Extras din proiect
Disciplina: Tehnologia Informaţiei şi a comunicaţiilor
Tema: Calcul tabelar-Aplicatia Excel
Subiectul lecţiei: Calcul tabelar
Tipul lecţiei: formare de priceperi şi deprinderi
Obiective operaţionale:
La sfârşitul lecţiei elevii vor fi capabili:
O1- să folosească aplicaţia Excel si sa se familiarizeze cu acest mediu de calcul tabelar;
O2-sa realizeze un tabel si sa introduca date in acesta;
O3- să salveze documentul creat de ei;
O4- să formateze textul introdus de ei;
O5- să folosească functia SUM,PRODUCT si AVERAGE;
O6 - să înţeleagă modul de functionare a acestei aplicatii;
O7 – să îşi creeze deprinderi in utilizarea aplicatiei;
Strategia didactică:
1. Metode şi procedee: conversaţia, demonstraţia, explicaţia, exerciţiul, observaţia dirijată, problematizarea, descoperirea didactică,analogia.
2. Mijloace de ănvăţământ: calculatorul , tabla şi creta
3. Forme de organizare a activităţii elevilor: activitate frontală, activitate individuală si activitate pe grupe de lucru la o staţie de lucru prin realizarea sarcinilor de lucru.
Resurse:
1. Oficiale: -Programa şcolară pentru disciplina Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor;
-Planificare calendaristică orientativă;
-Proiectarea unităţii de învăţare;
2. Temporale: -număr de lecţii: 2
-durata: 50΄
3. Bibliografice: Lecţie interactiva
SCENARIU DIDACTIC
Nr. crt. Etapele lecţiei Ob.
op. Timp
(min.) Activitatea profesorului Activitatea elevului Metode si procedee Mijloace de învăţământ Forme de organizare Evaluare
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
1. Momentul organizatoric
2 -Salutul
-Notarea absenţelor
-Pregătirea pentru începerea lecţiei -Salutul
-Pregătirea pntru inceperea lecţiei
2. Pregătirea elevilor pentru realizarea sarcinilor de lucru
Sarcina 1:
Activarea aplicatiei Excel O1
5 -Urmăreşte aranjarea elevilor la posturile de lucru şi verificarea de aceşia a integrităţii sistemelor.
Scrie titlul lecţiei pe tablă;
-Enunţă sarcinile de lucru:sa activeze aplicatia Excel;sa identifice elemente deja cunoscute;
-Elevii scriu în caiete titlul lecţiei
-Elevii răspund la solicitările preofesorului:
-Elevii ascultă cu atenţie succesiunea paşilor sau îi enumeră ei, execută comenzile pe calculator şi notează elementele importante prezentate de lecţia interactivă. -Conversaţia
-Explicaţia
-Conversatia, explicaţia,
analogia -calculatorul,
tabla,creta
-calculatorul ,
Soft-ul Microsoft Office
-activitate frontală şi pe grupe, pe staţii de lucru
- activitate frontală şi pe grupe, pe staţii de lucru aprecieri verbale
3. Sarcina 2: Crearea unui tabel si salvarea acestuia O2,O3. 13 - Enunţă sarcina de lucru, prezintă paşii pentru realizarea acestora şi urmăreşte modul de execuţie a comenzilor, intervenind unde intervin blocări;
- Antrenează elevii în dialog ce vizează identificarea elementelor de interfaţă grafica ale aplicatiei Excel; -Elevii execută paşii şi semnalează problemele ivite, cerând ajutor dacă este cazul; răspund întrebărilor puse de profesor;
- Exersează prin realizarea individuala a unui tabel. -Explicaţia, observaţia, dialogul -calculatorul,
Soft-ul Microsoft Office
activitate frontală şi pe grupe, pe staţii de lucru
aprecieri verbale
4. Sarcina 3 – Formatarea datelor introduse de ei O4.
10 -Solicita elevilor sa formateze textul introdus de ei ,facand analogie cu o alta aplicatie semanatoare,cunoscuta de ei. -Elevii execută paşii pentru realizarea formatarii, amintindu-si de cunostintele dobandite in cadrul lectiei –Editoare de text(Word) -Explicaţia,
observaţia dirijată, dialogul,
analogia - calculatorul,
Soft-ul Microsoft Office
- activitate frontală şi pe grupe, pe staţii de lucru
aprecieri verbale
5. Sarcina 4 – Utilizarea functiilor SUM,
PRODUCT si AVERAGE. O5,O6,O7. 12 -Se solicita elevilor sa insumeze anumite valori,sa calculeze produsul acestora si nu in ultimul rand sa afle media acelorasi inregistrari.Se comentează câteva din informaţiile obţinute. -Elevii sunt atenţi şi participă la comentarii. -Explicaţia, conversaţia,
observaţia dirijată -calculatorul,
Soft-ul Microsoft Office
activitate frontală şi pe grupe, pe staţii de lucru
aprecieri verbale
6. aprecierea activităţii, întrebări 7 -Profesorul sugerează activităţi ce pot fi desfăşurate de elevi acasă, pentru obţinerea de informaţii pentru alte discipline de studiu sau pentru alte aspecte ale vieţii cotidiene, indică titlurile din manual care tratează aspectele exersate, formulează aprecieri asupra indeplinirii sarcinilor, notează elevii care au definit noţiunile utilizate în operarea calculatorului şi au fost activi în interpretarea rezultatelor, au manifestat abilităţi pentru realizarea sarcinilor de lucru. -Elevii eventual isi noteză sugestiile şi formulează păreri asupra desfăţurării activităţilor. -Conversatia -caietul si catalogul activitate frontală şi pe grupe, pe staţii de lucru
aprecieri prin intermediul notelor.
Conținut arhivă zip
- Portofoliu de Practica Pedagogica
- Cosma Raluca-proiect de lectie.doc
- Dictionar de Termeni Pedagogici.doc
- Fisa de caracterizare psihopedagogica.doc
- I pagina.doc
- Obiective Operationale.doc
- Portofoliu de Practica Pedagogica.doc