Portofoliu de Practica Pedagogica

Extras din proiect Cum descarc?

Disciplina: Tehnologia Informatiei si a comunicatiilor
Tema: Calcul tabelar-Aplicatia Excel
Subiectul lectiei: Calcul tabelar
Tipul lectiei: formare de priceperi si deprinderi
Obiective operationale:
La sfarsitul lectiei elevii vor fi capabili:
O1- sa foloseasca aplicatia Excel si sa se familiarizeze cu acest mediu de calcul tabelar;
O2-sa realizeze un tabel si sa introduca date in acesta; 
O3- sa salveze documentul creat de ei;
O4- sa formateze textul introdus de ei;
O5- sa foloseasca functia SUM,PRODUCT si AVERAGE;
O6 - sa inteleaga modul de functionare a acestei aplicatii;
O7 - sa isi creeze deprinderi in utilizarea aplicatiei;
Strategia didactica:
1. Metode si procedee: conversatia, demonstratia, explicatia, exercitiul, observatia dirijata, problematizarea, descoperirea didactica,analogia.
2. Mijloace de anvatamant: calculatorul , tabla si creta
3. Forme de organizare a activitatii elevilor: activitate frontala, activitate individuala si activitate pe grupe de lucru la o statie de lucru prin realizarea sarcinilor de lucru.
Resurse:
1. Oficiale: -Programa scolara pentru disciplina Tehnologia informatiei si a comunicatiilor;
-Planificare calendaristica orientativa;
-Proiectarea unitatii de invatare;
2. Temporale: -numar de lectii: 2
-durata: 50?
3. Bibliografice: Lectie interactiva 
SCENARIU DIDACTIC
Nr. crt. Etapele lectiei Ob.
op. Timp
(min.) Activitatea profesorului Activitatea elevului Metode si procedee Mijloace de invatamant Forme de organizare Evaluare
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
1. Momentul organizatoric 
2 -Salutul
-Notarea absentelor
-Pregatirea pentru inceperea lectiei -Salutul
-Pregatirea pntru inceperea lectiei 
2. Pregatirea elevilor pentru realizarea sarcinilor de lucru 
Sarcina 1: 
Activarea aplicatiei Excel O1 
5 -Urmareste aranjarea elevilor la posturile de lucru si verificarea de acesia a integritatii sistemelor.
Scrie titlul lectiei pe tabla;
-Enunta sarcinile de lucru:sa activeze aplicatia Excel;sa identifice elemente deja cunoscute; 
-Elevii scriu in caiete titlul lectiei
-Elevii raspund la solicitarile preofesorului:
-Elevii asculta cu atentie succesiunea pasilor sau ii enumera ei, executa comenzile pe calculator si noteaza elementele importante prezentate de lectia interactiva. -Conversatia
-Explicatia
-Conversatia, explicatia,
analogia -calculatorul,
tabla,creta
-calculatorul ,
Soft-ul Microsoft Office
-activitate frontala si pe grupe, pe statii de lucru
- activitate frontala si pe grupe, pe statii de lucru aprecieri verbale
3. Sarcina 2: Crearea unui tabel si salvarea acestuia O2,O3. 13 - Enunta sarcina de lucru, prezinta pasii pentru realizarea acestora si urmareste modul de executie a comenzilor, intervenind unde intervin blocari;
- Antreneaza elevii in dialog ce vizeaza identificarea elementelor de interfata grafica ale aplicatiei Excel; -Elevii executa pasii si semnaleaza problemele ivite, cerand ajutor daca este cazul; raspund intrebarilor puse de profesor;
- Exerseaza prin realizarea individuala a unui tabel. -Explicatia, observatia, dialogul -calculatorul,
Soft-ul Microsoft Office 
activitate frontala si pe grupe, pe statii de lucru
aprecieri verbale
4. Sarcina 3 - Formatarea datelor introduse de ei O4.
10 -Solicita elevilor sa formateze textul introdus de ei ,facand analogie cu o alta aplicatie semanatoare,cunoscuta de ei. -Elevii executa pasii pentru realizarea formatarii, amintindu-si de cunostintele dobandite in cadrul lectiei -Editoare de text(Word) -Explicatia,
observatia dirijata, dialogul,
analogia - calculatorul,
Soft-ul Microsoft Office 
- activitate frontala si pe grupe, pe statii de lucru
aprecieri verbale
5. Sarcina 4 - Utilizarea functiilor SUM,
PRODUCT si AVERAGE. O5,O6,O7. 12 -Se solicita elevilor sa insumeze anumite valori,sa calculeze produsul acestora si nu in ultimul rand sa afle media acelorasi inregistrari.Se comenteaza cateva din informatiile obtinute. -Elevii sunt atenti si participa la comentarii. -Explicatia, conversatia, 
observatia dirijata -calculatorul,
Soft-ul Microsoft Office 
activitate frontala si pe grupe, pe statii de lucru
aprecieri verbale
6. aprecierea activitatii, intrebari 7 -Profesorul sugereaza activitati ce pot fi desfasurate de elevi acasa, pentru obtinerea de informatii pentru alte discipline de studiu sau pentru alte aspecte ale vietii cotidiene, indica titlurile din manual care trateaza aspectele exersate, formuleaza aprecieri asupra indeplinirii sarcinilor, noteaza elevii care au definit notiunile utilizate in operarea calculatorului si au fost activi in interpretarea rezultatelor, au manifestat abilitati pentru realizarea sarcinilor de lucru. -Elevii eventual isi noteza sugestiile si formuleaza pareri asupra desfaturarii activitatilor. -Conversatia -caietul si catalogul activitate frontala si pe grupe, pe statii de lucru
aprecieri prin intermediul notelor.


Fisiere in arhiva (6):

  • Portofoliu de Practica Pedagogica
    • Cosma Raluca-proiect de lectie.doc
    • Dictionar de Termeni Pedagogici.doc
    • Fisa de caracterizare psihopedagogica.doc
    • I pagina.doc
    • Obiective Operationale.doc
    • Portofoliu de Practica Pedagogica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!