1. Proiect de activitate educativă pentru adulţi “Educaţia părinţilor tineri în beneficiul copiilor” 2. Tehnica Pălăriilor Gânditoare aplicată pe tema “Inteligenţa emoţională şi educaţia adolescenţilor” 3. Metoda Cubului în baza temei “Educabilul, partener activ în procesul propriei învăţări” 4. Eseu “Psihologia umanistă şi educaţia tinerilor”
1. Proiect de activitate educativă pentru adulţi “Educaţia părinţilor în beneficiul copiilor” Data: 15.05.2010 Obiectul: Consiliere şi orientare Tema: Educaţia părinţilor în beneficiul copiilor Scopul: Conştientizarea necesităţii unei bune educaţii în familie Obiective cognitive: 1. Să identifice motivele necesităţii aplicării unor metode noi de educare a copiilor 2. Să formuleze în termeni proprii motive pentru care familia şi scoala trebuie sa stabilească legături puternice 3. Să formuleze 3 bariere pe care le întâlnesc în încercarea de a comunica cu copii 4. Să identifice metodele de insuflare a siguraţei în cadrul familiei şi al şcolii 5. Să enunţe problemele sistemului de învăţământ din România şi posibilele soluţii 6. Să identifice metodele de implicare şi a altor părinţi pentru creare unui climat propice învăţării atât în şcoală cât şi acasă. 7. Să se autoevalueze în relaţiile pe care le stabilesc cu copilul şi şcoala. Obiective afective: 1. Să participe afectiv la activitate 2. Să prezinte interes pentru subiectul discutat Etapele activităţii Conţinutul activităţii Metode/Mijloace Evaluare Momentul organizatoric Se pregătesc materialele didactice necesare desfăşurării activităţii Conversaţia Anunţarea temei şi a obiectivelor „Ora de astăzi se vrea un prim pas în clarificarea necesităţii unei bune educaţii în cadrul familiei pentru micii elevi.” „Pentru aceasta am ales tema «Educaţia părinţilor în beneficiul copiilor«” „În cadrul acestei ore veţi exersa pentru a deveni conştienţi de acele lucruri considerate importante pentru educarea copiilor voştri folosind metode noi, personalizate vremurilor noastre, atât de schimbătoare.” Conversaţia Explicaţia Conţinutul activităţii Se împarte clasa pe grupe (soţ – soţie). Fiecare grupă va identifica câteva motive de aplicare a metodelor de educare noi. Se citesc pe rând de către fiecare grupă iar apoi parinţii vor fi provocaţi să argumenteze. Grupurile de părinţi vor găsi, apoi, motivele pentru care trebuie stabilită o legatură puternică cu scoala. Conversaţia Munca pe echipe Argumentarea Părinţii vor scrie pe foi 3 bariere pe care le întâlnesc în încercarea de a comunica cu copii lor. Foile fiecărei grupe vor fi date unui alt cuplu din sală. Fiecare familie va explica apoi daca se confruntă cu barierele specificate de cealaltă grupă de părinţi, şi care consideră că ar fi rezolvarea acestora. Discuţia va fi îndrumată apoi spre subiectul siguranţei copiilor. Părinţii îşi vor spune părerea cu privire la cum trebuie tratat un copil pentru a se simţi în siguranţă atât la şcoală cât şi acasă. Părinţii vor scrie apoi pe foi punctele slabe şi punctele forte ale sistemului de învătământ din România. Toate acestea vor fi discutate împreună cu ceilalţi părinţi. În final se vor propune soluţii. Părinţii vor fi întrebaţi de ce au fost atraşi de un astfel de program şi de ce şi cum cred ei ca ar trebui implicaţi şi alţi părinţi. Evaluare În final, pe baza unor tabele pregătite de către profesor, părinţii îşi vor evolua capacitatea de antrenare a sociabilităţii şi a inteligenţei copilului. De asemenea, ei vor evalua profesorul şi conţinutul programului. Evaluarea se face pe baza Anexelor 1, 2, 3 Conversaţia
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.