetice, psihosenzoriale, de disponibilitate, ecologice, sanogenetice.

Calitatea educaţiei poate fi privitǎ ca un ansamblu de caracteristici ale unui program de studiu şi ale furnizorului acestuia prin care sunt îndeplinite aşteptǎrile beneficiarilor, precum şi standardele de calitate. Beneficiarii şi clienţii educaţiei de calitate (elevii, pǎrinţii, societatea) ar fi de dorit sǎ fie consultaţi permanent în ceea ce priveşte satisfacţia lor faţǎ de serviciile educaţionale de care beneficiazǎ.

Preview document

Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 1
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 2
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 3
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 4
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 5
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 6
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 7
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 8
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 9
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 10
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 11
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 12
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 13
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 14
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 15
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 16
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 17
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 18
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 19
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 20
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 21
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 22
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 23
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 24
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 25
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 26
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 27
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 28
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 29
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 30
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 31
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 32
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 33
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 34
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 35
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 36
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 37
Performanța Actului Didactic Măsurată prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Școlar Iordache Golescu Găești - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Performanta Actului Didactic Masurata prin Formarea Spiritului Antreprenorial al Elevilor Liceului Grup Scolar Iordache Golescu Gaesti.doc

Alții au mai descărcat și

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Pedagogie Interculturală

Introducere Educaţia în perspectiva deschiderii către valori multiple reprezintă un demers pe deplin justificat, întrucât vizează mai buna...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Ai nevoie de altceva?