Personalitatea

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 3879
Mărime: 121.27KB (arhivat)
Publicat de: Ianis Farkas
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dumitru Necsulea

Cuprins

  1. CUPRINS 2
  2. CONCEPTUL DE PERSONALITATE 3
  3. OMUL CA FIINŢĂ SOCIALĂ 4
  4. PERSONALITATEA ÎN FORMARE ŞI PERSONALITATEA ADULTĂ 6
  5. PERSONALITATEA ŞI PROCEDEELE DE ÎNVĂŢARE 8
  6. TRĂSĂTURI DE PERSONALITATE ŞI PERFORMANŢE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ 10
  7. UTILIZAREA ÎN PROIECTAREA DIDACTICĂ A UNOR DATE REFERITOARE LA TRĂSĂTURILE DE PERSONALITATE 15
  8. ŞTIAŢI CĂ...? 18
  9. BIBLIOGRAFIE 19

Extras din proiect

CONCEPTUL DE PERSONALITATE

Personalitatea e un termen larg răspândit al cărui sens este cunoscut limbajului comun. Majoritatea foloseşte cuvântul pentru a se referi la un ansamblu de caracteristici care definesc modul în care o persoană vede şi acţionează în lume - ceva asemănător unor îmbinări a proceselor de gândire şi de comportament.

În psihologie, el ar putea fi definit ca trăsăturile emoţionale, cognitive şi comportamentale unice fiecărui individ, învăţate şi dezvoltate prin experienţă şi relativ consistente de-a lungul timpului.

Personalitatea este un sistem bio-psiho-socio-cultural, care se constituie, fundamental, în condiţiile existenţei şi activităţii, începând cu primele etape ale dezvoltării individului în societate.

Aşadar, personalitatea reprezintă un ansamblu sistemic, deosebit de complex al programelor, structurilor profunde, trăsăturilor, precum şi organizarea lor privind omul concret în ceea ce are el unic, original, relativ stabil şi îl deosebeşte de ceilalţi.

OMUL CA FIINŢĂ SOCIALĂ

“ În lume sunt multe minuni,

dar nu mai mari ca omul !“(Sofocle)

Ca organizare funcţională specifică, personalitatea se constituie numai prin asimilarea experienţei de cunoaştere şi practica elaborată social-istoric. Personalitatea îl defineşte pe om în relaţiile sale cu alţi oameni şi cu societatea. Ea ne arată: ce poate, cum face şi ce face realmente un om în diferite forme de activitate socială, în diferite sisteme de relaţii în care este inclus.

Prin esenţa sa omul este o fiinţă socială. Existenţa lui nu este posibilă decât într-un mediu social, rezultat al convieţuirii cu ceilalţi în procesul practicii sociale. Societatea şi omul formează o unitate indisolubilă, fiecare păştrându-şi o relativă autonomie, socialul este generat de relaţiile care se încheagă între membrii săi, odată apărut, însă, el nu desfiinţează sau anihilează personalitatea acestora.

Omul este o fiinţă socială, diferit de celelalte fapturi prin limbaj şi moralitate. Este adevărat, însă, acest fapt este doar o caracterizare parţială a omului, deoarece acesta este totodata o persoană.

Omul ca persoană nu poate trăi singur, ci are nevoie de o altă pesoană pentru a intra în comuniune cu aceasta şi cu restul semenilor. Din acest apect pot spune că reiese şi caracterul de fiinţă socială a omului, adică posibilitatea acestuia de a avea diferite relaţii cu o altă fiinţă umană.

Trebuinţa de comunitate este un remediu împotriva izolării şi singurătăţii, un impuls profund care mobilizează şi sensibilizează fiinţa umană pentru a stabili şi întreţine relaţii cu ceilalţi.

Omul ca fiinţă socială face parte dintr-un stat, se conduce şi se ghidează după anumite reguli şi legi impuse de stat, după documente care stau la baza acestuia şi care îi dovedesc existenţa de la o anumită perioadă istorică şi care îi asigură existenţa, iar dacă acesta nu relaţionează cu statul tinde să devină o fiinţă antisocială, un paria, răzvrătit împotriva lipsurilor şi a nedreptăţilor acesteia.

Aşadar, personalitatea se consolidează prin relaţionarea cu ceilalţi, mediul social, dar ea se formează diferit, devenind şi originală. Acest fapt i-a atras atenţia lui K. Marx, care afirma în “ Teze despre feuerbach “, că: “ esenţa umană nu este o abstracţie inerentă a individului izolat, în realitatea ei personalitatea fiind ansamblul relaţiilor sociale”.

Preview document

Personalitatea - Pagina 1
Personalitatea - Pagina 2
Personalitatea - Pagina 3
Personalitatea - Pagina 4
Personalitatea - Pagina 5
Personalitatea - Pagina 6
Personalitatea - Pagina 7
Personalitatea - Pagina 8
Personalitatea - Pagina 9
Personalitatea - Pagina 10
Personalitatea - Pagina 11
Personalitatea - Pagina 12
Personalitatea - Pagina 13
Personalitatea - Pagina 14
Personalitatea - Pagina 15
Personalitatea - Pagina 16
Personalitatea - Pagina 17
Personalitatea - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Personalitatea.doc

Alții au mai descărcat și

Factori responsabili de realizarea educației

1. Educația informală Educația este un proces continuu care se desfășoara pe tot parcursul vietii sub diferite forme influențând dezvoltarea...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Motivarea personalului în management - provocări și soluții

INTRODUCERE “Tot mai mulți manageri acordă o atenție specială factorului uman concepția modernă fiind că angajații sunt însăși organizația în...

Particularități ale procesului de formare profesională, motivare și evaluare a personalului în cadrul S.C. DACIA S.A.

1.1 Definirea şi caracteristicile instruirii organizaţionale Instruirea organizaţională a resurselor umane reprezintă procesul planificat de...

Stresul la Personalul din Jandarmerie

Argument Meseria de jandarm este una dintre cele mai solicitante care există în comunitatea umană. A fi jandarm nu înseamnă doar ”a veghea” sau ”a...

Metode de Cunoaștere a Elevilor sau Grupului cu Scopul Realizării unor Profile de Personalitate ale Acestora

1.1. Metode de cunoaştere a elevilor sau grupului cu scopul realizării unor profile de personalitate ale acestora 1.2. Metode de lucru 1.2.1....

Dezvoltarea personalității în învățământul primar

ARGUMENT Personalitatea este calitatea cea mai valoroasă pe care individul și-o însușește prin autocunoaștere,prin efort propriu,prin dorința de a...

Analiza comparativă a calculatoarelor personale comercializate în România

În societatea actuală cu greu se mai găsește o persoană care să nu dispună de un dispozitiv electronic personal, indiferent dacă acesta este un...

Dezvoltarea personalității elevului în alternativa step-by-step

INTRODUCERE Sistemul alternativ Step by Step este bine structurat şi corespunde atât intereselor şi nevoilor de grup, cât şi a celor individuale,...

Personalitate, temperament și roluri politice

Introducere Comportamentul uman politic este o temă dezbătută de sute de ani. Deși există tratate despre cum ar trebui să de comporte liderii încă...

Ai nevoie de altceva?